جاذبه های گردشگری روسیه

دوشنبه 12 اردیبهشت 1401 جاذبه های گردشگری
جاذبه های گردشگری روسیه

جاذبه های گردشگری روسیه

یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا برای توریست ها روسیه است. جاذبه‌های روسیه به دلیل گستردگی این کشور زیبا بسیار زیاد است اما در این مقاله شما را با برترینِ این جاذبه‌ها آشنا خواهیم کرد.

جاذبه های روسیه

صومعه سولووتسکی – جزایر سولووتسکی

این صومعه‌ی باشکوه با دیوارهای سنگی خود همانند روح و قلب جزایر سولووِتسکی (Solovetsky) و یکی از زیباترین بناهای روسیه است. صومعه‌ی سولووتسکی (Solovetsky Monastery) در سال ۱۴۲۹ بنا شد. محوطه‌ی این صومعه در میان دیوارهای عظیم و قطور سنگی شش برج مستحکم احاطه شده است. بام‌های قیفی شکل چوبی بر فراز هر یک از برج‌ها خودنمایی می‌کند. همه این‌ها، به همراه برج‌ها و گنبدهای چشم‌نواز کلیسا در آب‌های دریاچه‌ی سِوی یاتو (Svyatoe) به زیبایی انعکاس می‌یابد.

جاذبه های روسیه

کلیسای جامع تجلی (Transfiguration Cathedral) با آمیزه‌ای از معماری پومورسکی، پی‌ریزی مستحکم، دیوارهای سفیدرنگ و چندین گنبد با پوششی از ورقه‌های چوبی در مرکز صومعه قرار گرفته است. قدمت این کلیسا به سال ۱۵۶۶ بازمی‌گردد. دیوار خیره‌کننده‌ی شمایل‌ در طبقه دوم این کلیسا قرار دارد. در طبقه‌ی فوقانی صومعه، ناهارخوری وسیعی وجود دارد که با یک راهروی سرپوشیده به بقیه‌ی مجموعه متصل می‌شود.

در کنار آن کلیسای عروج (Assumption) واقع شده که سابقاً سالن غذاخوری غار مانندی بوده است. سابقاً در اتاق نگهداری اشیا مقدس در طبقه فوقانی، گنجینه صومعه قرار داشت که بسیاری از آثار و اشیا قیمتی آن توسط بلشویک‌ها نابود شد.

زندان این صومعه از قرن شانزدهم برای مجازات کسانی که علیه دین و مذهب مرتکب جرمی می‌شدند و بعدها برای آنان که بر ضد دولت فعالیت می‌کردند، بکار گرفته می‌شد. آسیاب قرن هفدهمی صومعه با شبکه‌ای از کانال‌های آب کار می‌کند. راهبان سخت‌کوش این کانال‌های آب را برای مرتبط ساختن ۵۰۰ دریاچه‌ی جزیره حفر کرده بودند.

جاذبه های روسیه

 

کلیسای جامع سنت باسیل

کاخ گراند پالاس پترهوف – سن پترزبورگ

کاخ گراند پالاس پترهوف (Peterhof) عمارت باشکوهی است که در سن پترزبورگ قرار دارد. این کاخ با داشتن ۳۰ اتاق، در مقایسه با کاخ‌های تزاری ساده به نظر می‌رسد. کاخ گراند پالاس از اوایل ماه ژوئن تا انتهای سپتامبر و فقط از ساعت ۱۲ تا ۲ بعدازظهر و از ساعت ۴:۱۵ بعدازظهر تا ۵:۴۵ (در روزهای شنبه تا ۷:۴۵) به روی گردشگران خارجی باز است. در دیگر ساعات روز تورهای روسی‌زبان از آن دیدن می‌کنند.

در گذشته، کاخ پتر نسبتاً ساده و معمولی بود، راسترلی، معمار روس، ساختمان آن را برای ملکه الیزابت وسعت بخشید. بعدها کاترین کبیر، با تغییر دکوراسیون، آن را ساده‌تر کرد. همه‌ی نقاشی‌ها، مبل‌ها و چلچراغ‌های این کاخ اصیل و قدیمی هستند. سالن چزمه (Chesme Hall) نقاشی‌های فراوانی از نابودی ناوگان ترک به دست روس‌ها در سال ۱۷۷۰ را به نمایش می‌گذارد.

جاذبه های روسیه

آثار برجسته دیگر کاخ شامل کمدهای قفسه‌دار غربی و شرقی چینی، سالن نقاشی و اتاق مطالعه پتر می‌شود. اتاق تخت شاهی، با داشتن تخت مخمل قرمزرنگ درقسمت مرکزی آن، بزرگ‌ترین اتاق کاخ به شمار می‌رود. سالن تصاویر همان‌طور که از نامش پیداست، با صدها تابلوی پرتره‌ی زیبا زینت یافته است.

بعد ازجنگ جهانی دوم تنها یک خرابه از این کاخ باقی مانده بود. هیتلر قصد داشت بعد از فتح سن پترزبورگ، در هتل آستوریا مهمانی برگزار کند. به همین دلیل کارت‌های دعوت را پیشاپیش فرستاد. این مسئله خشم شوروی را برانگیخت. پاسخ استالین، بمباران کردن یکی از ایالت های شوروی توسط خود او بود تا از برپایی جشن جلوگیری کند.

به نظر مضحک می‌آید اما درست است، بیشتر خسارت وارده به این کاخ به دست شوروی انجام گرفت. آنچه امروز مشاهده می‌کنید، عمدتاً بازسازی از کاخ پترهوف است.

جاذبه های روسیه

کاخ کرملین – مسکو

کرملین به‌عنوان مهم‌ترین مقر قدرت سیاسی روسیه به شمار می‌رود. این کاخ هسته‌ی اصلی شهر مسکو و سرتاسر کشور قلمداد می‌شود. تزارهای مستبد روس، دیکتاتورهای کمونیست و رئیس‌جمهورهای مدرن امروزی، از همین‌جا بهترین و ناگوارترین تصمیمات را برای روسیه گرفته‌اند.

کاخ کرملین بر روی تپه‌ی بروویتسکی (Borovitsky) در ساحل شمالی رودخانه‌ی مسکو قرار گرفته و در میان دیوارهای بلند به طول  ۲۵،۲۰۰ متر محصور شده است. میدان سرخ در بیرون دیوار شرقی قرار دارد. بهترین چشم‌انداز این کاخ را می‌توان از ساحل سوفیسکایا (Sofiyskaya) بر روی رودخانه‌ی مسکو تماشا کرد.

قبل از ورود کیف‌های خود را به دفتر خدمات امانت بار در زیر برج کوتافیا در نزدیکی دفتر فروش بلیط باغ الکساندر به امانت بگذارید. با خرید بلیط ورودی می‌توانید از تمامی پنج موزه‌ی کلیسا و کاخ پتریاک (Patriarch) بازدید کنید. این بلیط شامل بازدید از موزه اسلحه‌خانه، نمایشگاه صندوق الماس یا برج ناقوس بزرگ ایوان نمی‌شود و شما باید هزینه آن را جداگانه بپردازید.

بسیاری از مردم سعی می‌کنند تا در طول ماه‌های گرم سال از ماه آوریل تا اکتبر، حوالی ساعت دوازده از کاخ کرملین دیدن کنند تا بتوانند شاهد تعویض پست نگهبانی در میدان سوبورنایا (Sobornaya) باشند. این مراسم رژه پیچیده‌ای است که توسط چندین اسب و مردانی با لباس‌های تاریخی به اجرا در می‌آید. عکاسی در داخل موزه‌ی اسلحه‌خانه و ساختمان‌های کاخ سوبونایا (میدان کاتدرال) ممنوع است.

جاذبه های روسیه

پارک گورکی – مسکو

پارک گورکی مفر و استراحت‌گاه اصلی شهر مسکو است. این پارک فضای سنتی و طبیعی حفاظت‌شده در یک جنگل شهری یا یک شهربازی معمولی نیست. نام رسمی آن، یعنی پارک مرکزی فرهنگی و تفریحی ماکسیم گورکی گویای همه‌چیز است. این پارک دقیقه فرهنگ و تفریح را در هر شکل و فرمی ارائه می‌دهد.

پارک گورکی در دهه‌ی ۱۹۲۰ توسط معمار آوانگارد، کنستانتین ملنیکوف، به عنوان قطعه‌ای از آرمان‌شهر کمونیستی طراحی شد. فعالیت‌های تفریحی پارک گورکی شامل دوچرخه‌سواری، اسکیت سواری، والیبال ساحلی، ورزش‌های هیجان‌انگیز و شهری، تنیس روی میز و بولینگ روی چمن می‌شود. ۱۳ مکان مخصوص کرایه اسکیت و دوچرخه در اطراف پارک قرار دارد. همچنین دکه‌های غذای فراوانی را در پارک خواهید یافت.

طغیان استخرهای این مرکز تفریحی در زمستان، بزرگ‌ترین پیست پاتیناژ شهر را به وجود می‌آورند. به خاطر برگزاری نمایشگاه‌ها و فستیوال‌های مختلف، آثاری هنری در سرتاسر پارک به چشم می‌خورند. موزه‌ی هنر معاصر داریا ژوکووا (Darya Zhukova) نقش مهمی را در به نمایش درآوردن این آثار بازی می‌کند.

جاذبه های روسیه

میدان سرخ – مسکو

میدان سرخ درست در بیرون دیوار شمال شرقی کرملین قرار دارد. این میدان مشهور محوطه‌ی سنگفرشی با ابعاد ۴۰۰ در ۱۵۰ متر در دل شهر مسکو است. در انتهای جنوبی میدان، چشم‌اندازی از کلیسای جامع سنت باسیل به چشم می‌خورد. این منظره‌ی پارانوما، به‌ویژه در شب گردشگران را مجذوب خود می‌کند.

در کنار کلیسا، سکوی مرتفعی معروف به مکان جمجمه‌ها قرار دارد و در ادوار گذشته، برای خواندن حکم و اعلامیه استفاده می‌شد. در همین مکان ویدئوی ضدپوتین گروه راک قیام دختران (Pussy Riot) در سال ۲۰۱۱ فیلم‌برداری شد.

در نزدیکی میدان سرخ، مجسمه‌های مینین و پوژارسکی به یاد قهرمانان جنگ آزادی علیه لهستانی‌ها در سال ۱۶۱۲ قرار دارد. توجه داشته باشید که این میدان اغلب برای برگزاری فستیوال‌های مختلف بسته است، بنابراین باید زمان‌های متفاوتی را برای بازدید، در برنامه سفر خود از این میدان بگنجانید.

جاذبه های روسیه

منطقه حفاظت شده استولبای – کراسنویارسک

استولبای (Stolby) پربازدیدترین پارک طبیعی روسیه است و درست در مقابل رودخانه‌ای در مرکز شهر کراسنویارسک (Krasnoyarsk) قرار دارد. یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های این پارک، صخره‌های آتش‌فشانی استولبای است که در میان کوه‌های پوشیده از درخت خودنمایی می‌کنند. برای لذت بردن از مناظر تماشایی کوه‌ها و همچنین مرکز تازه تاسیس بازدیدکنندگان، مسیر هفت کیلومتری را در نزدیکی هتل اسنژنایا دولینا (Snezhnaya Dolina) دنبال کنید.

برای دیدن چشم‌انداز پارک می‌توانید سوار تله‌اسکی‌های منطقه تفریحی بوبرو وی لاگ اسکای (Bobrovy Log Ski) شوید که در تمام مدت سال باز است و سپس همان مسافت را از میان پارک کوه‌پیمایی کنید. فراموش نکنید که ساس‌های آلوده در بین ماه مه و جولای خطرناک هستند. در این موقع سال زدن واکسن آنسفالیت قبل از عزیمت یا به همراه داشتن اسپری ضد ساس ضروری است.

جاذبه های روسیه

باغ های ارمیتاژ – مسکو

تمام موارد و زیبایی‌هایی که پارک‌های مسکو را در سال‌های اخیر بهبود بخشیده‌اند، در این باغ جذاب کوچک جمع شده‌اند. امروزه این پارک، یکی از پر رویدادترین مکان‌های مسکو است و تقریباً هر هفته، به‌ویژه در فصل تابستان فستیوال‌های هنری، غذایی، صنایع‌دستی و کنسرت‌های پرشوری در آن برگزار می‌شود.

جدا از چمن‌ها و نیمکت‌های دلنشین آن، باغ‌های ارمیتاژ دارای زمین‌بازی بزرگی برای کودکان، سینما و مجموعه‌ای از دکه‌های غذا و صنایع‌دستی است. برای آشنایی با اهالی مسکو می‌توانید به این پارک سری بزنید. این باغ‌ها در اطراف یک سالن تئاتر در سال ۱۸۹۴ ساخته شده‌اند.

جاذبه های روسیه

کلیسای ناجی در خون – سن پترزبورگ

پنج گنبد باشکوه، زیباترین کلیسای سن پترزبورگ را به نام کلیسای ناجی در خون (Church of the Saviour on the Spilled Blood)  پدید آورده‌اند. فضای بیرونی این کلیسا به سبک ارتدکس روسی کلاسیک و فضای داخلی آن با ۷۰۰۰ مترمربع موزاییک مزین شده است. به‌طور رسمی، این کلیسا «رستاخیز مسیح» نامید می‌شود و نام عامیانه و جالب‌توجه آن در حقیقت به ترور تزار الکساندر دوم در سال ۱۸۸۱ اشاره دارد.

این کلیسا که شباهت آشکاری با کلیسای تماشایی سنت باسیل دارد، بسیار چشم‌نواز است. ساخت آن ۲۴ سال طول کشید و بیش از یک‌میلیون روبل بودجه برای ساخت آن هزینه شد که در زمان خود مبلغ هنگفتی بود. پروژه این بنا با همکاری آلفرد پارلند، معمار آلمانی – اسکاتلندی و آرکیماندریته ایگناتی که در آن زمان بر کلیسای ارتدکس نظارت داشت، کلید خورد. بعد از دهه‌ها بی‌توجهی و فراموشی در دوران شوروی، بازسازی گسترده و دقیقی به مدت ۲۷ سال در دهه ۱۹۷۰ بر روی آن انجام گرفت.

جاذبه های روسیه

صومعه نوودویچی – مسکو

صومعه‌ نوودویچی (Novodevichy) در سال ۱۵۲۴ بنا شد تا بدین طریق بازپس‌گیری شهر اسمولنسک را از دست لیتوانی‌ها گرامی بدارد. قدیمی‌ترین و برجسته‌ترین ساختمان این مجموعه کلیسای جامع اسمولنسک است که دیوارهای آن با نقاشی‌های قرن شانزدهمی مزین شده است.

از زنان خواسته می‌شود هنگام ورود به کلیسا، سر و شانه‌های خود را بپوشانند. از دیرباز صومعه نوودویچی مکانی برای سپری کردن دوران بازنشستگی زنان نجیب‌زاده بود. برای ورود به صومعه از درب قرمز سفیدرنگ کلیسای تجلی به سبک باروک وارد شوید. این درب در بین سال‌های ۱۶۸۷و ۱۶۸۹ در دیوار شمالی ساخته شد.

جاذبه های روسیه

بسیاری از دیوارها و برج‌های چشمگیر این صومعه به همراه ساختمان‌های آن در حدود همین زمان تحت نظارت سوفیا الکسیونا، خواهر ناتنی پترکبیر، ساخته و بازسازی شده‌اند. برج خیره‌کننده‌ی ناقوس در دیوار شرقی با ارتفاع ۷۲ متر بر صومعه نوودویچی سایه می‌افکند. زمانی که این برج در سال ۱۶۹۰ بنا شد، یکی از بلندترین برج‌های مسکو به شمار می‌رفت.

قسمت مرکزی صومعه، کلیسای اسمولنسک در حدود سال ۱۵۲۴ تا ۱۵۲۵ ساخته شد تا شمایل «بانوی ما اسمولنسک» را در خود جای دهد. فضای داخلی این کلیسا با زیباترین نقاشی‌های دیواری قرن شانزدهمی در شهر زینت یافته است. دیوار شمایل طلایی‌رنگ توسط سوفیا در سال ۱۶۸۵ اهدا شده است.

آرامگاه سوفیا و چند تن از خواهرانش در سالن جنوبی قرار دارد. سوفیا هنگامی‌که به‌عنوان نایب‌السلطنه بر روسیه حکمرانی می‌کرد، صومعه نوودویچی را محل اقامت خود قرار داد. در طول این زمان آن را به سلیقه خود بازسازی کرد. بعدها پس از همکاری در شورش استرلتسی، برای تمام عمر در این صومعه محبوس شد.

جاذبه های روسیه

مامایو کورگان – ولگاگراد

مامایو کورگان (Mamaev Kurgan)، معروف به تپه‌ی ۱۰۲ در طول نبرد استالینگراد، محل درگرفتن نبردی شدید با آلمان‌ها به مدت چهار ماه بود. امروزه این مکان، بنای یادبودی است که در بزرگداشت جنگجویان شوروی در ولگاگراد بنا شده است.

در قطعه مرکزی این بنای یادبود، مجسمه‌ی بی‌نظیر مادر به بلندای ۷۲ متر به چشم می‌خورد که شمشیری را بر بالای سرخود برافراشته و ۱۱ متر دیگر به ارتفاع آن افزوده است. برای رسیدن به این جاذبه دیدنی، سوار تراموای سریع‌السیر به مامایو کورگان شوید و در ۳،۵ کیلومتری شمال مرکزی از تراموا پیاده شده و از تپه بالا بروید.

کورگان علاوه بر بنای مرتفع یادبود، مجموعه‌ی وسیعی از مجسمه‌ها، استخرهای بازتاب‌دهنده و همچنین آرامگاه جنگی، کلیسا، زیارتگاهی با شعله جاویدان و همچنین مراسم تعویض پست نگهبانی در هر ساعت را در بر می‌گیرد.

جاذبه های روسیه

کاخ یوسوپوف

کاخ باشکوه و تماشایی یوسوپوف (Yusupov) در کنار رودخانه‌ی مویکا قرار دارد و علاوه بر تاریخ جذاب خود، یکی از بهترین دکوراسیون‌های داخلی قرن نوزدهم را دارا است. آخرین مالک کاخ، شاهزاده عجیب‌وغریبی به نام فلیکس یوسوپوف بود که در زمان خود یکی از ثروتمندترین مردان روسیه محسوب می‌شد. این کاخ جایی است که گرگوری راسپوتین در سال ۱۹۱۶ به قتل رسید. زیرزمین این کاخ که برای به اجرا درآوردن چنین توطئه‌ای مشهور است، به‌عنوان بخشی از برنامه سفر گردشگران بازدید می‌شود.

کاخ یوسوپوف در دهه ۱۷۷۰ توسط دلا موته ساخته شد اما دکوراسیون حال حاضر کاخ به یک قرن پیش باز می‌گردد که خانواده یوسوپوف در آن ساکن بودند. فضای داخلی کاخ باوجود سالن‌های مختلف بهرنگ‌ها و سبک‌های مختلف، نورافشان‌های طلایی‌رنگ؛ پارچه‌های ابریشمی، نقاشی‌های دیواری، پرده‌های نقش دار و مبل‌های نفیس، بسیار لوکس و زیبا است.

جاذبه های روسیه

طبقه‌ی دوم این کاخ دارای سالن رقص، سالن مهمانی، اتاق سبزرنگ پذیرایی و تئاتر خصوصی به سبک روکو است. در طبقه همکف از اتاق مطالعه‌ی ترکی که فلیکس از آن به‌عنوان اتاق بیلیارد استفاده می‌کرد، اتاق مطالعه‌ی شاهزاده، اتاق پذیرایی به سبک شمال آفریقا و اتاق‌های دیگر دیدن خواهید کرد

اگر مایل هستید از اتاق قتل راسپوتین بازدید به عمل آورید، باید برای ۹۰ دقیقه تور، مبلغ اضافه بپردازید. راسپوتین راهبی مرموز بود که نفوذ زیادی بر نیکلای دوم داشت. وی ابتدا توسط شاهزاده یوسوپوف مسموم شد؛ بااین‌وجود سم بر او اثر نکرد و گریخت؛ درنهایت با ضرب گلوله دوم بر روی رودخانه سن‌پترزبورگ از پای در آمد. تور بازدید از محل قتل راسپوتین هرروزه در ساعت ۵ بعدازظهر برگزار می‌شود.

جاذبه های روسیه

موزه اسلحه کرملین – مسکو

قدمت موزه‌ اسلحه‌ (Armoury) یا زرادخانه‌ی کرملین به سال ۱۵۱۱ میلادی بازمی‌گردد. این موزه به دستور واسیلی سوم برای ساخت و نگهداری تسلیحات، جنگ‌افزار شاهنشاهی، نشان‌ها و لباس‌های سلطنتی و جواهرات تاسیس شد.

موزه‌ اسلحه تا به امروز، گنجینه‌های فراوانی را در خود جای داده است و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های کرملین محسوب می‌شود. در صورت امکان، بلیط بازدید از موزه اسلحه را هم‌زمان با بلیط کرملین تهیه کنید. چندین اتاق در طبقه فوقانی موزه واقع‌شده‌اند.

جاذبه های روسیه

اتاق اول دارای اشیا طلا و نقره از قرن دوازدهم تا هفدهم است. در اتاق دوم، از تخم‌مرغ‌های مشهور عید پاک دیدن خواهید کرد که به دست فابرگه (Fabergé)، جواهرساز مشهور سن پترزبورگ، ساخته شده‌اند. اتاق‌های بعدی دارای تسلیحات و زره‌های مختلف است. در این اتاق بازدید از کلاه‌خود شاهزاده یاروسلاو، زره زنجیری تزار بوریس گودونف و شمشیرهای مینی و پوژارسکی را از دست ندهید.

در طبقه پایین، لباس‌های مخصوص تاج‌گذاری ملکه‌های قرن هجدهم روسیه در اتاق ششم نگهداری می‌شود. در اتاق دیگری، تخت سلطنت مشترک پسر پترکبیر و برادر ناتنی او ایوان ششم به‌علاوه‌ی تخت تزار الکسی با ۸۰۰ الماس را مشاهده خواهید کرد.

همچنین در این موزه، مجموعه‌ای از کالسکه‌ها و سورتمه‌های باارزش قرون گذشته در معرض دید عموم قرار گرفته که از زیبایی خاصی برخوردار است. برای معرفی آثار برجسته‌ی موزه، راهنمای صوتی یک‌ساعته‌ای در دسترس شما قرار دارد، به‌علاوه می‌توانید برای اطلاعات بیشتر، اپلیکیشن اسلحه‌خانه (Armoury Chamber) را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید.

جاذبه های روسیه

موزه هنرهای زیبای پوشکین – مسکو

موزه هنرهای زیبای پوشکین (Pushkin Museum of Fine Arts) آثار هنری کشورهای خارجی را در مسکو به نمایش می‌گذارد و به سه بخش تقسیم می‌شود. این سه بخش، مجموعه‌ای گسترده از آثار اروپایی ازجمله شاهکارهایی از تمدن‌های باستان، عصر رنسانس ایتالیا و دوره طلایی هلند را در بر می‌گیرد. برای مشاهده‌ی مجموعه‌ی حیرت‌انگیز نقاشی‌های امپرسیونیست و پست امپرسیونیست به گالری هنری قرن نوزدهم و بیستم سری بزنید.

آثار ارزنده‌ی هنری عصر رنسانس در ساختمان اصلی از شکوه خاصی برخوردار است. مهم‌ترین آثار این قسمت شاهکارهایی از عصر طلایی هنر در هلند است. در اینجا رامبراند با تابلوهای فراوانی ازجمله پرتره‌ی پیرزن، ستاره بی‌بدیل این نمایش به شمار می‌رود. نمایشگاه‌های تمدن باستانی این موزه کلکسیون شگفت‌انگیزی از سلاح‌های مصری، جواهرات، سنگ‌قبر و اشیا مربوط به تشریفات مذهبی را در معرض دید عموم قرار داده است.

بیشتر این آثار مانند دو مومیایی قابل‌توجه از گورستان‌های باستانی به کشف رسیده‌اند. یکی از اتاق‌های این طبقه به گنجینه‌ی شکوهمند تراوا اختصاص یافته که قدمت برخی از این آثار به ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد باز می‌گردد.

جاذبه های روسیه

موزه دولتی ارمیتاژ – سن پترزبورگ

موزه‌ی دولتیارمیتاژاز شهرت زیادی برخوردار است. گنجینه‌های این موزه برای روزها شما را مجذوب خود خواهند کرد و هیچ‌گاه از دیدن آن‌ها خسته نخواهید شد. کلکسیون بی‌نظیر ارمیتاژ بیش از سه میلیون اشیا و آثار نفیس را در برمی‌گیرد که تاریخ جامعی از هنر اروپای غربی را به نمایش می‌گذارد؛ بنابراین بازدید از این موزه به اندکی برنامه‌ریزی نیاز دارد تا بتوانید بر روی فضاها و آثار مور علاقه‌ی خود متمرکز شوید. در ابتدا کاترین کبیر این کلکسیون را تاسیس کرد؛ نیکلای اول بر آثار این مجموعه افزود و درب گالری‌های آن را برای نخستین بار، در سال ۱۸۵۲ به روی عموم گشود.

جاذبه های روسیه

موزه دولتی ارمیتاژ از پنج ساختمان تشکیل شده است که به یکدیگر راه دارند و در امتداد رودخانه و خیابان دورتسووایا نابرژنایا (Dvortsovaya Naberezhnaya) قرار دارند. از غرب به شرق این ساختمان‌ها شامل کاخ زمستانی، ارمیتاژ کوچک، ارمیتاژ بزرگ یا قدیمی، ارمیتاژ جدید و سالن تئاتر ارمیتاژ می‌شوند.

برای دسترسی به تورهای موزه می‌توانید با دفتر گردشگری ارمیتاژ تماس بگیرید. همچنین موزه ارمیتاژ شاخه‌های دیگری نظیر کاخ زمستانی پتر یکم، کاخ منشیکوف (Menshikov Palace) در جزیره واسیلووسکی، موزه‌ی کارخانه‌ی ظروف چینی امپریال (Imperial Porcelain Factory) در جنوب شهر و کلکسیون بی‌نظیری از آثار هنرمندان امپرسیونیست و پست امپرسیونیست در بال شرقی ساختمان اداری کل (General Staff Building) را در برمی‌گیرد.

جاذبه های روسیه

کلیسای جامع سنت باسیل – مسکو

در انتهای جنوبی میدان سرخ، کلیسای جامع سنت باسیل، نماد روسیه، قرار گرفته است. ترکیب آشفته‌ی رنگ‌ها، زمینه‌ها و شکل‌های این کلیسا، سرآمد سبکی است که تنها در سبک معماری روسی یافت می‌شود. ایوان مخوف (Ivan the Terrible) در سال ۱۵۵۲ قلعه‌ی نظامی تاتار (Tatar) در شهر کازان را تصرف کرد و در بزرگداشت پیروزی خود، دستور ساخت کلیسای تماشایی سنت باسیل را صادر کرد.

کلیسای سنت باسیل به‌طور رسمی کلیسای شفاعت خوانده می‌شود. این شاهکار معماری از سال ۱۵۵۵ تا ۱۵۶۱ بنا شد و آن را نماد روسیه می‌دانند. نُه کلیسای اصلی در میان بی‌نظمی اشکال ظاهری آن نهفته است. برج بلند مرکزی، کلیسایی به نام شفاعت مادر خدا (the Intercession of the Mother of God) را در خود جای داده است.

چهار گنبد بزرگ بر فراز برج‌های چهار کلیسای اصلی به نام‌های کلیسای سنت سایپریان و جاستینا (Sts Cyprian & Justina)، کلیسای تثلیث مقدس، «کلیسای شمایل نیکلاس قدیس، کارگر معجزه‌گر» و کلیسای ورود خداوند به بیت الحم قرار گرفته‌اند.

درنهایت، چهار کلیسای کوچک در میانه این کلیساهای اصلی قرار دارند که هرکدام در بزرگداشت یک رویداد یا نبردی در جدال با کازان‌ها نام‌گذاری شده‌اند. بنا بر یک افسانه‌ قدیمی، ایوان مخوف معماران این کلیسا را نابینا کرد تا هرگز نتوانند بنایی مشابه آن را بسازند.

جاذبه های گردشگری ژاپن

جاذبه های گردشگری ژاپن

جاذبه های گردشگری دانمارک

جاذبه های گردشگری دانمارک

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا