خواب در طول روز برای مغز مفید است!

سه‌شنبه 30 خرداد 1402 سلامت

خواب در طول روز برای مغز مفید است!

محققان دانشگاه کالج لندن، طولانی‌تر خوابیدن را پیشنهاد می‌دهند. این تیم نشان داد که مغز افرادی که در طول روز خواب می‌برند، ۱۵ سانتیمتر مکعب بزرگتر است – با این حال، دانشمندان پیشنهاد می‌دهند که خواب در طول روز را کمتر از نیم ساعت نگه دارید.

اما آنها گفتند که خواب در طول روز در بسیاری از شغل‌ها سخت است و فرهنگ کاری اغلب به این عمل نگاه منفی دارد. دکتر ویکتوریا گارفیلد به من گفت: “ما پیشنهاد می‌دهیم که همه ممکن است از خواب در طول روز بهره ببرند” و نتایج را “کاملاً جدید و جذاب” توصیف کرد.

خواب در طول روز برای مغز مفید است!

خواب در طول روز برای مغز مفید است!

خواب در طول روز برای توسعه در دوران کودکی بسیار مهم است، اما با پیر شدن کمتر شایع می‌شود و پس از بازنشستگی، باز به محبوبیت خود برمی‌گردد، به طوری که ۲۷٪ از افراد بالای ۶۵ سال اعلام کرده‌اند که در طول روز خواب می‌برند.

دکتر گارفیلد می‌گوید که توصیه به خواب در طول روز “چیزی بسیار آسان” در مقایسه با کاهش وزن و ورزش است که “برای بسیاری از افراد سخت است”. مغز با پیری به طور طبیعی کوچکتر می‌شود،

اما برای پیشگیری از بیماری‌هایی مانند آلزایمر، نیاز به تحقیقات بیشتری وجود دارد.به طور کلی، سلامت کلی مغز برای پیشگیری از فراموشی و بیماری آن مهم است و این بیماری با خواب نامنظم مرتبط است.محققان بر این باورند که خواب نامنظم و بد بر مغز باعث التهاب و تأثیر بر اتصالات بین سلول‌های مغزی می‌شود و باعث تخریب مغز در طول زمان می‌گردد. به عبارت دیگر، خواب در طول روز منظم می‌تواند با جبران خواب نامنظم، از نوروزدگی جلوگیری کند، به گفته محقق والنتینا پاز.

با این حال، دکتر گارفیلد به دنبال یافتن محلی نرم و راحت برای خواب در محل کار نیست و ترجیح می‌دهد روش‌های دیگری را برای مراقبت از مغزش پیشنهاد کند. او می‌گوید: “صادقانه، من ترجیح می‌دهم ۳۰ دقیقه ورزش کنم تا در طول روز بخوابم، احتمالاً به مادرم همین را پیشنهاد خواهم کرد”.

خواب در طول روز برای مغز مفید است!

خواب در طول روز برای مغز مفید است!

چگونه پاسخ را پیدا کنیم؟

خواب در طول روز ممکن است سلامتی را بهبود بخشد، اما برعکس هم رخ می‌دهد، زیرا سلامتی شما ممکن است به گونه‌ای باشد که شما نیاز به خواب بیشتری داشته باشید.بنابراین، محققان از یک تکنیک هوشمندانه برای اثبات اینکه خواب در طول روز مفید است، استفاده کردند. آنها از یک آزمایش طبیعی بزرگ بر اساس DNA استفاده کردند – کد ژنتیکی که با آن به دنیا می‌آییم. مطالعات قبلی ۹۷ قطعه از DNA ما را شناسایی کرده‌اند که ما را مستعد بودن به خواب در طول روز یا بیدار بودن در طول روز می‌کنند.

بنابراین، تیم از داده‌های ۳۵ هزار نفر در سنین ۴۰ تا ۶۹ سال، که در پروژه Biobank انگلستان شرکت کرده‌اند، استفاده کردند و افراد “خوابگرا” و “غیر خوابگرا” را با یکدیگر مقایسه کردند.نتایج، که در مجله Sleep Health منتشر شده است، نشان دادند که تفاوت ۱۵ سانتیمتر مکعبی وجود دارد – معادل ۲.۶ تا ۶.۵ سال پیر شدن. حجم کل مغز در مطالعه حدود ۱۴۸۰ سانتیمتر مکعب بود.

“من از خواب در طول روز در آخر هفته‌ها لذت می‌برم و این مطالعه مرا متقاعد کرده که نباید احساس تنبلی کرد، شاید حتی مغزم را محافظت کند”، پروفسور تارا اسپایرز-جونز، از دانشگاه ادینبورگ و رئیس انجمن علوم اعصاب بریتانیا، به من گفت.

او گفت که یافته‌های “جالب” مطالعه، نشان دهنده “افزایش کوچک اما معنادار در حجم مغز” است و “از داده‌های نشان دهنده اهمیت خواب برای سلامت مغز استفاده می‌کند”.محققان به صورت مستقیم مطالعه خواب در طول روز بلند مدت را انجام ندادند، اما گفتند که علم نشان می‌دهد که حدود نیم ساعت برای خواب در طول روز کافی است.

منبع : MSN

 

آیامی‌توانم روغن میخک در خانه تهیه کنم؟

آیامی‌توانم روغن میخک در خانه تهیه کنم؟

آیا برنج قهوه ای بدون گلوتن است؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا