بیوگرافی وریا غفوری و همسرش مونا اردلان

دوشنبه 20 تیر 1401 بیوگرافی

بیوگرافی وریا غفوری و همسرش مونا اردلان

چکیده بیوگرافی وریا غفوری

نام: وریا

نام خانوادگی: غفوری

تولد : 29 شهریور 1366

زاده: سنندج

ملیت: ایرانی

پیشه: بازیکن فوتبال

پست: مدافع، هافبک

سال‌های فعالیت: 2014–تاکنون

همسر: متاهل

 

 

وریا غفوری کیست ؟

نام وریا به معنای زرنگ و هوشیار است او متاهل می باشد و یک فرزند پسر دارد و یک فرزند دختر! او علاقه زیادی به فرزند پسرش دارد و علاقه مند است فرزندش نیز فوتبالیست شود.

وریا غفوری متولد چه سالی است ؟

وریا متولد 29 شهریور 1366 است.

وریا غفوری اصالتا اهل کجاست؟

او اصالتا اهل کردستان است.

 

وریا غفوری و همسرش

وریا غفوری و همسرش

بیوگرافی وریا غفوری

وریا لقب ببر کرد کردستان را دارد ، این ورزشکار در مصاحبه های خود گفته است: پدرم به شدت مخالف فوتبال بازی کردنم بود و دوست داشت تا من درس بخوانم و شغل بهتری برای خودم دست و پا کنم. اما من عشقم فوتبال بود و نتوانستم ازش جدا شوم و در نهایت فوتبالیست شدم.

وریا غفوری در تیم های پاس تهران، پاس همدان، شهرداری تبریز، نفت تهران ،سپاهان اصفهان و استقلال بازی کرده است. او ابتدا در سال 2014 با سپاهان قرارداد دو ساله بست و وارد لیگ برتر شد سپس در سال 1395 با تیم استقلال پیوست.

وریا غفوری در طبیعت

وریا غفوری در طبیعت

در سال 2016 با مصدومیت رو به رو شد و اکثرا نیمکت نشین بود و حتی شایعه شد که او در لیست مازاد قرار گرفته و در فصل آینده در استقلال بازی نخواهد کرد.سپس در سال 2017 با حضور وینفرید شفر در استقلال توانست حضور پررنگ تر و بهتری در استقلال داشته باشد در این سال با گلزنی به تیم پرسپولیس باعث شد او بازیکن محبوب هواداران باشگاه استقلال شود.

در سال 2018 فعالیت خود را بهتر کرد و گلزنی های مهمی را برای استقلال به ثمر رساند! در فصل 1397_1398 در مسابقه میان سپاهان و استقلال برای نخستین بار بازوبند کاپیتانی را به دست بست و در این فصل بعد از سید مهدی رحمتی ، پژمان منتظری و خسرو حیدری و با جدایی امید ابراهیمی کاپیتان چهارم باشگاه فوتبال استقلال تهران شد.

 

در سال 2019 او برای دو فصل دیگر حضور خود را در استقلال تمدید کرد و هنگامی که در این فصل سه کاپیتان استقلال جدا شدند او به عنوان کاپیتان اول استقلال قرار گرفت

بیوگرافی وریا غفوری

بیوگرافی وریا غفوری

وریا غفوری در لیگ قهرمانان آسیا

  • وریا غفوری درلیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ ابتدا در بازی با الریان موفق به گلزنی برای استقلال شد و بازی بعدی هم مقابل الهلال عربستان باز هم گلزنی کرد.
  • او یکی از نفرات تأثیرگذار تیم استقلال درفصل ۲۰۱۸ بود وریا در این فصل بازی‌های خوبی را نمایش گذاشت و مورد توجه تیم‌های حاشیه خلیج فارس قرار گرفت.
بیوگرافی وریا غفوری

بیوگرافی وریا غفوری

وریا غفوری در تیم ملی ایران

در سال 2014 هنگامی که کارلوس کیروش سرمربی تیم ملی ایران بود ، وریا غفوری رابه تیم ملی دعوت کرد ، وریا یکی از بازیکن های مورد علاقه او بود در بیشتر اردوهای کشورمان از جمله جام ملت های آسیا حضور داشته و بازی خوبی به نمایش گذاشته است.

حواشی های وریا غفوری

در سال 2018 با خط خوردن 11 نفر از تیم ملی که یکی از آنها وریا غفوری بود بسیار جنجال برانگیز شد و مردم زیادی به حذف شدن وریا از تیم ملی اعتراض کردند اما کارلوس کیروش در جواب این اعتراضات گفت تغییر پست وریا غفوری در خط خوردنش از تیم ملی تاثیر داشته است.

 وریا غفوری در سپاهان

وریا غفوری در سپاهان

از حواشی دیگر او ، بازیکنان تیم فوتبال استقلال تهران روز یکشنبه ۲۴ شهریور قبل از آغاز بازی مقابل تیم نفت مسجد سلیمان در لیگ برتر سال 97_98 برای یاد بود سحر خدایاری پیرهنی مشکی روی پیراهن ورزشی خود به تن کردند که روی آن عبارت دختر آبی به زبان‌های فارسی و انگلیسی به چشم می‌خورد. خبرگزاری فارس وریا غفوری کاپیتان استقلال را مسئول پوشیدن این تی‌شرت‌ها معرفی کرد.

 وریا غفوری در تیم ملی

وریا غفوری در تیم ملی

سپاهان

  • لیگ برتر خلیج فارس ۹۴–۱۳۹۳

 

استقلال

  • لیگ برتر خلیج فارس ۱۳۹۵-۹۶
  • جام حذفی فوتبال ایران  ۹۷–۱۳۹۶

افتخارات فردی وریا غفوری

  • لیگ برتر خلیج فارس بهترین مدافع سال: ۹۴–۱۳۹۳
  • تیم منتخب سال لیگ برتر خلیج فارس: ۹۴–۱۳۹۳
  • تیم منتخب سال لیگ برتر خلیج فارس: ۹۷–۱۳۹۶
  • بازیکن ماه ۹۰ بهمن ۱۳۹۶، اسفند ۱۳۹۶

 

 

بیوگرافی ادریس البا

بیوگرافی ادریس البا جذابترین بازیگر بریتانیایی

بیوگرافی ترلان پروانه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا