روغن هسته انار و تاثیر آن بر پوست و مو

پنج‌شنبه 1 خرداد 1399 آرایش پوست ومو

روغن هسته انار از پرس سرد  دانه انار به دست  می آید .این روغن را نمی توان در خانه تهیه کرد و روغن گیری توسط دستگاه های پیشرفته انجام می شود. از این روغن  در تهیه وتولید محصولات آرایشی مختلف مثل شامپو ها ، صابونها،مرطوب کنندهاو …. استفاده می شود .روغن بسیار گران و قوی است و  برای جلوگیری از آلرژی و حساسیت توصیه می شود قبل از استفاده با یک روغن حامل ترکیب شود.روغن انار بسیار مغذی است و برای اهداف درمانی و زیبایی به صورت موضعی برای  پوست ومو استفاده می شود.در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم

 1:رفع چین و چروک پوست صورت و گردن

روغن انار با افزایش تولید کلاژن به رفع چین و چروک صورت کمک میکندو باعث شاداب و جوان سازی پوست میشود.و خطوط ریز را محو میکند.

1.5 قاشق چای خوری روغن هسته انار را با 1.5 قاشق روغن جوجوبا و 5 قطره روغن بذر هویج و 10 قطره روغن  اسطوخودرس ترکیب کرده و در یک ظرف شیشه ای ریخته و هر شب 4-2 قطره از آن را روی پوست صورت و گردن ماساژ دهید.(قبل از استفاده پوست را تمیز کنید) به پوست  اطراف چشم نزنید چون روغن انار خاصیت لایه برداری دارد باعث نازک شدن پوست اطراف چشم میشود.

 2:درمان اکنه و جوش:

روغن هسته انار به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی درمان کننده جوش و آکنه است .و چربی پوست را متعادل میکند

10 قطره روغن انار را با روغن درخت چای مخلوط کرده هر شب روی پوست تمیز شده ماساژ دهید

3:لایه برداری پوست با روغن انار:

با کمک روغن انار  می توان پوست صورت را پاکسازی و لایه برداری کرد

یک قاشق غذاخوری روغن هسته انار را بادو قاشق غذا خوری روغن آفتابگردان و یک قاشق غداخوری روغن ارگان مخلوط کرده و هر روز 2 تا 3قطره از این مخلوط را روی پوست بمالید.

 

4:ضد آفتاب طبیعی

روغن هسته انار یکی از بهترین ضد آفتاب های طبیعی است به بپیشگیری و درمان آفتاب سوختگی کمک می کندو التهاب پوست را از بین میبرد.

5:تقویت و افزایش رشد مو

روغن هسته انار دارای مقدار زیادی  آنتی اکسیدان و ویتامین c است  و با افزایش گردش خون باعث تقویت مو و افزایش رشد آن می شود.

دو قاشق غذا خوری روغن هسته انار را با  روغن نارگیل و روغن کرچک ترکیب کرده و روی پوست سر ماساژ دهید

این ترکیب علاوه بر تقویت مو ، افزایش رشد مو ،  نرم کننده خوبی برای  مو است و موهای آسیب دیده را احیا میکند.

 

روغن انار نباید توسط زنان باردار و شیرده مصرف شودو برای آنها ضرر دارد. و افرادی که قصد استفاده از این روغن را دارند باید قبل از استفاده بر روی پوست و مو حتما مقداری از این روغن را روی پوست داخل  بازو به مدت 20 دقیقه  تست کنند چون بعضی از افراد به این روغن  حساسیت و آلرژی دارند.

 

 

خوردن این میوه ها ازسفید شدن موها جلوگیری میکند

چگونه دستهای زیبا داشته باشیم /نکات مهم درباره مراقبت از پوست دست

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا