تمیز کردن لکه آبمیوه از روی فرش

سه‌شنبه 6 اردیبهشت 1401 خانه داری
تمیز کردن لکه آبمیوه از روی فرش

بهترین روش های تمیز کردن لکه آبمیوه از روی فرش و قالی

هنگامی که آلودگی به حد بالایی میرسد همه ما سردرگم میشویم که برای رفع آن دقیقا باید چه کاری انجام دهیم. گاهی اوقات لکه های عجیب غریب بر روی قالی می افتد و پاک کردن آن ها نوعی چالش سخت را برای ما ایجاد میکند.ریختن آبمیوه بر روی فرش هم نوعی  از این چالش ها می باشد ، در این قسمت باما همراه باشید تا روش هایی موثر برای پاک کردن لکه بر روی فرش را به شما توضیح دهیم.

روش اول

هنگامی که قصد دارید لکه آبمیوه را از روی فرش پاک کنید باید بسیار عجله کنید . ابتدا لکه آب میوه را با یک دستمال خشک کنید و تا جایی که می توانید مایعات را از روی فرش بردارید. همچنین می توانید از یک پارچه تمیز استفاده کنید و آب ولرم را مستقیماً به لکه اسپری کنید. مراقب باشید که از آب داغ استفاده نکنید.دوباره باید یک بار دیگر با دستمال لکه را خشک کنید و هرگز نباید از حرکات دایره ای شکل برای خشک کردن استفاده کنید.

بهترین روش برای اینکه لکه خشک شود این است که با دستمال یا پارچه ای به دفعات روی آن ضربه بزنید. اگر لکه هنوز هم مشخص است، یک چهارم قاشق چای خوری شامپوی فرش را با یک لیتر آب گرم در یک سطل ترکیب کنید. این محلول را مستقیماً به لکه بزنید. چند بار این لکه را خشک کنید

می توانید فرش را با آب گرم بشویید و یک دستمال خشک و تمیز روی آن قرار دهید و یک جسم سنگین هم روی دستمال بگذارید تا در این محل بماند و هر گونه کثیفی را پاک کرده و به خودش جذب کند. بگذارید تا برای چند ساعت در همین حالت بماند و بعد وسیله را از روی پارچه بردارید. حال خواهید دید که لکه از بین رفته است .

تمیز کردن لکه آبمیوه از روی فرش

تمیز کردن لکه آبمیوه از روی فرش

روش دوم

روشی دیگر برای پاک کردن لکه از روی فرش که یتوانید از آن نیز استفاده کنید یک دستمال یا پارچه تمیز را بردارید و آن را روی لکه قرار دهید تا قطرات مایع را به خود جذب کند.سپس از یک ماده پاک کننده ظرفشویی خنثی استفاده کرده و آن را با یک فنجان آب گرم ترکیب کنید و به لکه بزنید. حال 2 الی 3 فنجان آب را با نصف فنجان سرکه سفید خانگی ترکیب کنید و آن را داخل بطری اسپری بریزید و مستقیماً به لکه بزنید. سپس دوباره از ماده شوینده ظرفشویی استفاده کنید.محل مورد نظر را با آب و پارچه مرطوب تمیز کنید و فراموش نکنید که پارچه باید خشک باشد سپس جسم سنگینی را روی پارچه گذاشته و چند ساعت صبر کنید.

دستمال روی فرش

اگر بعد از گذشت چندین ساعت هنوز لکه آبمیوه بر روی فرش باقی مانده بود محل مورد نظر را با محلول 3 درصد هیدروژن پراکسید مرطوب کنید و یک ساعت صبر کنید. این کار را تا زمانی تکرار کنید که لکه به طور کامل پاک شود. سپس دستمال های بیشتری روی این قسمت بگذارید و آن را با جسم سنگین تری فشار دهید که زودتر پاک شود.

 

نکته مهم
هر چقدر سریع تر عمل کنید، لکه راحت تر از روی فرش پاک می شود. مهم تر از همه اینکه پارچه ای که برای هر مرحله استفاده می کنید، بهتر است پارچه سفید و بدون رنگ باشد تا رنگ خود پارچه به فرش پس ندهد.

تمیز کردن لکه آبمیوه از روی فرش

تمیز کردن لکه آبمیوه از روی فرش

 

بهترین سرگرمی ها برای زنان

24 بهترین سرگرمی ها برای زنان

وسایل غیر ضروری منزل برای مستاجرها

وسایل غیر ضروری منزل برای مستاجرها

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا