احتمال جنگ در خاور میانه /علت حضور بمب افکن های بی -52 آمریکا در خلیج فارس چیست؟

دوشنبه 15 دی 1399 گوناگون
احتمال جنگ در خاور میانه

احتمال جنگ در خاور میانه

 بعد از شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بسیاری از رسانه‌های اروپایی و آمریکایی دست چپی گفتند و نوشتند که سایه او از سر دنیا کم خواهد  شد.

اما عده‌ای نیز بر این باورند که خطر دونالد ترامپ حتی بعد از شکست در انتخابات هم کاملا رفع نشده است.و احتمال بروز جنگ در آخرین روزهای اوج قدرت ترامپ همچنان پا بر جا است .

آیا ترامپ می خواهد با جنگ در خاور میانه جو بایدن را در شرایط سخت قرار دهد ؟

در حقیقت به باور بسیاری از مخالفان ترامپ، هنوز هم احتمال وجود دارد که ترامپ قبل از خروجش از کاخ سفید بخواهد با راه انداختن یک جنگ غیر قابل پیش‌بینی بزرگ در خاورمیانه، هم جو بایدن را در خاورمیانه گیر انداخته و مانع اجرای طرح‌ها و وعده‌هایش شود. و هم این که از مردم آمریکا که باعث خروج او از کاخ سفید شدند، انتقام بگیرد.

احتمال جنگ در خاور میانه

آیا یک جنگ ناگهانی در راه است ؟

این موضوع هم‌چنان در ذهن شمار زیادی از دموکرات‌ها وجود دارد که دونالد ترامپ در پی ایجاد هرج و مرج و بی‌نظمی، پیش از خروج از کاخ سفید است. نوعی هرج و مرج و بی‌نظمی پیش‌بینی‌نشدنی و ناگهانی که ممکن است با یک جنگ ناگهانی به دست آید، و البته شاید هم با روش‌های دیگری قابل حصول باشد.

ترامپ پیش از باخت در انتخابات ریاست جمهوری، در ماه نوامبر از مشاوران‌اش درباره استفاده از گزینه‌ نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران پرس‌وجو کرده بود.

ایده‌ای بی‌پروایانه که به همین دلیل هم مشاورین ترامپ آن را از دستور کار خارج کردند. اما این باعث نشده ترامپ تمامیت آن ایده را کناری بنهد.

علت حضور ربمب افکن های بی -52 آمریکا در خلیج فارس

  بمب‌افکن‌های بی – ۵۲ آمریکا ۳۰ ساعت پرواز کرده و خود را از داکوتای شمالی به خلیج فارس رسانده‌اند تا مثلا در روزهای اولین سالگرد ترور ژنرال سلیمانی این پیام را به جمهوری اسلامی ایران برسانند که امریکا آماده و جدی است و در صورت رسیدن آسیبی به اهداف و علاقه‌مندی‌هایش واکنش نشان خواهد داد.ا

یالات متحده اعلام کرده که بمب‌افکن‌هایش را با هدف بازدارندگی به منطقه می‌فرستد. یعنی برای جلوگیری از حمله جمهوری اسلامی ایران به منافع آمریکا و متحدان آن کشور.

در شرایطی که بی‌تردید جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد انتقام خون ژنرال سلیمانی را از آمریکا بگیرد- و ایالات متحده باید آماده نشان دادن عکس‌العمل در مقابل چنین اقدامی باشد؛ اما با این وجود، بسیاری این را هم میراثی می‌دانند که دونالد ترامپ برای جو بایدن به جای گذاشته است.

ترامپ اما با این که در قبال این گفته‌ها سکوت کرده است، اما با توجه به رفتارهای دمدمی و پیش‌بینی‌ناپذیر رئیس‌جمهور آمریکا در چهار سال اخیر خطر بروز یک عملکرد بحران‌ساز هنوز وجود دارد. به عبارت بهتر به گفته مقامات دولت ترامپ هیچ بعید نیست که سکوت ترامپ برای منحرف کردن افکار عمومی پیش از صدور دستور حمله باشد.

کاهش قیمت آپارتمان واقعی است

تلاش اسرائیل تا آمریکا را به جنگ نظامی با ایران بکشاند

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا