ماسک ماست برای پوست

سه‌شنبه 26 بهمن 1400 آرایش پوست ومو
ماسک ماست برای پوست

ماسک ماست برای پوست

خیلی از افراد از خواص بی نظیر ماست برای پوست اطلاعی ندارند این خوراکی شگفت امگیز میتوان معجزه ای بر روی پوست صورت شما ایجاد کند! با ما همراه باشید.

اصلی‌ترین فواید ماست برای پوست

 

به گزارش مجله سلامت:ماست باعث جوانسازی و درخشش و سفیدی  پوست می‌گردد . دلیل اصلی آن، وجود مواد مغذی موجود در ماست است که باعث شده این ماده شگفت انگیز شود. این مواد مغذی تماما مناسب پوست بوده و به همین دلیل، ماست می‌تواند به عنوان یک ماسک صورت فوق العاده برای پوست استفاده قرار بگیرد

ماسک ماست برای پوست

ماسک ماست برای پوست

 

 

 

۱-کلسیم

همه ما می‌دانیم که ماست سرشار از کلسیم است. از این رو مکمل کلسیم به تجدید سالم و بی دردسر پوست کمک کرده و از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند.

 

۲.  زینک

در حدود ۱۰۰ گرم ماست، تقریبا ۱ میلی گرم زینک وجود دارد این ماده معدنی به دلیل خاصیت ضد التهابی، قابض بودن و تسهیل تولید مثل سلول و رشد بافت‌ها، شهرت یافته است. زینک همچنین به تنظیم سبوم که توسط غدد چربی تولید می‌شود، کمک کرده و به این ترتیب آکنه‌ها و جوش‌ها را درمان می‌کند.

 

۳. ویتامین‌های ب

ماست سرشار از ویتامین ب۵، ب۲ و ب۱۲ است. ویتامین ب۱۲ یا ریبوفلاوین، پوست درخشان و سالم شما را تضمین می‌کنند. ریبوفلاوین به مرطوب نگه داشتن پوست کمک کرده و در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد از پوست محافظت می‌کند. همچنین منجر به بازسازی و رشد سلول‌ها شده و در ساخت سلول‌های چربی سالم پوست، نقش بسزایی دارد. یک فنجان ماست، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از مقدار توصیه شده برای مصرف روزانه ریبوفلاوین را در بر دارد.

 

۴. اسید لاکتیک

این گزینه یکی از مهم‌ترین مواد معدنی موجود در ماست است که در واقع یکی از اصلی‌ترین مواد موجود در محصولات مراقبت از پوست به حساب می‌آید. اسید لاکتیک یک نرم کننده و مرطوب کننده عالی برای پوست محسوب می‌شود. همچنین با از بین بردن چین و چروک‌ها و خطوط ریز روی پوست و جلوگیری از به وجود آمدن آن‌ها، به عنوان یک ماده ضد پیری عمل می‌کند.

 

 

ماسک ماست برای پوست

ماسک ماست برای پوست

 

 

خواص ماسک ماست

 

1. مرطوب کنندگی و آبرسانی پوست

اگر احساس می‌کنید که پوست شما حالت گرفته و خسته‌ای دارد، نگران نباشید. ماست را به آرامی و با حرکات دورانی روی صورت خود ماساژ دهید. اسید لاکتیک موجود در ماست، سبب آبرسانی پوست شده و حالت خستگی و گرفتگی صورت را از بین می‌برد.

2. روشن شدن پوست

اسید لاکتیک موجود در ماست، تولید آنزیمی به نام تیروزیناز را متوقف می‌کند. این آنزیم، سبب تولید ملانین می‌گردد. ملانین عامل اصلی ایجاد تیرگی روی پوست است و هنگامی که تولید آن مهار گردد، پوست شما روشن‌تر و یکدست خواهد شد.

3. لایه برداری

ماست، لایه بردار بسیار خوبی برای پوست است. اسید لاکتیک موجود در ماست، آلفاهیدروکسی اسید طبیعی است که به از بین بردن پوست مرده، کمک فراوانی می‌کند. اسید لاکتیک موجب تحریک پوست نگردیده و از بین بردن سلول‌های مرده پوست را تضمین می‌کند. این ماده سلول‌ها را تحریک می‌کند تا زودتر تجدید شوند.

4. جوانسازی پوست

ماسک صورت ماست حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی بوده که از آسیب پوست توسط رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند؛ بنابراین می‌توانید با استفاده منظم از این ماسک، ایجاد چین و چروک و خطوط پوست خود را به تاخیر بیاندازید. اسید لاکتیک موجود در ماست، مانع پیری زودرس پوست می‌گردد.

5. از بین بردن عفونت پوست

اسید لاکتیک موجود در ماست، خاصیت ضدقارچی دارد. از این رو، استفاده از ماسک صورت ماست، روشی مناسب برای مقابله با هرگونه عفونت قارچی پوست می‌شود. تنها کافی است تا روزانه ۴ الی ۵ مرتبه از ماسک ماست استفاده کرده و عفونت پوست خود را به طور کامل از بین ببرید.

6. از بین بردن لک و عیوب پوست

در صورت استفاده از ماسک ماست به صورت روزانه، باکتری‌هایی که باعث به وجود آمدن جوش و آکنه می‌گردند را نابود خواهید کرد. زینک موجود در ماست، باعث کاهش التهاب پوست گشته و همچنین به کاهش مقدار چربی تولید شده توسط غدد چربی کمک می‌کند. پروبیوتیک موجود در ماست، باکتری‌ها را از بین می‌برد. ترکیبات مختلف موجود در ماست، باعث می‌شود پوست فوق العاده‌ای داشته باشید.

7. تسکین آفتاب سوختگی

زینک موجود در ماست، کلید تسکین آفتاب سوختگی پوست شماست. استفاده از ماسک صورت ماست، سبب کاهش احساس سوزش و خارش ناشب از آفتاب سوختگی خواهد شد. در واقع برای این مشکل خود، به چیزی جز ماست احتیاج نخواهید داشت. اگر صورت شما دچار آفتاب سوختگی شده است، تنها کافی است مقداری ماست طبیعی به صورت خود بزنید. زینک به کاهش قرمزی و التهاب پوست کمک کرده و همچنین سبب متعادل کردن میزان چربی پوست می‌گردد.

8. از بین بردن تیرگی زیر چشم

این ماسک صورت می‌تواند دقیقا همان چیزی باشد که برای رهایی از شر تیرگی‌های ناخوشایند زیر چشم‌تان نیاز خواهید داشت. زینک موجود در ماست، سبب روشن شدن لکه‌ها و تیرگی پوست گشته و باعث می‌شود پوست روشن‌تری داشته باشید. استفاده منظم از ماسک صورت ماست، به شما کمک می‌کند تا یک‌بار و برای همیشه، از شر تیرگی‌های پوست خود خلاص شوید.

 

 

 

ماسک ماست و خواص بی‌نظیر آن برای زیبایی پوست

آفتاب سوختگی پوست

آفتاب سوختگی پوست

روشن کردن پوست صورت

راهکارها برای روشن کردن پوست

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا