همه دارایی‌های ظریف در آمریکا بلوکه شد

یکشنبه 13 مرداد 1398 گوناگون
جزیئات خانه‌های ظریف در نیویورک 
جزیئات خانه‌های ظریف در نیویورک 
هفته گذشته محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت. بر اساس این تحریم‌ها همه دارایی‌های ظریف در آمریکا بلوکه خواهد شد؛ این خبر حواشی‌ای را درباره اموال وزیر خارجه ایران در ایالات متحده به وجود آورده که او را مجبور به واکنش کرده است.
 

به گزارش تیپ نیوز: ایالات متحده آمریکا در آخرین فقره از اقدامات ضد ایرانی خود اقدام به قرار دادن نام محمد جواد ظریف در فهرست تحریم‌های خود کرد. بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، با این اقدام همه دارایی‌های وزیر خارجه ایران در آمریکا بلوکه خواهد شد.

محمدجواد ظریف در واکنش به این تحریم‌ها رسما در بیانیه‌ای توییتری اعلام کرد این تحریم‌ها هیچ تاثیری بر او و خانواده‌اش نخواهد گذاشت چرا که آن‌ها هیچ دارایی یا منافعی خارج از ایران ندارند. با این حال روز گذشته یکی از کاربران توییتر نتیجه جست‌وجو‌های خود در سایت «زابا سرچ» که یک وبسایت آمریکایی برای جستجوی اطلاعات مربوط به ساکنان در آمریکاست را در اکانت رسمی خود به اشتراک گذاشت.

وبسایت «زابا سرچ» یک موتور جستجو برای یافتن مشخصات مربوط به ساکنان در آمریکا از جمله نام، آدرس کنونی و سابق، شماره تماس، سال تولد و دیگر اطلاعاتی نظیر شغل افراد است. این وبسایت قابلیت دستیابی به تصویر خانه‌ها از طریق عکس‌های ماهواره‌ای رانیز به کاربران داده است.

جست‌وجو‌ها در این وبسایت نشان می‌داد دو خانه در نیویورک به فردی به نام «جواد.ام. ظریف» تعلق دارد.

 

محمد جواد ظریف و خانواده اش,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,سیاست خارجی
محمد جواد ظریف و خانواده اش,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,سیاست خارجی

در بخش مشغولیت «جواد. ام. ظریف» تاکید شده او برای دولت ایران و همچنین در شورای همکاری‌های خلیج فارس، شورای ایرانیان آمریکا کار می‌کند و در بخش تحصیلات نیز دانشگاه دنور یعنی محل تحصیل محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران اشاره شده است.

یکی از این خانه‌ها در خیابان چهل و هفتم نیویورک و دیگری در نزدیکی سنترال پارک این شهر قرار گرفته است. عکس‌های ماهواره‌ای زیر حوالی آدرس‌هایی که در این وبسایت به عنوان خانه‌های جواد ظریف داده شده است را نشان می‌دهد.

محمد جواد ظریف و خانواده اش,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,سیاست خارجی
محمد جواد ظریف و خانواده اش,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,سیاست خارجی

جزیئات خانه‌های ظریف در نیویورک 

کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به این تصاویر واکنش نشان داده بودند و نتیجه گرفته بودند که ظریف در آمریکا دارایی دارد؛ با این حال محمد جواد ظریف صبح امروز در اینستاگرام خود به شبهات ایجاد شده در مورد خانه‌هایی که به در نیویورک به نام او ثبت شده پاسخ داد و گفت: نه خانه‌ای در آمریکا دارم و نه ملک یا حتی حساب بانکی خارج از ایران. یکی از مواردی که افشاگری فرمودند به اضافه ۱۰-۱۲ مورد دیگر آپارتمان‌های استیجاری است که در دوران تحصیل و کار در آمریکا در آن سکونت داشته‌ام. مورد دیگر هم اصلا ربطی به من ندارد و اقامتگاه سفرای نمایندگی ایران در سازمان ملل است که من هیچ گاه در آن حتی سکونت نداشته‌ام. همسر و فرزندانم هم هیچ دارایی خارجی از ایران ندارند.

در پی اعلام احتمال اخراج فرزندان مقامات ایرانی از آمریکا از زبان بریان هوک رییس گروه موسوم به گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا، محمد جواد ظریف گفته بود فرزندان تعداد محدودی از مقامات ایرانی در آمریکا هستند که آن‌ها هم شخصا و بر اساس شرایط زندگی و کارشان این تصمیم را اتخاذ کرده‌اند.

او در باره فرزندان خود نیز گفته بود: خوشحالم که فرزندانم در ایران هستند؛ دوری از خانواده شرایط خوبی نیست در جوانی مجبور بودم قبل از انقلاب دور از خانواده باشم و این مشکل را کاملا احساس می‌کنم، بنابراین احساس نمی‌کنم کسی از این تصمیم آمریکا ناراحت شود.

وزیر خارجه ایران پیش از این درباره وضعیت خانواده خود گفته بود دخترم طراح داخلی است و با همسر و دخترش در تهران زندگی می‌کنند و بیشتر به تربیت فرزندش مشغول است و برخی اوقات طراحی داخلی برای دوستان و اقوام انجام می‌دهد. دامادم فوق لیسانس مدیریت دارد و مدیر یک شرکت خصوصی است. عروسم دکترای نانوتکنولوژی دارد و بیشتر به تربیت فرزندش مشغول است و به طور پاره وقت در دانشگاه فعالیت دارد. خدا را شاکرم که فرزندانم بدنبال خاتمه ماموریت من در سازمان ملل متحد، تحصیلاتشان را فورا به اتمام رسانده و بیش از ۶ سال است که به ایران بازگشته‌اند و همراه خانواده‌هایشان در تهران ساکن و مشغول به کار هستند.

منبع:سرپوش

کنکور سراسری سال۹۸'

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 98

خواص روغن سبوس برنج

۶ خاصیت روغن سبوس برنج چیست

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا