بیوگرافی شارلوت برونته

دوشنبه 12 دی 1401 بیوگرافی
شارلوت برونته

چکیده ای از بیوگرافی شارلوت برونته

متولد : 21 آوریل 1816

درگذشت : 31 مارس 1855

عرصه فعالیت : نویسندگی

همسر : آرتور بل نیکولاس (۱۸۵۴—۱۸۵۵؛ مرگ برونته)

فرزند : _

سال‌های فعالیت : ‎۱۸۴۶—۱۸۵۵

ملیت : بریتانیایی

 

شارلوت برونته کیست ؟

نویسنده متولد سال 1816 انگلیسی می باشد ، او در خانواده ای متولد شد که اکثرا هنرمند بودند ، دو خواهر دیگرش نیز نویسندگان مشهوری در زمان خود بودند ، یکی دیگر از دلایل شهرت این خانواده عمر کوتاه آن ها نیز می باشد ، از معروفت ترین کتاب هایش می توان به کتاب کتاب جین ایر اشاره کرد.

شارلوت برونته متولد چه سالی است ؟

شارلوت در سال 21 آوریل 1816 متولد شد

شارلوت برونته اهل کجا است ؟

او متولد دهکده‌ی تورنتون در یورک‌شایر انگلستان است.

 

بیوگرافی شارلوت برونته

در روز 21 آوریل سال 1816 او در دهکده تورنتون در یورک‌شایر انگلستان متولد شد. پدر او پاتریک، کشیش بود ، او مادرش را در سن 5 سالگی از دست داد ، خواهرش از آنها نگداری می کرد ، شارلوت چهار خواهر به نام‌های الیزابت، ماری، امیلی و آن داشت ، برادرش نیز نقاش بود بسیاری از نقاشی‌های چهره‌ای که از خواهران برونته باقی مانده اثر برادرشان است.

 علت درگذشت شارلوت برونته

او در دوران بارداری‌ سختش، بیمار شد و به همراه فرزندش، از دنیا رفت.

چکیده ای از بیوگرافی شارلوت برونته

چکیده ای از بیوگرافی شارلوت برونته

آغاز فعالیت هنری شارلوت برونته

شارلوت از خواهرانش جسور تر بود و باعث شد خواهرنش اشعارشان را منتشر کنند ، قلم شارلوت را به دلیل بیان عشق، شور و ناکامی‌ها گرامی می‌دارند. شارلوت هم مانند امیلی و آن شعرهایش را با نام مستعار مردانه منتشر کرده بود و این نام «کارر بل» بود.

بهترین کتاب‌های شارلوت برونته

  • کتاب جین ایر (Jane Eyre) در سال 1847 و با نام مستعار منتشر شد. شارلوت برونته در این داستان زندگی دختری به نام جین را شرح داد که بعد از پشت‌سر گذاشتن سختی‌های بسیار در زندگی‌، به خانه‌ی آقای روچستر می‌رود تا کار کند و این کار، زندگی او را برای همیشه عوض می‌کند.
  • کتاب شرلی (Shirley) در سال 1849 منتشر شد. این کتاب داستان زندگی مردی است که برای حفظ کسب‌وکار خانوادگی‌اش، دست به هر کاری می‌زند. از بیکار کردن آدم‌ها گرفته تا ازدواج با زنی ثروتمند؛ آن هم در شرایطی که دل به زن دیگری بسته است.
  • کتاب ویلت (Villette) در سال 1853 به چاپ رسید. این کتاب درباره‌ی دختری به نام لوسی است که غم و اندوهش را همراه با خود به شهری خیالی می‌برد. او بعد از اتفاقات وحشتناکی که در خانواده‌اش رخ می‌دهد به مدرسه‌ای می‌رود تا تدریس کند و آنجا، با ماجراهای عاطفی زیادی مواجه می‌شود.
  • کتاب پروفسور (The Professor) اولین کتاب شارلوت برونته بود، اما پس از مرگش در سال 1857 انتشار یافت. این داستان ماجراهای زندگی، رشد و بلوغ عاطفی یک مرد جوان را روایت می‌کند. وقایع این کتاب هم مانند سایر آثار شارلوت برونته، از دل زندگی و تجربیات خود نویسنده بیرون آمده است.
بهترین کتاب‌های شارلوت برونته

بهترین کتاب‌های شارلوت برونته

سبک نگارش و دیدگاه‌های شارلوت برونته

شارلوت متولد سالهایی است که در آن انقلاب های زیادی رخ میداد و وضعیت مردم دائم در حال تغییر بود ، یکی از این تغییرات را در کتاب شرلی به وضوح توضیح داد ، شارلوت برونته فقر، بیکاری و گرسنگی مردم را به چشم دیده بود و می‌نوشت تا نگذارد این رخدادها فراموش شود.

دانستنی های جالب از شارلوت برونته

کتاب جین ایر برخی از خاطرات خود شارلوت را دربر می گیرد ، این بخش از خاطرات در مدرسه ای که برای مدتی کوتاه در آن تحصیل کرد رخ داده است ،در کتاب جین ایر به همان مدرسه‌ی لووود (Lowood) تبدیل می‌شود که بخش مهمی از زندگی جین در آن می‌گذرد.

نام شرلی در زمانی که شارلوت کتابش را منتشر کرد مخصوص پسران بود ، اما او این نام را بر یک جنس مونث نهاد ، همین امر باعث شد بعد از انتشار کتاب، تعداد نوزادان دختری که متولد شدند و نام شرلی برایشان انتخاب شد، بسیار افزایش پیدا کرد.

 

محمود دولت‌آبادی

بیوگرافی محمود دولت‌آبادی

دافنه دوموریه

بیوگرافی دافنه دوموریه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا