بیوگرافی اشکان دژاگه

پنج‌شنبه 14 مهر 1401 بیوگرافی

چکیده بیوگرافی اشکان دژاگه

نام: اشکان

نام خانوادگی: دژاگه

تولد: ۱۴ تیر ۱۳۶۵

زاده: تهران

ملیت: ایرانی

پیشه: بازیکن فوتبال

سال‌های فعالیت: ۱۳۷۹_تاکنون

همسر: متاهل

پُست: هافبک هجومی، بازیکن میانی

مدرک تحصیلی: دکترای رشته روانشناسی

اشکان دژاگه کیست؟

اشکان دژاگه فوتبال خود را با هرتابرلین آغاز کرد، سه فصل برای این تیم به میدان رفت و سپس راهی ولفسبورگ شد تا شش فصل با پیراهن این تیم بازی کند. وی در زمان حضور خود در ولفسبورگ بازی‌های درخشانی را به نمایش گذاشت.

اشکان دژاگه متولد چه سالی است؟

سید اشکان دژآگه متولد 14 تیر 1365 می باشد.

اشکان دژاگه اهل کجاست؟

او در تهران متولد شده است.

بیوگرافی اشکان دژاگه

اشکان دژآگه بازیکن تیم ملی فوتبال ایران است که دارای ملیت ایرانی-آلمانی می‌باشد.پدر و مادر اشکان دژاگه برخلاف شایعات و اصطلاح «دورگه» که زمان دعوت اشکان به تیم ملی باب روز شد، هر دو ایرانی هستند و اشکان دو ساله بود که با خانواده به برلین مهاجرت کرد. اشکان دژاگه در پایتخت آلمان در محله‌ای جرم‌خیز و مهاجرپذیر بزرگ شد که هر روز وقوع جنایت یا درگیری بر سر فروش مواد مخدر در خیابان‌ها و کوچه‌هایش، طبیعی‌ترین و عادی‌ترین اتفاق بود. خانواده «بواتنگ» نیز در همین محله ساکن بودند و پدر و مادر و برادر اشکان هنوز هم آنجا هستند.

اشکان دژاگه در کودکی

اشکان دژاگه در کودکی

ازدواج اشکان دژاگه

اشکان دژآگه مقیم برلین بوده و با همسر آلمانی-ایرانی (شقایق) و دخترانش (آلیا و آلیشا) زندگی می‌کند. فرزند سوم اشکان دژاگه نیز  در دی ماه ۹۶ به دنیا آمد. این بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان با انتشار عکسی در اینستاگرامش خبر از تولد فرزند سومش داد. اشکان دژاگه در زندگی اجتماعی علاقه به مراسم خیریه داشته و در بیشتر آنها فعالیت دارد. دژآگه در می سال ۲۰۱۴ پروفایل دی‌ان‌ای خود را برای پژوهش و آزمایش دربارهٔ جراحت‌های ورزشی هدیه داد.

اشکان دژاگه و خانواده اش

تیم هایی که اشکان دژاگه در آن ها حضور داشته است

 ولفسبورگ 

اشکان دژاگه فوتبال خود را با هرتابرلین آغاز کرد، سه فصل برای این تیم به میدان رفت و سپس راهی ولفسبورگ شد تا شش فصل با پیراهن این تیم بازی کند. حاصل حضور اشکان دژاگه در ولفسبورگ، ۱۳۲ بازی و به ثمر رساندن ۱۸ گل بود. وی در زمان حضور خود در ولفسبورگ بازی‌های درخشانی را به نمایش گذاشت.

 فولام

اشکان دژاگه در بوندسلیگا پنج فصل را سپری کرد و بیش از ۱۵۰ بار به میدان رفت. او در ولفسبورگ موفق شد، به قهرمانی بوندسلیگا دست یابد و در موفقیت آن تیم نقش مهمی را ایفا کند. دژآگه در تابستان سال ۲۰۱۲ با نظر مارتین یول با مبلغی اعلام نشده از ولفسبورگ به فولام پیوست. اشکان دژاگه در ۴۴ بازی رسمی برای فولام ۶ گل به ثمر رساند و در مجموع بازی‌های قابل قبول و درخشانی را در لیگ برتر انگلیس به نمایش گذاشت.

اشکان دژاگه

اشکان دژاگه

 العربی

سایت باشگاه فولام با تأیید خبر انتقال اشکان دژاگه به العربی لیگ ستارگان قطر نوشت: باشگاه انتقال اشکان دژاگه به فولام به ازای مبلغی نامعلوم را تأیید می‌کند. این بازیکن ایرانی، در طی دو سال بازی در جنوب غرب لندن، در ۴۹ بازی به میدان رفت و ۶ گل برای تیم به ثمر رساند. اشکان در دیدارهای حساس فصل قبل عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود بر جای گذاشت. تمام اعضا و طرفداران باشگاه فولام، از اشکان دژاگه به خاطر تلاش‌هایش در طول حضور در این تیم، تشکر می‌کنند. سرانجام در ۲۹ ژوئیه ۲۰۱۴، اشکان دژاگه با قراردادی ۶٫۳ میلیون پوندی، راهی العربی قطر شد. او با این قرار به گران‌ترین بازیکن فوتبال ایران تبدیل شد.

 ناتینگهام فارست

اشکان دژاگه ژانویه ۲۰۱۸ تا پایان فصل به عضویت تیم ناتینگهام درآمد. ناتینگهام فارست در چمپیونشیپ قرارد که لیگ دسته دوم فوتبال انگلیس است.

اشکان دژاگه در تیم ملی ایران

بازی در تیم ‎های ملی پایه آلمان

اشکان دژاگه در رده‌های سنی زیر ۱۷ سال، زیر ۱۹ سال و زیر ۲۱ سال برای آلمان بازی کرده‌است. او در سال ۲۰۰۹ در با پیراهن شماره ۹ در بازی‌های زیر ۲۱ سال اروپا همراه با مانوئل نویر، سامی خدیرا و مسعود اوزیل برای آلمان بازی کرد و به قهرمانی رسید. اشکان دژاگه در این دوره یک گل ثمر رساند.

امتناع از بازی مقابل تیم ملی جوانان اسرائیل

اشکان دژاگه قرار بود در بازی مقابل تیم ملی فوتبال جوانان اسرائیل در چارچوب رقابت‌های مقدماتی قهرمانی سال ۲۰۰۹ اروپا در میان تیم‌های فوتبال زیر ۲۱ ساله‌ها که در روز ۱۲ اکتبر ۲۰۰۷ برگزار می‌شد شرکت کند. وی پس از آگاهی از قرار گرفتن تیم ملی زیر ۲۱ ساله‌های آلمان در برابر اسرائیل، و پیش از عزیمت به اطلاع دیتر آملیتس مربی زیر ۲۱ ساله‌های آلمان رسانده بود که این تیم را برای بازی در مقابل اسرائیل همراهی نخواهد کرد. امتناع اشکان دژاگه از سفر به اسرائیل به همرا تیم ملی زیر ۲۱ سال آلمان، بازتابهای گسترده‌ای در رسانه‌های کشور آلمان داشت.

اشکان دژاگه و قوچان نژاد

اشکان دژاگه و قوچان نژاد

امکان بازی اشکان دژاگه برای تیم ملی ایران

اشکان دژاگه پیشتر از تمایل خویش برای بازی در تیم ملی فوتبال ایران سخن گفته بود. او همچنین گوشه چشمی هم به دعوت به تیم ملی بزرگسالان آلمان داشته ‏است.مطابق قوانین فیفا بازیکنی که می‌تواند برای دو کشور بازی کند، اگر برای کشور اول در تیم بزرگسالان بازی نکرده باشد حداکثر تا سن ۲۱ سالگی می‏‎تواند برای کشور دوم بازی کند. مطابق این قانون دژآگه دیگر نمی‌توانست برای ایران بازی کند. در جولای سال ۲۰۰۹ فیفا در این قانون تغییراتی داد و همچنین شرط سنی را برداشت.

بازی اشکان دژاگه در تیم ملی ایران

اشکان دژاگه در تاریخ ۱۳۹۰/۱۲/۸ برای بازی در تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر از سری مسابقات هفته ششم مرحله سوم فوتبال انتخابی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ در ورزشگاه آزادی، به تهران آمد. او در نخستین حضورش در ترکیب ثابت قرار گرفت و توانست در نخستین بازی ملی خود در ۱۳۹۰/۱۲/۱۰ دو گل به ثمر برساند و شروع بسیار خوبی را به نمایش بگذارد.

 

 

بیوگرافی جواد خیابانی

سحر مقدس

بیوگرافی سحر مقدس

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا