رونمایی بی‌ام‌و از نسخه جدید M240i – فناوری

سه‌شنبه 3 مرداد 1396 فناوری

نمونه فیس‌لیفت شد‌ه‌ی مدل M240i از خانواده سری ۲ بی‌ام‌و، رونمایی شد. این خودرو از ابتدای ماه آینده میلادی جهت سفارش و خرید در دسترس متقاضیان خواهد بود.

بی‌ام‌و تصاویر جدیدی از خودروی M240i کوپه منتشر کرد. نسخه جدید خودروی دو در و معروف سری ۲ بی‌ام‌و، یعنی M240i حالا با تکنولوژی چراغ‌های جدید در جلو و پشت به همراه اصلاحاتی در قسمت جلوپنجره این خودرو رونمایی شده است. اما تغییرات اساسی و فیس‌لیفت واقعی، در طراحی داخلی و کابین خودرو صورت گرفته است.

bmw m240i

صفحه نمایش سنتی اطلاعات ضروری خودرو در قسمت پشت فرمان، حالا به الگویی قدیمی تبدیل شده است. اگرچه مدل طراحی‌شده جدید جهت نمایش اطلاعات بخش‌های مختلف در این خودرو، نسبت به نسل پیشین خود پیشرفت بزرگی به شمار می‌آید؛ اما همچنان قابل مقایسه با صفحه نمایش تمام دیجیتال استفاده‌شده در محصولات سری ۳ و سری ۴ نیست. طراحی داشبورد خودرو به‌کلی دچار تغییرات شده؛ به‌خصوص در قسمت مقابل سرنشین کنار راننده که اجزاء جدیدی روی داشبورد طراحی و استفاده شده است.

bmw m240i

سومین تغییر اساسی این خودرو، بخش سیستم iDrive یا همان سیستم عامل مخصوصی بی‌ام‌و جهت مدیریت بخش‌های مختلف خودرو است. مهم‌ترین نوآوری که در این زمینه به کار رفته؛ استفاده از صفحه نمایش لمسی ۸.۸ اینچی است که استفاده از بخش‌ها و امکانات مختلف را در شرایط متفاوت بسیار تسهیل می‌کند. طراحی سیستم عامل iDrive و نمایش اطلاعات و بخش‌ها به‌صورت کاشی مانند (Tile Style)، باعث شده است که تمام اطلاعات مرتبط در یک بخش و به‌صورت خلاصه در دسترس سرنشینان خودرو قرار گیرد. از طرف دیگر، بخشی از اطلاعات مانند وضعیت آب و هوا و مسیریابی، به‌صورت زنده روی صفحه نمایش به تصویر کشیده می‌شود. سیستم اپل کارپلی و اندروید اتو، حالا بدون نیاز به اتصال از طریق کابل قابل استفاده هستند.

bmw m240i

مقاله‌ي مرتبط:

رنگ آبی مدیترانه‌ای که رنگی معروف و پرطرفدار میان سری‌های دیگر محصولات بی‌ام‌و به شمار می‌آید، حالا برای بی‌ام‌و سری ۲ کوپه و سدان قابل سفارش است. رنگ نارنجی غروب آفتاب که برای اولین بار در فیس‌لیفت سری ۴ به کار گرفته شد، در سری ۲ نیز استفاده خواهد شد. رنگ دیگری که برای این خودرو در نظر گرفته شده است؛ رنگی کاملا جدید به نام آبی کرانه دریا (Seaside blue) خواهد بود.

چهار رینگ خودرو با استفاده از آلیاژ سبک ساخته شده است و جلوه‌ای متفاوت به این خودرو می‌دهد؛ درست همانند چرخ‌های ۱۸ اینچی مشکی مات مدل M719. رنگ مشکی مات نیز برای سری ۲ قابل سفارش خواهد بود. برای مدل‌های اسپرت سری ۲، از چرخ‌های ۱۷ اینچی نیز استفاده خواهد شد.

مدل‌های جدید سری ۲ بی‌ام‌و از اواسط مردادماه در دسترس خریداران خواهد بود.

 


منبع : زومیت

گوشی‌ ذن‌فون 4 ایسوس با دوربین دوگانه عرضه خواهد شد - فناوری

رکستون، شاسی بلند گران‌قیمت سانگ یانگ؛ به‌زودی در ایران - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا