جاذبه گردشگری استرالیا

چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401 جاذبه های گردشگری
جاذبه گردشگری استرالیا

جاذبه گردشگری استرالیا

کشور استرالیا  کشوری در نیمکره جنوبی است. این کشور با ۷٬۶۸۶٬۸۵۰ کیلومتر مربع وسعت، ششمین کشور پهناور جهان است. استرالیا یکی از قلمروهای همسود است و در سال ۱۹۰۱ از بریتانیای کبیر استقلال یافته‌است. جمعیت استرالیا ۲۵ میلیون و ۵۱۲ هزار نفر و زبان ملی کشور انگلیسی است .

استرالیا کشوری پهناور است که کمی از قاره ایالات متحده کوچکتر است. بنابراین شاید تعجب آور نباشد که کشوری به این بزرگی همچنین میزبان غیرمعمول ترین مقصد و موجودات جهان باشد.از میان بسیاری از مکانهای شاخص و برجسته ای که می توانید در استرالیا بازدید کنید ، Ayers Rock و Sydney Opera House است. در حالی که این نقاط بسیار مورد توجه گردشگران هستند.

 

 

1. خانه اپرای سیدنی(Sydney Opera House)

از جاذبه های گردشگری در استرالیاflickr / پاول سیگارتو خانه اپرای سیدنی که به عنوان یک شاهکار معماری قرن بیستم شناخته می شود ، توسط معمار ، Jørn Utzon طراحی و ساخته شد تا تصویر یک کشتی بزرگ قایقرانی را منعکس کند.
این ساختمان معروف در بننونگ پوینت سیدنی که مانند پوسته های عظیم یا بادبان های بلند است ، لیست مکان های میراث جهانی یونسکو را جلب می کند و یکی از نمادهای بزرگ معماری جهان است.

مکان خیره کننده است. آب از سه طرف سازه را احاطه کرده و باغ های گیاه شناسی سلطنتی با آن از جنوب مرز است. ازمشهورترین بناهای دیدنی استرالیا است

 

مشهورترین بناهای دیدنی استرالیا

مشهورترین بناهای دیدنی استرالیا

2. پارک ملی کاکادو(Kakadu National Park)

پارک ملی کاکادو در قلمرو شمالی استرالیا ، حدود سه ساعت شمال داروین واقع شده است ، بزرگترین پارک ملی این کشور است. در پارک ملی کاکادو چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد ، از جمله تمرکز زیادی بر هنر سنگ بومی.
این پارک همچنین زیستگاه گونه های مختلف حیات وحش از جمله والابی ها ، دینگوها و تمساح ها است. علاوه بر این ، پارک ملی کاکادو ، که محل زندگی یک سوم گونه های پرندگان استرالیا است ، رویای یک ناظر پرنده است.
کاکادو با مساحت بیش از 19،840 کیلومتر مربع ، بزرگترین پارک ملی در استرالیا و دومین پارک بزرگ در جهان است.

پارک ملی کاکادو

پارک ملی کاکادو

3.جاده بزرگ اقیانوس(Great Ocean Road)

جاده بزرگ اقیانوس که در ویکتوریا واقع شده است ، یکی از زیباترین درایوهای استرالیا به حساب می آید. این رانندگی 243 کیلومتری (151 مایل) از تورکوئی شروع می شود که در حدود 100 کیلومتری ملبورن واقع شده است و در آلانسفورد پایان می یابد.
مهمترین جاذبه در امتداد جاده پارک ملی بندر کمبل است ، با سازندهای سنگی باد و مجسمه های موج دار معروف به دوازده حواری ، پل لندن ، طاق و تنگه لوخ آرد.
از دیگر نکات قابل توجه در طول جاده می توان به شهر تفریحی محبوب لورن و پارک ملی اوتوی ، منطقه ای از جنگل های انبوه اکالیپتوس ، جنگل های بارانی پر از سرخس ، مسیرهای پیاده روی و آبشارها اشاره کرد.

 

جاده بزرگ اقیانوس

جاده بزرگ اقیانوس

4 .پل بندر سیدنی( Sydney Harbour Bridge)

در کنار خانه اپرا ، پل بندرگاه سیدنی یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری استرالیا است. این شاهکار برجسته ساخت و ساز با محبت “Coathanger” نامیده می شود ، بزرگترین پل قوسی فولادی در جهان است. این کار در سال 1932 ، 40 سال قبل از خانه اپرای سیدنی تکمیل شد.

این پل با ارتفاع 134 متری از بندرگاه ، 500 متر طول دارد و ساحل شمالی سیدنی را به منطقه تجاری مرکزی متصل می کند. علاوه بر مسیر عابر پیاده ، دو خط راه آهن از روی پل امتداد دارد و همچنین هشت خط برای تردد در جاده ها وجود دارد و جهت هر خط را می توان تغییر داد تا جریان ترافیک متناسب باشد.

 

پل بندر سیدنی

پل بندر سیدنی

5.ملبورن شهر بزرگ استرالیا(Melbourne)

دومین شهر بزرگ استرالیا ملبورن ، ایستگاه محبوب در بسیاری از برنامه های سفر استرالیا – به ویژه برای کرکس های فرهنگ است.
گالری ها ، تئاترها ، رستوران ها ، مغازه ها و احساس کاملاً اروپایی آن ، مهمترین نقاشی های این شهر پیچیده در رودخانه یارا است. این شهر همچنین یک شهر سرسبز است ، پارک ها ، باغ ها و فضای باز تقریباً یک سوم از کل مساحت آن را اشغال کرده است. از نکات برجسته این شهر می توان به باغ های گیاه شناسی سلطنتی اشاره کرد.

میدان فدراسیون؛ گالری ملی ویکتوریا ؛ و زمین کریکت ملبورن ، جایی که علاقه مندان به ورزش می توانند در تابستان کریکت و در زمستان فوتبال قوانین استرالیا را تماشا کنند.

در شرق ، ملبورن بزرگ به رشته کوههای زیبای Dandenong و در جنوب به شبه جزیره مورنینگتون کشیده می شود ، جایی که بسیاری از مردم محلی برای سفرهای روزانه و سفرهای دریایی فرار می کنند.

ملبورن شهر بزرگ استرالیا

ملبورن شهر بزرگ استرالیا

 

منار جام افغانستان

منار جام افغانستان

کشور استرالیا

50 حقیقت درباره کشور استرالیا

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا