خوردن این میوه ها ازسفید شدن موها جلوگیری میکند

شنبه 31 خرداد 1399 آرایش پوست ومو

اولین قدم برای کند شدن روند سفید شدن موها  این است کمتر از محصولات صنعتی و شیمیایی استفاده کنیم و از محصولات طبیعی برای تغذیه و تقویت موها  استفاده کنیم .علاوه برآن لازم است از رژیم غذای سالم استفاده کنیم تا ویتامین های مورد نیاز پیاز مو تامین شود .مواد حاوی کافئین کمتر مصرف کنیم و از کشیدن دخانیات و سیگار خودداری کنیم.

کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مهم ترین دلیل وجود هر نوع عدم تعادل جسمی است .سوءتغذیه و کمبود ویتامین ها به خصوص ویتامین Bو مواد معدنی از جمله ید ،سلنیوم،روی ،مس،سلیس دلیل اصلی سفید شدن موها است .

میوه های که حاوی عناصر و ،ویتامین های مغذی اند و باعث تقویت پیاز مو می شوند و روند سفید شدن موها را به تاخیر می اندازند .

● موز

سرشار از ید ،آهن ویتامین Bمی باشد این عناصر به محکم شدن بیشتر مو و تقویت فولیکول های آن کمک می کند.مصرف مخلوط موز ،عسل و لیمو برای تغذیه و رشد مو بسیار مناسب است بعد از مصرف 2 تا 3 هفته تاثیر آن را خواهید دید.

●املا

میوه املا به کند شدن روندسفیدی   مو کمک زیادی می کند .مصرف ترکیب میوه املا  و آب لیمو برای ماندگار طولانی تر موهای سیاه بسیار مفید است و به تقویت گردش خون در زیرپوست سر کمک فراوانی می کند . قرار دادن ترکیب آب املا و بادام له شده بر روی سر به مدت 15 دقیقه دارای نتایج حیرت انگیزی است .

●آب لیمو

آب لیمو تازه ماده موثر دیگری است است که تاثیر شگفت انگیزی در تقویت ریشه و رنگ دانه مو دارد . پودر آمله و آب لیمو و کشک را باهم مخلوط کنید و روی پوست سر قرار دهید به مدت 45 دقیقه  و سپس موها را با آب ولرم بشویید .ماسک را هفته ای 2 بار به مدت 3 ماه تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

 

●بلوبری   ، زغال اخته ، کیوی و توت فرنگی

بلوبری و میوه های که دارای ویتامین  Cهستند کمک زیادی به تقویت گردش خون در زیر پوست سر می کنند.و باعث تغذیه بهتر فولیکول ها مو می شود.که خود عاملی برای پیشگیری از سفید شدن موی سر می شود.

●آووکادو

حاوی ویتامین Bاست و نقش زیادی در استحکام بخشیدن به فولیکول ها مو دارد.

مصرف میوه های مانند سیب، هلو و گلابی با پوست به علت دارا بودن منگنز از سفید مو جلوگیری می کند.

 

صورتی شفاف و جوان با ماسک زرد چوبه و ماست

روغن هسته انار و تاثیر آن بر پوست و مو

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا