رکستون، شاسی بلند گران‌قیمت سانگ یانگ؛ به‌زودی در ایران – فناوری

سه‌شنبه 3 مرداد 1396 فناوری

رکستون به‌عنوان یکی از قدرتمند‌ترین محصولات شرکت کره‌ای سانگ یانگ، به‌زودی توسط رامک خودرو وارد بازار خودروی کشور خواهد شد.

تا پیش از اعمال قانون عدم ورود خودروهای دارای پیشرانه بیشتر از ۲۵۰۰ سی‌سی، خودرویی از کره و شرکت سانگ یانگ در ایران به فروش می‌رسید؛ شاسی‌بلندی باکیفیت به نام رکستون. اما طولی نکشید که مجوز ورود این خودرو به‌واسطه پیشرانه قدرتمند ۳ لیتری لغو شد. حال طبق اخبار رسیده، رامک خودرو به‌عنوان نماینده شرکت سانگ یانگ در ایران، نسل جدید رکستون را که به پیشرانه ۲ لیتری مجهز است ثبت سفارش کرده و به‌زودی باید شاهد حضور این شاسی‌بلند گران‌قیمت کره‌ای در ایران باشیم.

پس از عدم ورود رکستون به ایران، خودروهای اکتیون و کوراندو با هدف حفظ سهم بازار به‌عنوان جایگزین این خودرو وارد بازار کشور شدند که به دلایل مختلف، مورد استقبال چندانی از طرف خریداران ایرانی قرار نگرفتند. در حال حاضر خودروی تیوولی به‌عنوان کراس‌اووری کوچک در بازه قیمتی زیر ۱۲۰ میلیون تومان، توانسته است نام سانگ یانگ را بار دیگر در فضای بازار خودروی داخلی مطرح کند. اما حالا با حضور رکستون، شاسی‌بلندی جدید وارد رقابت با خودروهای این کلاس و در محدوده قیمتی ۲۰۰ میلیون تومان خواهد شد.

سانگ یانگ رکستون

مقاله‌ي مرتبط:

سانگ یانگ رکستون G4، بزرگ‌ترین شاسی‌بلند این خودروساز کره‌ای است که در نمایشگاه سئول نیز با استقبال چشمگیری روبرو شد. این خودرو، رقیبی برای خودروهای مطرح و پرفروش این کلاس در ایران یعنی هیوندای سانتافه و کیا سورنتو به شمار خواهد آمد. رکستون با فاصله محوری ۲.۸۶ متری، دارای طول، عرض و ارتفاع ۴.۸۵، ۱.۹۲ و ۱.۸ متر است.

نسخه جدید رکستون که حالا با کد Y400 شناخته می‌شود؛ با الهام از خودروی مفهومی LIV-2 سانگ یانگ طراحی شده و دارای ظاهری ساده‌تر نسبت به مدل‌های پیشین خود است.

مدلی که سال‌ها پیش وارد ایران می‌شد، به پیشرانه ۳.۲ لیتری ۶ سیلندر مجهز بود که جعبه‌دنده ۵ سرعته اتوماتیک، وظیفه انتقال قوای محرکه به چرخ‌ها را بر عهده داشت. توان خروجی این پیشرانه ۲۲۰ اسب بخار به همراه ۳۱۲ نیوتون‌متر گشتاور بود. مدل‌های دست دوم این خودرو هم‌اکنون در محدوده قیمتی ۱۳۰ تا ۱۶۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

سانگ یانگ رکستون 2012رکستون ۲۰۱۲ موجود در ایران

در مدل جدید رکستون از فولاد با مشخصه GPA 1.5 استفاده شده است تا استحکام بالایی برای بدنه خودرو به ارمغان آورد. این خودرو به ۹ کیسه هوا مجهز است و از سیستم‌های پیشرفته کنترل پایداری، هشدار حین خروج از مسیر مستقیم، تشخیص نقطه کور و ترمزهای اضطراری بهره می‌برد. از امکانات داخل کابین می‌توان به صندلی‌های چرم و صفحه نمایش لمسی ۹.۲ اینچی اشاره کرد.

سانگ یانگ رکستون

مدلی که به ایران وارد خواهد شد، به پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ مجهز است که می‌تواند ۲۲۵ اسب بخار توان و ۳۵۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌ها بر عهده جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک Aisin است. این خودرو در دو مدل چهارچرخ محرک و دوچرخ محرک (دیفرانسیل عقب)، وارد بازار ایران خواهد شد.


منبع : زومیت

رونمایی بی‌ام‌و از نسخه جدید M240i - فناوری

بنچمارک پردازنده Core i9 7960X اینتل لو رفت - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا