تراشه اپل A11 تا سال دیگر، سریع‌ترین پردازنده موبایل خواهد بود – فناوری

شنبه 28 مرداد 1396 فناوری

طبق اطلاعات منتشرشده، تراشه‌ی A11 اپل به‌قدری سریع است که تا پایان سال آتی میلادی، همچنان سریع‌ترین تراشه‌ی دستگاه‌های موبایل محسوب خواهد شد.

تراشه‌ی اپل A11 که توسط شرکت TSMC ساخته می‌شود، به‌قدری سریع است که حتی تا پایان سال آینده‌ی میلادی، هیچ پردازندی موبایل دیگری نمی‌تواند عملکردی مشابه آن داشته باشد. این اطلاعات به همراه تصویری از تراشه‌ی A11 در شبکه‌ی اجتماعی ویبو منتشر شده است.

مقاله‌های مرتبط:

اگر نگاهی به نتایج آزمون‌های انتوتو بیندازید، متوجه خواهید شد که در حال حاضر، سریع‌ترین گوشی‌های جهان از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام استفاده می‌کنند. در فهرست سریع‌ترین‌های انتوتو، گوشی‌های وانپلاس ۵، نوبیا زد ۱۷ و اچتی‌سی یو ۱۱ رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند. وان‌پلاس ۵ در این آزمون توانسته است امتیاز ۱۸۲ هزار کسب کند که آن را به سریع‌ترین گوشی هوشمند حال حاضر جهان تبدیل می‌کند؛ اما اگر تبلت‌ها را هم وارد این رقابت کنیم، آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی که از تراشه‌ی اپل A10X استفاده می‌کند، با امتیاز ۲۲۳ هزار، به‌راحتی وان‌پلاس ۵ را پشت سر می‌گذارد.

حال اطلاعات منتشرشده در ویبو نشان می‌دهد که تراشه‌ی A11 که در گوشی‌های آیفون ۷ اس، آیفون ۷ اس پلاس و آیفون ۸ استفاده می‌شود، اختلاف سرعت زیادی با تراشه‌ی A10X دارد؛ بنابراین سه گوشی جدید اپل می‌توانند عملکردی تا دو برابر سریع‌تر از وان‌پلاس ۵ داشته باشند. اپل A11، در فرآیندی با معماری ۱۰ نانومتری ساخته می‌شود و در مقایسه با تراشه‌های ۱۶ نانومتری حال حاضر، قدرت پردازشی به‌مراتب بیشتر و مصرف انرژی کمتری خواهد داشت.

اپل A11

تصویر منتشرشده از تراشه‌ی A11 در شبکه‌ی اجتماعی ویبو

البته باید در نظر داشته باشید که امتیاز نرم‌افزارهای بنچمارک، معیار دقیقی برای سنجش عملکرد واقعی گوشی‌ هوشمند محسوب نمی‌شود. باید دید اپل از این قدرت موجود در گوشی‌های آینده‌ی خود به چه شکلی استفاده می‌کند و این تراشه‌ها، چه میزان با سیستم‌عامل iOS هم‌خوانی خواهند داشت. نظر شما در این مورد چیست؟

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیفون ۸ به این صفحه مراجعه کنید.


منبع : زومیت

رفتار سوء مدیریتی، سلامت روح و جسم کارمندان را به خطر می‌اندازد - فناوری

پیش‌خرید فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ با هدایای ویژه همراه است - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا