جاذبه های گردشگری قشم

یکشنبه 22 اسفند 1400 بازار
جاذبه های گردشگری قشم

جاذبه های گردشگری قشم

جزیره ای بسیار بزرگ در تنگه هرمز کهسالانه تعداد زیادی از گردشگران ایرانی و خارجی را برای بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی اش دعوت می کند. این جزیره همانطور که گفته شد بزرگترین جزیره ایران است با بیش از ۱۴ هزار کیلومتر و به دلیل داشتن شرایط آب و هولیی خاصی که دارد بهترین زمان ممکن برای سفر به این جزیره بسیار زیبا در نیمه ی دوم سال می باشد.

جاذبه های گردشگری قشم

جاذبه های گردشگری قشم

غار نمکی

در فاصله ی تقریبی ۸۵ کیلومتری شهر قشم شما می توانید گنبدی بسیار بلند را مشاهده کنید که رگه های سفیدی که بر روی ان قرار دارد از فاصله ی دور تصویری بسیار زیبا و در عین حال متفاوت را برای شما به ارمغان آورده است. در این جزیره و در بخش جنوبی آن میتوانید نمایی از یک کوه نمکی را در مقابل دیدگان خود داشته باشید با ارتفاع تقریبی ۲۳۷ متر، در دل این کوه سفیدک زده غار نمکی بسیار زیبایی وجود دارد که سفر کردن به درون آن و پیاده روی کردن در این غار بسیار زیبا خالی از لطف نخواهد بود.

جنگل دریایی حرا

یکی از جالب ترین پدیده های زیستی که شما می توانید در دنیا با آنها برخورد کنید جنگل های همیشه سبز حرا تور قشم میباشند که در بخش شمالی جزیره قشم قرار گرفته اند. این  درختان دارای ارتفاعی حداکثر ۷متری بوده که به دلیل سازگاری زیادی که با ابهای شور پیدا کرده اند این آبها را پس از جذب به اب شیرین تبدیل کره و سبب شده اند تا زیست بومی بسیار جالب و جذاب در این منطقه از ایران به وجود آید.

ژئو پارک قشم

به اعلام سایت سفر باتو ، ژئو پارک قشم تنها جایی است که در آن میتوانید مواردی کاملا طبیعی مشاهده کنید. این ژئو پارک تنها ژسو پارک موجود در خاورمیانه بوده که دارای جاذبه های طبیعی و زیستی بسیاری ایت از حیوانات کم یاب و زیبا گرفته تا اتفاقات نادر زمین شناسی که یکی از آنها دره ی ستارگان است. دره ستارگان باقدمتی بالغ بر ۲ میلیون سال دارای اثرات زمین شناسی بسیاری بوده که همین موضوع سبب شده است تا یکی از جذاب ترین جاذبه ی گردشگری قشم به شمار اید.

تنگه چاهکوه

یکی ازبهترین جاذبه های گردشگری جزیره قشم تنگه چاهکوه است که در فاصله کمی از شهر قشم قرار گرفته است. این دره به گونه شکل گرفته است که بر دیواره های آن آثار و اشکال مختلفی رامیتوانید مشاهده کنید و همین موضوع سبب میشود تا دچار وهم و خیال شوید. این دره دارای دیواره های بلندی بوده و بعد از آنکه این دره را به سمت جنوب حرکت میکنید با دیواره های مواجه خواهید شد که از بالا به یکدیگر رسیده و کم کم آسمان را ازدیده ها محو می کنند. به همین شکل این روند ادامه دارد تا جایی که در دیواره ها دالان هایی ایجاد شده در اثر نیرو های فرسایش که برای استراحت کردن و نفسی تازه کردن بسیار مناسب است باید توجه داشته باشید در مواقعی که هوا بارانی است و یا ضن این را دارید که ممکن است باران ببارد نباید به این محل بروید زیرا خطر جاری شدن سیل و اینکه در این تنگه گرفتار بشوید زیاد است.

جاذبه های گردشگری قشم

جاذبه های گردشگری قشم

سد و روستای گوران

سد و روستای گوران دارای قدمتی چند هزار ساله بوده به طوری که این زمانی مجل اقامت زرتشتیان بوده است سدی که در این روستا یعنی روستای گوران قرار دارد قدمتی چند هزار ساله دارد به طوری که فندانسیون این سد را در زمان هخامنشیان و به احتمال زیاد با دستور خشایار شاه ساخته شده است اما در آن زمان نیمه تمام رها شد تا در دوران ساسانیان اقدام به تکمیل ان صورت بگیر اما در آن دوران نیز بخت با این سد یار نبود و امکان تکمیل ان به وجو نیامد تا اینکه در دوران پهلوی نهایتا این سد کامل شد. اما فارغ از سد گوران موارد متعدد دیگری نیز در این روستا وجود دارد که برای شما می توانید بسیار جذاب باشد.

جزیره هنگام

جزیره ای بسیار زیبا که در جنوب جزیره زیبای قشم قرار دارد و دارای آب هایی زلال و فیروزه ای بوده که در کنار شنهای سفید و طلایی ساحلی که دارد اوقات بسیار خوشی را برای شما فراهم خواهد کرد. برای رسیدن به این جزیره احتیاج دارید که سوار قایق های تندرویی بشوید که از قشم شما را به این مکان بسیار زیبا میبرند. در این جزیره جاذبه های گردشگری بسیار زیادی را می توانید پیدا کنید.

چاه های طلا

بله چاه هایی که در آن در زمان های دور طلا ذخیره می کردند این چاه ها در دل یکی از سخت ترین سنگ هایی که در دل زمین ها و کوه ها قرار دارد کنده شده است و در زمان هخامنشیان این اتفاق رخ داده است و در ان زمان مردانی با سخت کوشی بسیار زیاد توانستند این چاه ها را حفر کنند. در این چاه ها در زمان های قدیم آب اشامیدنی را ذخیره میکردند.

جاذبه های گردشگری قشم

جاذبه های گردشگری قشم

شهر پنانگ در کشور مالزی

آشنایی با شهر پنانگ در کشور مالزی

تفریحات و جاذبه های وان

تفریحات و جاذبه های وان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا