آیا برنج قهوه ای بدون گلوتن است؟

دوشنبه 29 خرداد 1402 سلامت

آیا برنج قهوه ای بدون گلوتن است؟

این اطلاعات فقط جهت اطلاع رسانی است و نباید به عنوان جایگزین تخصص پزشکی در نظر گرفته شود. اینها نظرات پزشکان و تغذیه‌شناسان بیرونی هستند و نباید به عنوان نظر شرکت مایکروسافت در نظر گرفته شود. لطفاً در مورد هرگونه شرایط یا نگرانی‌های بهداشتی به کمک حرفه‌ای دسترسی پیدا کنید. پیشنهادات پزشکی در مناطق مختلف ممکن است متفاوت باشد. پیشنهادات حرفه‌ای افراد خارج از منطقه خود را با توجه به تشخیص شما استفاده کنید.

آیا برنج قهوه ای بدون گلوتن است؟

آیا برنج قهوه ای بدون گلوتن است؟

جنیفر کتز

نظر کارشناسی از جنیفر کتز، فارغ التحصیل رشته تغذیه و خدمات تغذیه بالینی با 31 سال سابقه کار در ایالات متحده، این است که همه انواع برنج بدون گلوتن هستند. برنج قهوه‌ای بدون فرآوری است، بنابراین نگرانی کمی در مورد آلودگی متقابل وجود دارد. برنج قهوه‌ای که با عنوان پخت سریع یا پیش‌پز شده عرضه می‌شود، ممکن است حاوی گلوتن باشد. بهتر است برای محصولات برنج قهوه‌ای فرآوری‌شده، برچسب بدون گلوتن را جستجو کنید تا اطمینان حاصل کنید که با گلوتن تماس نداشته است.

کاسیا دی مولر

در نظر کاسیا دی مولر، کارشناس تغذیه با دو سال سابقه کار در برزیل، برنج قهوه ای به طور طبیعی بدون گلوتن است، همانطور که همه انواع برنج هستند. اما ممکن است در صورت فرآوری در ماشین‌آلاتی که دیگر غلات حاوی گلوتن را پردازش می‌کنند، با آلودگی مواجه شوند، بنابراین بررسی منشا برند برنج بسیار مهم است.

کیت کین

با توجه به نظر کیت کین، کارشناس دارای مدرک کارشناسی ارشد در علوم بهداشتی (غذا و تغذیه) با دو سال سابقه کار در استرالیا، بله، برنج قهوه‌ای بدون گلوتن است. گلوتن یک پروتئین است که در مواد غذایی مانند گندم، جو و جو دو ردیفی وجود دارد. برچسب مواد موجود در بسته‌بندی برخی از برند‌های برنج حاوی عباراتی نظیر “ممکن است حاوی ردای گلوتن باشد” دارد؛

معمولا به این دلیل است که در همان محلی که محصولات حاوی گلوتن پردازش می‌شوند، برنج قهوه‌ای نیز پردازش می‌شود و احتمال آلودگی متقابل وجود دارد. اگر شما دچار حساسیت نسبت به گلوتن هستید، همیشه برچسب تغذیه‌ای را بخوانید تا مصرف مواد غذایی آلوده به گلوتن را از بین ببرید.

مادیسون دیکین

همه انواع طبیعی برنج بدون گلوتن هستند و بنابراین برای افراد حساس یا آلرژیک به گلوتن، یک منبع عالی از فیبر و انرژی هستند. مادیسون دیکین، فارغ التحصیل رشته علوم تغذیه و علوم غذایی با سه سال سابقه کار در استرالیا، به این نظر رسیده است.

الیز موزلز

نظر کارشناسی از الیز موزلز، فارغ التحصیل رشته هنرهای زیستی و مدرک تخصصی در تغذیه گیاهی با پنج سال سابقه کار در کانادا، این است که برنج قهوه‌ای یک گزینه بهتر برای افراد حساس و آلرژیک به گلوتن است. این حاوی پروتئین است و برای افرادی که بیماری‌ای به واسطه گلوتن دارند، به شدت توصیه می‌شود.

منبع : MSN

خواب در طول روز برای مغز مفید است!

فواید موز برای درمان یبوست

فواید موز برای درمان یبوست

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا