8خواص ملاس سیاه/Blackstrap

دوشنبه 4 اردیبهشت 1402 سلامت
خواص ملاس سیاه

 ملاس سیاه چست؟

ملاس سیاه  محصول جانبی تولید شکر از نیشکر است. این مایع غلیظ و تیره مملو از مواد معدنی گیاه نیشکر است.

شکر از آب نیشکر با جوشاندن شیره تا بلور شدن شکر به دست می آید. سپس فیلتر می شود و ملاس باقی می ماند. هنگامی که باقیمانده ملاس چندین بار جوشانده شود، ملاس سیاه بند تشکیل می شود.

ملاس بلک استرپ نسبت به سایر انواع ملاس از نظر آهن بسیار غنی تر است و برای درمان کم خونی مفید است. پلی ساکاریدهای موجود در بند سیاه همچنین به کاهش علائم یبوست در کودکان کمک می کند.

آهن موجود در آن همچنین می تواند به درمان ریزش موی مرتبط با کمبود آهن کمک کند. همچنین محتوای غنی از کلسیم و منیزیم موجود در آن می تواند به محافظت از استخوان ها در برابر پوکی استخوان و حفظ سلامت استخوان ها کمک کند.

خواص ملاس سیاه

ملاس Blackstrap از نظر مواد معدنی بسیار غنی است. فقط 1 قاشق غذاخوری یا 15 گرم ملاس سیاه بند 24 درصد از نیاز روزانه به منیزیم، 15 درصد نیاز روزانه به کلسیم، 10 درصد از نیاز روزانه به پتاسیم و 4 درصد (0.72 میلی گرم) از نیاز روزانه به آهن را برآورده می کند. اینها 60 کالری دارند.

ملاس بلک استرپ به روش های زیر می تواند به بهبود سلامت شما کمک کند:

خواص ملاس سیاه

خواص ملاس سیاه

1. می تواند به عنوان مکمل برای کم خونی استفاده شود

ملاس blackstrap می تواند به عنوان یک مکمل غنی از آهن برای کم خونی عمل کند

شاید یکی از رایج ترین موارد استفاده از ملاس سیاه بند در درمان کم خونی باشد. ملاس Blackstrap به عنوان یک داروی عامیانه برای درمان کم خونی ناشی از کمبود آهن استفاده می شود، زیرا اعتقاد بر این است که نه تنها حاوی مقدار مناسبی آهن است، بلکه باعث افزایش جذب آهن نیز می شود.

در مقایسه با ملاس سبک بدست آمده از اولین جوشاندن آب نیشکر، دو برابر آهن دارد.

ملاس Blackstrap همچنین به عنوان یک منبع غنی از آهن در کنار سایر منابع گیاهی مانند محصولات سویا، شکلات تلخ و کشمش توصیه می شود.

2. رفع یبوست

یبوست عبارت است از ناتوانی در دفع مدفوع نرم یا دفع نادر آن. این یک مشکل بهداشتی رو به رشد در بین کودکان است.

در کودکان بین 4 تا 12 سال، مصرف 1 میلی لیتر به ازای هر کیلوگرم وزن بدن ملاس سیاه در روز به مدت یک ماه علائم یبوست را کاهش داد.

کارشناسان معتقدند ملاس بلک تسمه از طریق محتوای پلی ساکاریدها که به عنوان فیبر عمل می کند و عبور مدفوع را آسان می کند، می تواند به یبوست کمک کند.

3. می تواند به مبارزه با بیماری ها کمک کند

استفاده از ملاس blackstrap می تواند به جلوگیری از بیماری ها کمک کند

آنتی اکسیدان ها در خط مقدم مبارزه با بسیاری از بیماری ها هستند. آنها رادیکال های آزاد را از بدن خارج می کنند، که در درجه اول مسئول آسیب رساندن به سلول ها هستند.

از آنجایی که ملاس سیاه بند منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است،  می تواند اثر محافظتی در برابر بیماری هایی مانند دیابت، بیماری های قلبی، چاقی و حتی سرطان داشته باشد.

خواص ملاس سیاه

خواص ملاس سیاه

4. استخوان ها را تقویت می کند

ملاس بلک استرپ سرشار از کلسیم و منیزیم است که به ترتیب 15 و 24 درصد نیاز روزانه خود را تنها در 1 قاشق غذاخوری تامین می کند.

از آنجایی که کلسیم و منیزیم هر دو در حفظ سلامت استخوان نقش دارند،  ملاس بند سیاه را می توان برای کاهش خطر پوکی استخوان و حفظ استخوان های سالم استفاده کرد.

5. سلامت مو را بهبود می بخشد

ملاس blackstrap می تواند به حفظ و ارتقای سلامت مو کمک کند

کمبود آهن با آلوپسی مرتبط است، که نوعی ریزش مو است که ممکن است دائمی باشد. از آنجایی که ملاس سیاه تسمه غنی از آهن است، مصرف آن می تواند در درمان ریزش مو و حفظ سلامت مو استفاده شود.

6. سطح تستوسترون را در مردان افزایش می دهد

بدن انسان و برخی از عملکردهای آن به مواد سمی حساس است و می تواند توانایی خود را برای عملکرد خوب از دست بدهد. اندام های تناسلی از جمله مستعدترین آسیب های ناشی از موادی به نام مختل کننده غدد درون ریز هستند.

در مطالعات حیوانی، مصرف ملاس سیاه بند قادر به سرکوب فعالیت این مختل کننده های غدد درون ریز و افزایش سطح تستوسترون، هورمون مردانه دخیل در باروری بود.

 


7. به بهبود منوراژی کمک می کند

منوراژی یک اختلال خونریزی رحمی است که بسیاری از زنان را در سنین باروری تحت تاثیر قرار می دهد. باعث خونریزی بیش از حد می شود و برای جلوگیری از کم خونی نیاز به مکمل رژیم غذایی با غذاهای غنی از آهن دارد.

گنجاندن ملاس سیاه بند در رژیم غذایی این زنان می تواند مفید باشد زیرا منبع غنی آهن و سایر مواد معدنی است.

8. از عملکرد مغز پشتیبانی می کند

مصرف ملاس blackstrap می تواند به تقویت عملکرد مغز کمک کند

مغز برای رشد و عملکرد صحیح به مواد معدنی خاصی نیاز دارد. خبر خوب این است که ملاس سیاه دارای برخی از این مواد معدنی است و یک فنجان چای شیرین شده با این ملاس می تواند به بدن در دریافت این مواد مغذی کمک کند.

ملاس سیاه بند غنی از آهن و مس است و می تواند عملکرد شناختی را عادی کند و همچنین از زوال شناختی مانند بیماری آلزایمر جلوگیری کند.

 

نحوه مصرف ملاس Blackstrap

 

یک قاشق غذاخوری ملاس سیاه را می توان در پخت، به عنوان رویه جو دوسر یا پارفه، یا برای شیرین کردن چای یا نوشیدنی ها استفاده کرد.

 

خواص ملاس سیاه

خواص ملاس سیاه

اقدامات احتیاطی که باید در نظر گرفته شود

از آنجایی که ملاس سیاه بند سرشار از قند است، مصرف بیش از حد آن ممکن است باعث اسهال یا معده درد شود.

افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده باید مراقب مصرف ملاس سیاه بند باشند زیرا می تواند باعث افزایش سطح قند خون شود.

از آنجایی که 1 قاشق غذاخوری ملاس بند سیاه سرشار از مواد مغذی است، مصرف آن ممکن است دوز بی خطری باشد. می توانید هر روز آن را مصرف کنید، اما باید مراقب مقدار آن باشید.

از آنجایی که ملاس بلک استرپ حاوی تمام مواد مغذی لازم برای زنان باردار است، ممکن است مکمل خوبی برای گنجاندن آن در رژیم غذایی زنان باردار باشد.

 

 

مشکلات تیروئید

مشکلات تیروئید/11علائم و نشانه هایی که نشان دهنده مشکلات تیروئید است

10 معجزه سفید کننده دندان خانگی

خوراکی‌هایی که موجب زردشدن دندان‌ می‌شوند

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا