زیبایی پوست صورت

چهارشنبه 17 آذر 1400 سلامت
برای داشتن پوستی جوان و سالم چه کنیم؟

 

پوست درخشان، موهای درخشان، پوست زیبا و ظاهر سالم، زیبایی پوست صورت خوراکی مفید و مغذی را می طلبد و فروشگاه های زیبایی و انستیتوهای زیبایی زیاد هم مهم نیستند.

 

هیچ چیز قادر نیست به اندازه غذای سالم در بدن و رژیم سالم غذایی، پوست شما را زیبا کند.پوست، به عنوان مهم  ترین عضو در بدن، احتیاج به مراقبت دارد و باید نحوه غذا خوردن صحیح باشد.پوست صورت زیبا، پول بسیار زیادی نمی خواهد، بلکه مزه خوب و خوش طعم و خوراک سالم، برایش کافی است.

 

 

 

۱-چای سبز

با چای سبز می توانید رطوبت مورد نیاز و سلامت پوست را تامین کنید.حتی چای سبزی که کافئین دارد، می تواند رطوبت مورد نیاز را تامین کند.آنتی اکسیدان موجود در چای، پوست را در مقابل آسیب های ناشی از نور خورشید،محافظت می کند. چای سبز، در لاغری، حافظه بهتر و جوان تر ماندن، موثر است.

زیبایی پوست صورت

زیبایی پوست صورت

۲-ویتامین E

پیری (هم در پوست و هم در ظاهر) را با ویتامین E به تاخیر بیاندازید.ویتامین E در موادی چون دانه کدو تنبل، بادام خشک بو داده و دیگر دانه ها و آجیل و برخی روغن های سبزیجات، یافت می شود. ویتامین E ارمغان طبیعت برای داشتن صورتی زیبا ست
 
۳-امگا۳

اسیدهای چرب امگا ۳، با خاصیت ضد التهابی خود، پوست را صاف و موها را براق و خوش حالت می کنند.امگا ۳ در موادی چون ماهی آب های سرد (تن، سالمون، قزل آلا، کپور، شاه ماهی و ساردین)، تخم کتان و گردو وجود دارد.سالمون و روغن آن، رطوبت و زیبایی پوست را به ارمغان می آورد و التهاب و سرخی پوست را درمان می کند.علاوه بر امگا ۳ بایست اسیدهای چرب دیگر را در رژیم غذایی خود بیاورید تا ناخن ها و پوستی قوی داشته باشید و از التهاب دور ناخن هایتان کم شود.روغن گل پامچال، روغن گل گاوزبان، روغن بذر کتان و روغن ماهی، اسیدهای چرب دیگر را دارا هستند.
 
۴-امگا ۶

با نانی که از گندم کامل باشد و کمی ژله و کره بادام زمینی، یک ساندویچ درست کنید.کره بادام زمینی، منبع غنی اسیدهای چرب امگا ۶ است. آووکادو نیز یکی دیگر از این مواد است.
 
۵-گوجه فرنگی

این ماده که سرشار از رنگدانه قرمز، معروف به لیکوپن، است، به شکل آنتی اکسیدان عمل می کند.این آنتی اکسیدان کمک می کند تا رادیکال های آزاد، قبل از آسیب زدن به پوست، خنثی شوند و پوست را در مقابل اشعه UV محافظت می کند.گوجه.ویتامین A و فیبر نیز دارد که به رشد سلول های پوست کمک می کندو به بدن تان نیز شکل بهتری می دهد؛ کمبود ویتامین A باعث خشک شدن پوست می شود.گوجه ی پخته، مواد مغذی بیشتری به بدن انتقال می دهد.

۶-ویتامین C

پرتقال که سرشار از ویتامین سی است، آنتی اکسیدانی قوی برای دفع رادیکال ها، مخصوصا آنهایی که در پوست بخاطر قرار گرفتن در آفتاب و یا مونواکسید کربن هوا، ایجاد می شوند، به شمار می رود.میوه های دیگر و سبزیجات، مخصوصا فلفل این ویتامین را دارند. کولاژن نیز به جوان شدن پوست کمک می کند.کلم بروکلی، طالبی و چای سیاه سرشار از کولاژن هستند.
 
۷-آب و مایعات

نوشیدن آب به اندازه کافی یکی دیگر از عوامل ایجاد رطوبت برای پوست است و البته کافئین و الکل، از رطوبت پوست کم می کند.
 
۸-نخوردن شکر

از خوردن بسیار زیاد شکر، که به مرگ سفید معروف است، بپرهیزید.شکر، با چسبیدن به کولاژن و الاستین در بدن، باعث ایجاد چین و چروک و شکستگی در پوست می شود.شکر باعث می شود دایره هایی سیاه رنگ در پوست زیر چشم ایجاد شود. قند خون را در سطح نرمال حفظ کنید.شکر زیاد باعث خرابی دندان ها نیز می شود.

 
۹-خیار و زیبایی پوست صورت

خیار که یکی از مواد اصلی در ماسک های زیبایی نیز هست،در صاف کردن و تازگی پوست صورت بسیار نقش داردو آب زیادی که دارد، باعث جوان تر شدن پوست می شود.

انبه هندی (پاپایا) نیز همین خاصیت را دارد.

۱۰-با تغذیه خوب از استرس تان بکاهید

نداشتن استرس و فشار و نخوردن غذاهای فست فود، بسیار به شادابی پوست کمک می کند.یک مدل زندگی پر استرس می تواند شما را خسته و پژمرده و نحیف کند.علاوه بر داشتن خواب کافی، مصرف خوراکی های حاوی ویتامین C نیز یکی از عوامل کاهش استرس محسوب می شود.و همه این عوامل در مجموع در داشتن یک صورت زیبا شما را یاری خواهند داد.

 
۱۱-سبزیجات تازه

سبزیجات تازه و بخارپز، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.انواع توت ها که سرشار از ویتامین C هستند،به تقویت سیستم ایمنی بدن و تولید کلاژن برای نرمی و انعطاف پوست،کمک می کند. ویتامین K و روی به ترمیم پوست کمک می کنند.
گفته می شود که روی از آکنه و جوش نیز جلوگیری می کند.صدف خوراکی یکی از منابع غنی روی است.


۱۲-باید ترکیبی از میوه ها

سبزیجات، حبوبات، دانه های آجیل و مواد سالم غذایی دیگر در دیگر گروه های غذایی را در رژیم غذایی روزانه تان جای دهید. طعمی دلنشین، زنگی زیبا و غذایی سالم، در این رژیم به چشم می خورد.

 

منبع : ایران مطلب

میزان موفقیت شما در رابطه جنسی

گیاهان دارویی خطرناک برای جنین

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا