وسایل غیر ضروری منزل برای مستاجرها

چهارشنبه 31 فروردین 1401 خانه داری
وسایل غیر ضروری منزل برای مستاجرها

وسایل غیر ضروری منزل برای مستاجرها

 

در  این دوران که توانایی افراد بای خانه خریدن پایین آمده ، افراد زیادی اجاره نشین هستند. اجاره نشین هم مزایا هم معایبی دارد ، افراد اجااره نشین دائم در حال جابه جایی هستند به همین دلیل باید در خرید وسایل خانه دقت کنند و فقط موارد ضروری را تهیه کنند و به جای لوازم جا گیر و دردسر ساز به هنگام اسباب کشی، لوازم کاربردی‌تر و ضروری‌تر را در لیست خود جای دهید.

در این بخش به شما مستاجران کمک میکنیم تا انتخاب‌های هوشمندانه‌تری داشته باشید لوازم خانه خود را با در نظر گرفتن سبک زندگی خود انتخاب کنید و اگر مستاجر هستید، از خرید وسایل زیر بپرهیزید.

 

ویترین بزرگ

بوفه یا ویترین جز وسایل غیر ضروری است که دیگر هم ترند نیستند . جذابیت خاصی ندارند و تنها فضای زیادی از خانه  را اشغال میکنند. حمل بوفه و ویترین در اسباب کشی مشکل بوده و شما را در دردسر خواهد انداخت پس اگر علاقه ای به این وسیله ندارید،آن را از لیست خرید خود خط بزنید.

جاکفشی کمدی

جاکفشی مدل های مختلفی دارد ، مهم ترین نکته ای که باید در خرید جاکفشی در آن دقت کنید ابعاد مناسب آن است همچنین تعداد اعضای خانواده و کفش هایی باشد که در آن قرار می دهیم. اگر مستاجر هستید و هر سال باید خانه تان را تعویض کنید از خرید جاکفشی های بزرگ و جاگیر بپرهیزید و به جای آن جا کفشی های جمع و جور و کمجا بخرید تا در هر خانه ای بتوانید از آن استفاده کنید.

وسایل غیر ضروری منزل برای مستاجرها

وسایل غیر ضروری منزل برای مستاجرها

گلدان های متعدد و زیاد

گا و گیاه امروزه نقش بسزایی در دکوراسیون خانه ایفا میکند اما باید توجه داشته باشید در استفاده از گل و گیاه اگر خانه کوچکی دارید و یا مستاجر هستید، تجدید نظر نمایید زیرا در جابجایی خانه با گیاهان زیاد دچار مشکل می شوید و ممکن است خانه ای که انتخاب می کنید نور کافی برای رشد گیاه نداشته باشد.

میز تلویزیون دیواری

میز تلویزیون مدل های متنوعی دارد که انتخاب را برای شما آسانتر خواهد کرد. میز تلویزیون هایی که دیواری هستند بسیار شیک می باشند اما شما اگر مستاجر باشید، در برخی خانه ها نمی توانید از این نوع میز تلویزیون استفاده نمایید پس میز تلویزیون کمدی بخرید تا اگر کمد و کابینت کمی داشتید، به درد شما بخورد.

پرده زبرا

پرده های زبرا قابل تغییر نیستند و اگر شما مجبور به عوض کردن خانه هستید از این نواع پرده ها استفاده نکنید. به جای این نوع پرده، پرده هایی را بخرید که قابلیت اضافه کردن پرده را دارندمانند پرده های پانچ. همچنین شما می توانید پرده ای با نوار پرده کش دار انتخاب کنید تا هر بار پرده تان را به اندازه عرض پنجره تنظیم نمایید. قد پرده را نیز تا پایین و بلند در نظر بگیرید و از خرید پرده کوتاه بپرهیزید.

 

رخت‌خواب اضافه

بسیاری از مادران برای دخترانشان به عنوان جهیزیه رختخواب بسیاری تهیه می کنند اما باید توجه نمایید که این روزها مهمان هایی که شب در منزل میزبان می مانند کم شده پس اگر شما فردی هستید که مهمان‌های زیادی به خانه شما رفت‌و‌آمد نمی‌کنند، بیش از حد رختخواب تهیه نکنید چرا که در زندگی مستاجری جا کردن رختخواب در خانه و حمل آن سخت است.

لوازم دکوری و تزئینی

از لوازم دکوری زیاد استفاده نکنید زیرا لوازم ریز و درشت دکوری و تزئینی جزو لوازمی هستند که به هنگام اسباب کشی گم و یا شکسته و خراب می‌شوند.

یخچال و فریزر به صورت جدا

اگر مستاجر هستید و همچنین فردی هستید که نیاز به فضای فریزری زیادی ندارید، می‌توانید از یک یخچال فریزر استفاده نمایید زیرا یخچال و فریزر به صورت جدا به علت وزن و حجم زیاد، هنگام جابه‌جایی دردسرهای فراوانی را به وجود می‌آورند.

ظروف و سرویس آشپزخانه

اگر خانواده کم جمعیتی هستید و رفت آمد زیادی ندارید ، سرویس‌های آشپزخانه و ظروف کمتری برای منزل خود تهیه نمایید زیرا شکستن و آسیب دیدن ظروف در هنگام اسباب کشی بسیار بالا است.

مبل بزرگ و حجیم

مبل در انواع مختلفی وجود دارد و شما می توانید با توجه به متراژ و دکوراسیون خانه تان مبل مورد نظر خود را تهیه کنید. اگر اجاره نشین هستید، مبل های بزرگ و حجیم که جای زیادی اشغال می کنند، نخرید بلکه اسپرت و راحتی و کم جا بخرید. همچنین بهتر است از خرید مبل های رنگی بپرهیزید و مبلی را بخرید که رنگ خنثی داشته و راحت تر با دکوراسیون خانه تان ست شود.

فرش گرد

اگر مستاجر هستید از فرش های گرد پرهیز کنید زیرا فرش مستطیل برای هر سبک خانه ای مناسب است اما فرش گرد را نمی توانید برای هر نوع خانه ای استفاده کنید. همچنین بهتر است فرش رنگ خنثی بخرید، فرش های روشن یا رنگ خنثی با هر کفپوشی ست می شوند همچنین سعی کنید به جای فرش های خیلی بزرگ فرش 6 متری بخرید

میز ناهار خوری بزرگ

اگر مستاجر هستید لازم نیست میزهای غذا خوری خیلی بزرگ بخرید بلکه بهتر است میز ناهارخوری 6 نفره بیشتر نباشد و میزی را تهیه نمایید که مستطیل بوده تا بتوانید آن را در هر خانه ای چیدمان کنید، میزناهارخوری گرد نیاز به فضای بیشتری داشته و شما نمی توانید آن را به راحتی چیدمان کنید.

تخت خواب بدون مخزن

تخت خوابی برای اجاره نشین ها مناسب است که جمع و جور و ترجیحا جک دار باشد، از خرید تخت خواب های بزرگ و سلطنتی که جای زیادی اشغال می کنند، بپرهیزید. تخت خواب های مخزن دار فضای زیادی برای نگهداری وسایل داشته و بسیار مناسب هستند.

 

تمیز کردن لکه آبمیوه از روی فرش

تمیز کردن لکه آبمیوه از روی فرش

نکات خانه داری و تمیز کردن فرش

نکات خانه داری و تمیز کردن فرش

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا