بیوگرافی مهدی ترابی فوتبالیست ایرانی

پنج‌شنبه 21 مهر 1401 بیوگرافی

چکیده بیوگرافی مهدی ترابی فوتبالیست ایرانی

نام: مهدی

نام خانوادگی: ترابی

تولد: ۱۹ شهریور ۱۳۷۳

زاده: اشتهارد

ملیت: ایرانی

قد: ۱٫۸۳ متر

پُست: هافبک

پیشه: فوتبالیست

سال‌های فعالیت: 1391_تاکنون

همسر: متاهل

مهدی ترابی کیست؟

مهدی ترابی توسط کارلوس کی‌روش پس از جام‌ملت‌های آسیا و در مسیر جام جهانی ۲۰۱۸ در راستای جوانگرایی و تغییر نسل به تیم ملی دعوت شد. مهدی ترابی در اولین بازی ملی خود مقابل تیم ازبکستان اولین گل ملی خود را به ثمر رساند که باعث پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان شد.

مهدی ترابی متولد چه سالی است؟

دنیا فنی زاده متولد ۳۰ آبان ۱۳۴۶ است.

مهدی ترابی اهل کجاست؟

او متولد اشتهارد است.

 

بیوگرافی مهدی ترابی

مهدی ترابی یک بازیکن فوتبال اهل ایران است که برای باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران در لیگ برتر فوتبال ایران و در پست وینگر بازی می‌کند. مهدی ترابی متولد ۱۹ شهریور ۱۳۷۳ در شهرستان اشتهارد است. این هافبک ۱۸۴ سانتی‌متری با تکنیک یکی از جوانانی است که کارلوس کی‌روش پس از جام‌ملت‌های آسیا و در مسیر جام جهانی ۲۰۱۸ در راستای جوانگرایی و تغییر نسل به تیم ملی تزریق کرد. ترابی از باشگاه سایپا به ترکیب اصلی تیم ملی رسید. مهدی ترابی  مجرد و بازیکن بدون حاشیه‌ای است.

بیوگرافی مهدی ترابی 

بیوگرافی مهدی ترابی

خانواده مهدی ترابی

کادری خانه دار و پدرش فرمانده پاسگاه بسیج شهر اشتهارد کرج بوده است ، او با حضور در فوتسال این پایگاه پا به عرصه فوتبال گذاشت. در دوران دبیرستانش باازیکن منتخب شهرستان شد و با همین درخشش به تیم استان البرز راه یافت .

 ازدواج مهدی ترابی

مهدی ترابی متاهل است و می گوید علاقه زیادی به خانواده دارد و تمام اوقات فراغتش را صرف همسرش میکند.

 ازدواج مهدی ترابی

ازدواج مهدی ترابی

باشگاه‌های حرفه‌ای مهدی ترابی

حضور مهدی ترابی در تیم سایپا

مهدی ترابی کار خود را به عنوان بازیکن فوتبال از تیم نوجوانان سایپا تهران آغاز کرد و در سال ۲۰۱۲ توسط مجتبی تقوی به تیم اول سایپا تهران دعوت شد و در اولین بازی در لیگ برتر فوتبال ایران در فصل ۹۳–۱۳۹۲ مقابل مس کرمان به عنوان بازیکن جایگزین به میدان رفت.

تیم‌های جوانان

مهدی ترابی توسط نلو وینگادا به تیم ملی فوتبال امید ایران دعوت شد.

تیم ملی فوتبال

مهدی ترابی در اولین بازی ملی خود مقابل تیم ازبکستان اولین گل ملی خود را به ثمر رساند که باعث پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان شد. او در دومین بازی خود ۴۵ دقیقه برابر ترکمنستان بازی کرد. مهدی ترابی در سومین بازی ملی خود مقابل تیم گوام به عنوان یار تعویضی به جای سردار آزمون در دقیقه هفتاد وارد زمین شد و در دقیقه ۸۸ دومین گل ملی خود را به ثمر رساند.

مهدی ترابی در تیم ملی فوتبال

مهدی ترابی در تیم ملی فوتبال

مهدی ترابی در چهارمین بازی ملی خود مقابل عمان از دقیقه ۶۰ به جای وحید امیری وارد زمین شد و بازی قابل قبولی به نمایش گذاشت. ترابی در پنجمین بازی ملی خود در برابر ژاپن پس از مصدومیت وریا غفوری در دقیقه ۲۱ به میدان آمد و در دقیقه ۴۵ از مدافع ژاپنی پنالتی گرفت و پس از آن که اشکان دژاگه نتوانست پنالتی را گل کند، در ریباند با یک بغل پا دروازه ژاپن را گشود. او در این بازی اولین اخطار ملی خود را دریافت کرد.

افتخارات ورزشی مهدی ترابی

  •  مهدی ترابی تمام دوران فوتبالش در سایپا بوده و هنوز افتخاری در رده باشگاهی ندارد.
  • در عرصه ملی، ترابی سال ۹۴ توسط وینگادا به تیم امید دعوت و سپس کی‌روش او را به اردوی بزرگسالان فرا خواند. او در اولین بازی ملی رسمی به ازبکستان گل زد و در سومین بازی به گوام.
  • مهدی ترابی  در پنجمین بازی ملی هم به ژاپن گل زد و اولین اخطارش را هم گرفت و از بازی ششم به ترکیب اصلی رسید. او تاکنون ۱۴ بار پیراهن تیم ملی را به تن کرده و ۴ گل زده و یک کارت زرد دریافت کرده است.

 

 

بیوگرافی کریم انصاری‌ فرد

بیوگرافی زنده یاد دنیا فنی زاده

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا