بیوگرافی وحیده محمدی‌ فر همسر داریوش مهرجویی

یکشنبه 23 مهر 1402 بیوگرافی
قاتل داریوش مهرجویی وهمسرش

وحیده محمدی‌ فر کیست

 وحیده محمدی‌ فر فیلمنامه‌نویس، طراح لباس و دستیار کارگردان ایرانی بود که در تاریخ ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در ویلای شخصی خود در کرج به قتل رسید. او همسر داریوش مهرجویی، کارگردان نامدار سینمای ایران، بود.

 

وحیده محمدی‌فر اهل کجا است ؟

وحیده محمدی‌ فر متولد شهر تهران است.

وحیده محمدی‌فر متولد چه سالی است

وحیده محمدی‌ فر متولد سال ۱۳۴۷ در تهران بود.

تحصیلات وحیده محمدی‌فر

وحیده محمدی‌ فر دانش آموخته رشته روانشناسی از دانشگاه تهران است

 

وحیده محمدی‌فر

وحیده محمدی‌فر

شروع فعالیت وحیده محمدی‌فر

وحیده محمدی‌ فر فعالیت سینمایی خود را در سال ۱۳۷۵ با فیلم «لیلا» به کارگردانی داریوش مهرجویی آغاز کرد. او در این فیلم به عنوان دستیار کارگردان فعالیت داشت.

وحیده محمدی‌ فر در سال‌های بعد نیز در فیلم‌های دیگری از مهرجویی به عنوان دستیار کارگردان فعالیت داشت، از جمله «سارا» (۱۳۷۸)، «سنتوری» (۱۳۸۰)، «چهل سالگی» (۱۳۸۳) و «لامینور» (۱۳۹۹)همکاری داشته است.

وحیده محمدی‌ فرعلاوه به غیر از همکاری با مهرجویی، در فیلم‌های دیگری نیز به عنوان دستیار کارگردان فعالیت داشته است، از جمله «مهر مادری» (۱۳۷۹) به کارگردانی کمال تبریزی، «مرسدس» (۱۳۸۰) به کارگردانی مسعود کیمیایی، و «خیلی دور، خیلی نزدیک» (۱۳۸۳) به کارگردانی رضا میرکریمی.

وحیده محمدی‌ فر سابقه فعالیت در آثاری همچون لامینور، اشباح، چه خوبه که برگشتی، نارنجی پوش، سنتوری و آسمان محبوب من را در کارنامه هنری خود دارد.

وحیده محمدی‌ فر همچنین در فیلم‌های «لیلا» و «سارا» به عنوان طراح لباس نیز فعالیت داشته است.

 

وحیده محمدی‌فر

وحیده محمدی‌فر

ازدواج‌ با داریوش مهرجویی

وحیده محمدی‌ فر در سال ۱۳۷۵ با داریوش مهرجویی، کارگردان نامدار سینمای ایران، ازدواج کرد.و حاصلِ این ازدواج دختری به نامِ مونا است.

مرگ وحیده محمدی‌فر و همسرش داریوش مهرجویی

وحیده محمدی‌ فر در تاریخ ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در ویلای شخصی خود در کرج به قتل رسید. او همسر داریوش مهرجویی نیز بود که در همان حادثه کشته شد.

بر اساس گزارش‌های اولیه، مهرجویی و وحیده محمدی‌ فر با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده‌اند. هنوز انگیزه این قتل مشخص نیست، اما برخی از رسانه‌ها از احتمال سرقت عنوان کرده‌اند.

قتل وحیده محمدی‌ فر و داریوش مهرجویی، ضایعه‌ای بزرگ برای سینمای ایران است. این دو هنرمند، با آثار ماندگار خود، نقش مهمی در شکل‌گیری سینمای ایران ایفا کرده بودند.

استوری عجیب وحیده محمدی فر مدتی پیش از قتل

مدتی قبل از مرگ، وحیده محمدی‌ فر، نویسنده سرشناس در حساب شخصی خود در اینستاگرام ضمن شرح ماجرای هولناک، از تهدید شدن توسط شخصی با چاقو خبر داد و نوشت: آیا همسر داریوش مهرجویی، پیشکسوت هنر این مملکت، بابد توسط آدم بیگانه ،به چاقو تهدید شود؟

به گزارش سینما اعتماد، همسر داریوش مهرجویی با اشاره به اینکه در چند وقت اخیر مورد دستبرد هم قرار گرفته‌اند تاکید  کرد: در چند وقت اخیر دو سنتور با اسم و عکس‌های بهرام رادان و داریوش مهرجویی از آنها به سرقت رفته که خرید و فروش آن دزدی و غیرقانونی است.

 

بوراک اوزچیویت/بیوگرافی بهترین مدل ترکیه و همسرش

داریوش مهرجویی

زندگینامه داریوش مهرجویی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا