تویوتا، معادل ژاپنی نوربرگ رینگ می‌سازد – فناوری

دوشنبه 7 اسفند 1396 فناوری

تویوتا قصد دارد یک نسخه از پیست معروف نوربرگ‌رینگ را در ژاپن بسازد. این پروژه بخشی از مرکز بزرگ آزمایشات خودرو در شرق آسیا خواهد بود.

پیش از این چینی‌ها در زمینه کپی و بازتولید محصولات در سراسر جهان خبره بودند و همیشه دیده‌ایم که چشم بادامی‌ها از محصولات نفیس و درجه یک برندهای مطرح دنیا رونوشت می‌سازند. این بار ژاپنی‌ها نیز به فکر بازتولید افتاده‌اند، با این تفاوت که تولید آنها، شبیه محصولات متداول نیست. تویوتا به طور گسترده‌ای روی ساخت مجموعه‌ی آزمایش جدید سرمایه‌گذاری می‌کند که دارای ویژگی‌های مشترکی با پیست نوربرگ‌رینگ (Nürburgring) آلمان است. 

براساس گزارش مجله نیکی ایشیيَن (Nikkei Asian)، این شرکت بزرگ قصد دارد یک مرکز تحقیق و توسعه جدید در مرکز جزیره  هونشو ژاپن به نام ایچی احداث کند؛ پیش‌بینی شده است که این مرکز دارای ۱۱ پیست مختلف تست باشد،. پروژه‌ی تویوتا، همراه با مسیری مشابه پیست معروف غرب آلمان در نوردشلیف خواهد بود که تویوتا و تقریبا تمام خودروسازان بزرگ دنیا (مانند آئودی، مرسدس بنز، پورشه، فولکس‌واگن، ولوو، مزدا، هوندا و غیره)، در حال حاضر مدل‌های جدید خود را در آن آزمایش می‌کنند. 

تویوتا / toyota

با این وجود، بازسازی پیست نوربرگ‌رینگ کاملا مشابه نیست. برخلاف پیست آلمانی که ۲۰.۷ کیلومتر طول دارد، نسخه ژاپنی پیست مورد نظر تویوتا ۵.۳ کیلومتر است، اما در نحوه طراحی پیچ‌ها و تغییرات ارتفاع مسیر دقیقا مانند  نوربرگ‌رینگ ساخته می‌شود.

پیست جدید تویوتا برای آزمایش سیستم‌های فرمان و ترمز خودروهای جدید در شرایط سخت مورد استفاده قرار می‌گیرد تا اطمینان حاصل شود که این محصولات می‌توانند مقررات ایمنی خودرو در سراسر جهان را برآورده سازند؛ خودروهایی که در این پیست آزمایش شده‌اند، به بازارهای محبوب مانند ایالات متحده و اروپا و همچنین کشورهای در حال توسعه مانند هند و آمریکای جنوبی فرستاده می‌شوند.

مجموع سرمایه‌گذاری تویوتا در تاسیسات بزرگ جدید بیش از حدود ۲.۸ میلیارد دلار گزارش شده است، اما گفته شده که هزینه‌های دیگری نیز برای ارتقای آن لازم خواهد بود؛ مجموعه آزمایش تویوتا برای توسعه خودروهای با مصرف انرژی جایگزین نیز طراحی خواهد شد و خودروهای الکتریکی نیز می‌توانند توانایی‌های خود را در ۱۱ مسیر مختلف محک بزنند.

پیست جدید تویوتا قرار است تا سال ۲۰۲۳ افتتاح شود و در ابتدا ۳،۳۰۰ کارمند جذب می‌کند. در ادامه و با افزایش فعالیت‌های آزمایشی این مرکز، ۵۵۰ کارمند دیگر نیز استخدام خواهند شد.


منبع : زومیت

۶۰ ثانیه: مهم‌ترین محصولات معرفی‌شده در MWC 2018 - فناوری

کاهش مصرف مواد دئودورانت عملا منجر به کاهش آلودگی هوا می‌شود - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا