ماجرای ممنوعیت بستنی‌خوردن بانوان چه بود؟

چهارشنبه 2 مرداد 1398 گوناگون
جنجال بستنی خوردن بانوان

جنجال بستنی خوردن بانوان

دیروز خبری در فضای مجازی منتشر شد که رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفته است که خوردن بستنی توسط بانوان در اماکن عمومی ممنوع است. این خبر تکذیب شد، اما قسمت دردناک این ماجرا این است که بسیاری آن را باور کردند، به بیان دیگر با برخوردها و رویه‌هایی که جامعه دیده است حتی این را هم “بعید نمی‌دانند”

به نظر می‌رسد همزمان با هفته عفاف و حجاب چنین شایعاتی برای به حاشیه بردن موضوع عفاف و حجاب و با هدف برهم زدن آرامش مردم و افکار عمومی به خصوصزنان جامعه ساخته می‌شود.

به گزارش تیپ نیوز: مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان در پاسخ به سؤالی درباره انتشار شایعه و نقل‌قول منتسب به وی درباره ممنوعیت بستی خوردن دختران، گفت: این دروغ بسیار بزرگی است که توسط منافقین و جبهه معارض ساخته و توزیع شد که این مهم نشانگر عصبانیت ضدانقلاب از حضور باشکوه دختران و بانوان در مراسم هفته عفاف و حجاب داشت.

 

ماجرا از این قرار بود که در ابتدا کانال منتسب به اصلاح‌ طلبان این خبر را به اشتراک گذاشت. این کانال با انتشار تصویری از مینو اصلانی مدعی شد رئیس بسیج جامعه زنانکشور گفته است: «طرح ممنوعیت مصرف بستنی توسط بانوان در اماکن عمومی به زودی اجرایی می‌شود و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.»

 

برخی کاربران بی‌اطلاع فضای مجازی با انعکاس این خبر جعلی موجی از اعتراضات را شکل دادند. یکی از کانال‌هایی که از انتشار این خبر استقبال کرد، کانال ضدانقلاب و دروغ‌پرداز آمدنیوز بود که براساس ذات خود در انتشار اخبار غیرواقعی دست به بازنشر این خبر زد.

جنجال بستنی خوردن بانوان

خبر ممنوعیت لیس زدن بستنی در اماکن عمومی دروغ است

خبر ممنوعیت لیس زدن بستنی در اماکن عمومی دروغ است

وی با بیان اینکه، هیچ انسان عاقلی، شایعه ضدانقلاب درباره نقل‌قول منتشره از بنده را باور نکرده است، تصریح کرد: دختران کشور ما در امنیت و نشاط کامل فعالیت‌های اجتماعی خود را دنبال می‌کنند.

مینو اصلانی در عین حال گفت که در حال رفتن به فروشگاه برای خرید بستنی برای دختران همکارش است

حکم متهمان پرونده پدیده

جزئیات ‌حکم متهمان‌ پرونده پدیده

نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز توسط سپاه توقیف شد

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا