دلایل بیماری و استرس در سفر

شنبه 16 بهمن 1400 سلامت
دلایل بیماری و استرس در سفر

دلایل بیماری و استرس در سفر

اگر بدن ضعیفی دارید و با تغییر شرایط دچار بیماری میشوید همراه ما این مطلب را دنبال کنید! بعضی وقتها در هنگام سفر استرس همراهتان است یا سرما میخورید و بیمار میشوید. در ادامه دلایل این اتفاق ها و راه حل هایی ساده برای برطرف کردنشان را آورده ایم:

 

تغییر کردن سخت است

بیرون آمدن از روتین روزانه سخت است. غذاخوردن، خوابیدن و بقیه ی عادتها ممکن است در سفر تغییر کنند و این برای ما مشکل است. سعی کنید فعالیت های آرامبخش مثل ورزش، نوشیدن قهوه در بالکن هتل تان و گوش دادن به موسیقی موردعلاقه تان را انجام دهید تا استرس تان کاهش یابد.

 غذاخوردن، خوابیدن و بقیه ی عادتها ممکن است در سفر تغییر کنند

با سفر مثل یک شغل برخورد میکنیدبرنامه ریزی بیش از حد و مجبور کردن خودتان به انجام کارهای زیاد در طول سفر باعث میشود به آن مثل کار و شغلتان نگاه کنید. برای دوری از این اتفاق هر روز در سفر یک هدف تعیین کنید و تعداد زیادی فعالیت کوچک انجام ندهید. اگر چیزی ناگهانی اتفاق افتاد، استرس نگیرید و منعطف باشید. برنامه ریزی بیش از حد و سنگین را کنار بگذارید.

 

 

 دلایل بیماری و استرس در سفر

دلایل بیماری و استرس در سفر

با سفر مثل یک بازی امتیاز دار برخورد میکنید

بعضی وقتها فکر میکنید سفر برای جمع کردن یکسری تجربه است که کیفیتشان اهمیت ندارد، بلکه به تعدادشان توجه میکنید و اینکه بعد از سفر داستان های زیادی برای تعریف کردن داشته باشید. اینطوری تجربه ها ولذت های فردی تان گم میشود و استرس میگیرید. برای همین، درطول سفرتان فعالیت هایی را انتخاب کنید که برای خودتان مفهوم دارند و شما را راضی میکنند.

هواپیما ها محیط های کثیفی هستند

هواپیماها پر از میکروب هستند، رطوبت پایین و فشار کم دارند و میتوانند شما را بیمار کنند. برای جلوگیری از سرماخوردگی در هواپیما، دستمال مرطوب همراه ببرید، دستهایتان را زیاد بشویید و آب زیاد بنوشید.

هواپیماها پر از میکروب هستند، رطوبت پایین و فشار کم دارند و میتوانند شما را بیمار کنند

ماشین، قایق، اتوبوس و وسایل درحال حرکت باعث تهوعتان میشوندسفر کردن با وسایل نقلیه میتواند باعث تهوع، سردرد و استفراغ شود. برای جلوگیری از این حالت، سعی کنید سرتان را تا میتوانید کم تکان دهید و مستقیم نگاه کنید. آنتی هیستامین و بعضی داروها هم بهتان کمک میکنند. میتوانید زنجبیل یا نوشیدنی زنجبیلی هم مصرف کنید.

ساعت بدنتان دچار مشکل میشود

بدن انسان ساعت داخلی مخصوص خودش را دارد که وقتی سفر میکنید ممکن است بهم بریزد. هرچه دورتر سفر کنید، این احساس را بیشتر خواهید داشت. خوابتان آشفته میشود، حالت هایتان عوض میشود، مشکلات معده و اسهال و یبوست میگیرید و حالت بیقراری دارید. برای جلوگیری از این اتفاق میتوانید خوراکی ها و درمان های طبیعی بیخوابی را استفاده کنید و یا داروهای مربوط به این مشکل را از یک دکتر بگیرید.

 دلایل بیماری و استرس در سفر

دلایل بیماری و استرس در سفر

خیلی کم میخوابید

در سفر معمولا صبح ها زود بیدار میشوید و شب ها دیر میخوابید. برای همین درکل خواب کمتری خواهید داشت. این باعث میشود بیمار شوید و قسمت ایمنی بدنتان ضعیف شود. سعی کنید در طول روز ۳۰دقیقه بخوابید تا بدنتان انرژی اش را بدست بیاورد.

اتاقتان در هتل کثیف است

بعضی از کثیف ترین قسمتهای هتل مشترکند ولی به ندرت تمیز میشوند. مثلا تلفن و یا کنترل از راه دور. میتوانید ریموتتان را داخل یک کیسه بگذارید تا با دستتان لمسش نکنید. از دستمال های مرطوب و بهداشتی هم میتوانید برای تمیز کردن دستگیره ها، تلفن و یخچال استفاده کنید.

زیاد در نور آفتاب میمانید

زیادی در معرض خورشید بودن، میتواند باعث سوختگی شود. حتما از ضدآفتاب استفاده کنید و هر دو ساعت آنرا تجدید کنید. آب و نوشیدنی زیاد هم بخورید. سعی کنید بین ساعتهای ده تا دو ظهر کمتر در معرض خورشید باشید.

 دلایل بیماری و استرس در سفر

دلایل بیماری و استرس در سفر

 زیادی در معرض خورشید بودن، میتواند باعث سوختگی شود

فشار ذهنی بهتان وارد میشود، گزینه ها ی زیادی داریدبعضی افراد اصلا برنامه ریزی نمیکنند ولی این به این معنا نیست که استرس کمتری دارند. مطمئن نبودن و پیش بینی نکردن استرس زیادی به فرد وارد میکند. سعی کنید هم کمی برنامه داشته باشید هم انعطاف پذیر باشید.عادت های غذایی تان بهم میخوردوقتی رژیم غذایی تان عوض شود و غذاهای با چربی، شکر و سدیم بالا بخورید، بدن و معده تان واکنش نشان میدهد. برای همین، از سفر به عنوان فرصتی برای خوردن غذاهای سالم و میوه و سبزیجات استفاده کنید.

مشکلات خانوادگی تان در سفر بروز میکند

مردم معمولا فکر میکنند در سفر میتوانند مشکلات خانوادگیشان را حل کنند. این شیوه ی نگرش به سفر، باعث میشود لذت سفر ازبین برود. سفر باید زمانی برای استراحت و آرامش باشد و مسائل رابطه ها نباید به آن استرس وارد کنند.سعی کنید زمانی را تنها باشید و فعالیت هایی را که دوست دارید انجام دهید و تماما به فکر انجام فعالیت های خانوادگی نباشید.

همش با خودتان فکر میکنید که الان باید کار کنید

خیلی از افراد وقتی از محل کارشان دورند عذاب وجدان میگیرند و به فکر زمان های تحویل و کارهای ضروری هستند. این افراد ایمیل و تلفنشان را هی چک میکنند. بهترین راه اینست که از لپ تاپ و تلفن دور باشید و وظایفتان را قبل از سفر انجام دهید.هنگام سفر بهتر است از لپ تاپ و تلفن دور باشید و وظایفتان را قبل از سفر انجام دهید

چگونه با وجود طاسی خوشتیپ باشیم

التهاب

فواید زنجبیل

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا