زندگینامه مهدی کرم پور کارگردان و فیلمنامه نویس سینما

شنبه 24 اردیبهشت 1401 بیوگرافی
زندگینامه مهدی کرم پور

زندگینامه مهدی کرم پور

چکیده بیوگرافی مهدی کرم پور

نام: مهدی

نام خانوادگی: کرم پور

تولد: 30 بهمن 1355

زاده: تهران، ایران

ملیت: ایرانی

پیشه: کارگردان_بازیگر

سال‌های فعالیت: 1381–تاکنون

همسر: متاهل است

مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد کارگردانی

 

مهدی کرم پور کیست؟

مهدی کرم پور یکی از کارگردان های معروف کشور است. او از نویسنده های مشهور کشور نیز می باشد و سال هاست که در زمینه سینما و بازیگری و فیلمنامه نویسی فعالیت دارد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی سینما با درجه برگزیده است و علاوه بر کارگردانی چند نقش بازی کرده است.

مهدی کرم پور متولد چه سالی است ؟

متولد 30 بهمن 1355 می باشد.

مهدی کرم پور اهل کدام یکی از شهرهای ایران است ؟

او متولد تهران است.

زندگی هنری مهدی کرم پور کارگردان

کرم پور فعالیت های خود را با مستند و فیلم های کوتاه شروع کرد.او علاوه بر فیلم های کوتاه زمینه روزنامه نگاری و مطبوعات نیز فعالیت داشته. همچنین به تدریس سینما نیز مشغول بوده و در جشنواره‌های مختلفی عضو هیئت انتخاب و داوری آثار شرکت‌کننده بوده‌است. عضویت در آکادمی داوری سینمای ایران، عضویت در شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران، سخنگویی شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران، ریاست شورای صنفی نمایش خانه سینما، عضویت در شورای مرکزی جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران، عضویت در مجمع مشاوران هیئت مدیره خانه سینما، عضویت در هیئت مؤسس انجمن فیلم کوتاه ایران و هیئت امنای انجمن سینمای جوان ایران و … از دیگر فعالیت ها و مسئولیت های اجرایی و مدیریتی این کارگردان شناخته شده است.

زندگی شخصی مهدی کرم پور کارگردان

از زندگی شخصی او خبری منتشر نشده است.اما او در برنامه دورهمی با اشاره به عاشق شدنش و ازدواجش گفته: من سالهاست عاشق هستم و همسرم خانم کرمی یکی از بهترین دستیاران و برنامه‌ریزان سینماست.

 

زندگینامه مهدی کرم پور

زندگینامه مهدی کرم پور

مهدی کرم پور تاکنون در تلویزیون و رسانه ملی مهمان چند برنامه پر بیننده بود که از جمله مهمان برنامه دورهمی با اجرای مهران مدیری و کتاب باز با اجرای سروش صحت را می توان نام برد.او درباره شغل کارگردانی و فیلمسازی گفته: به عقیده من فیلم سازی بخشی از زندگی شخصی من است. وقتی وارد سینما شدم، خودم را سینماگر نمی‌دانم، بلکه جایی است که باید حرفایی را زد و من دوست دارم کارهای متفاوت را تجربه کنم و ساخت یک روند فیلم سازی را دوست ندارم.

 

کرم پور در سال ۱۳۸۱ با ساخت فیلم سینمایی «جایی دیگر» بطور حرفه ای وارد کارگردانی شد و در همان گام اول موفقیت زیادی را کسب کرد. او تاکنون فیلم‌های «چه کسی امیر را کشت؟»‌، «تهران در جست و جوی زیبایی» و «پل چوبی» و سوفی و دیوانه و پاییز و … کارگردانی کرده و با بازیگران معروف ایرانی همکار داشته است.

 

 

حواشی مهدی کرم پور

واکنش به ازدواج مهناز افشار و انتقاد از مرضیه برومند بود پس از اظهارات مرضیه برومند دربارهٔ ازدواج مهناز افشار، مهدی کرم‌پور، در یادداشتی به انتقاد از مرضیه برومند گفت مهناز افشار با یاسین رامین در کمال صحت عقل و سلامت تن ازدواج کرده‌اند، وی‌همچنین گفت:

“خطبهٔ عقدشان (مهناز افشار و یاسین رامین) را هم سید محمد خاتمی خواند و به عکس اطلاع رسانی نادرست خانم مرضیه برومند من به شما می‌گویم که پرده پوشی هم در کار نبود و آقای خاتمی کاملاً عروس و داماد و خانواده‌هایشان را خوب می‌شناخت و پذیرفته بود و… حال همه هم خوب بود.”

 

پیج اینستاگرام مهدی کرم پور کارگردان سینما

همچنین مهدی کرم‌پور از جمله ۱۴۰ هنرمند ایرانی بود که با امضاء طوماری در مورخ ۲۲ خرداد ۱۳۹۲، همراه با سایر اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان، ضمن قدردانی انصراف عارف به نفع روحانی، از نامزدی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ حمایت علنی کرد انصراف از جشنواره فیلم فجر از دیگر حواشی این کارگردان است. مهدی کرم‌پور پس از سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین در دی ۱۳۹۸، پیشنهاد داوری در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر را نپذیرفت

 

آثار فیلم شناسی مهدی کرم پور

  • سوفی و دیوانه (۱۳۹۵)
  • پل چوبی (۱۳۹۰)
  • تهران: سیم آخر اپیزود دوم فیلم طهران تهران (۱۳۸۸)
  • چه کسی امیر را کشت؟ (۱۳۸۴)
  • جایی دیگر (۱۳۸۱)
  • روی جادهٔ نمناک (۱۳۷۹)
  • دعوت (۱۳۷۶)
  • بودن یا نبودن (۱۳۷۶)
  • دیوار (۱۳۷۶)
  • عروسک کوکی (۱۳۷۵
  • شیفت شب (۱۳۸۸)
  • روز هشتم (۱۳۸۸)
  • روز هفتم (۱۳۸۶)
  • اخراجی (۱۳۸۶)
  • پاییز

بیوگرافی پدرام شریفی و همسرش

بیوگرافی پرویز پرستویی بازیگر و صدا پیشه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا