بیوگرافی دافنه دوموریه

دوشنبه 12 دی 1401 بیوگرافی
دافنه دوموریه

چکیده ای از بیوگرافی دافنه دوموریه

متواد : ۱۳ مه ۱۹۰۷

زادگاه : لندن

درگذشت : ۱۹ مهٔ ۱۹۸۹ (۸۲ سال)

ملیت: بریتانیا

پیشه : نویسندگی

سال‌های فعالیت : ۱۹۰۷ الی ۱۹۸۹

همسر : فردریک براونینگ

دافنه دوموریه کیست ؟

دافنه دوموریه روز ۱۳ مه ۱۹۰۷ در لندن به دنیا آمد. وی دومین دختر سر جرالد دوموریه و نوه جورج لوئیز دوموریه بود. دوموریه تحصیلات خود را در انگلستان گذرانید و برای ادامه آن عازم پاریس شد. از این زمان بود که با مروری بر کارهای پدر و پدربزرگش و به‌خصوص بر اثر کششی که به رمان داشت، اقدام به نگارش کرد.

دافنه دوموریه متولد چه سالی است ؟

دافنه متولد ۱۳ مه ۱۹۰۷ است.

دافنه دوموریه اهل کجا است ؟

دوموریه متولد شهر لندن است

 

بیوگرافی دافنه دوموریه

دافنه دوموریه که دومین فرزند خانواده‌ی پنج‌نفره‌ی دوموریه بود، به لطف وضعیت فرهنگی و مالی خانواده، از تربیت و آموزشی ممتاز برخوردار شد. خانواده در دهه‌ی 1920 برای تعطیلات خانه‌ای در کورنوال خریداری کردند، خانه‌ای که به مکان مورد علاقه‌ی دافنه و به محلی برای خلوت او تبدیل شد. جایی که توانست به شکلی جدی بر حرفه‌ی نویسندگی متمرکز شود.

بیوگرافی دافنه دوموریه

بیوگرافی دافنه دوموریه

معرفی برخی از آثار معروف دافنه دوموریه

۱. زنجیر عشق
۲. جوانی از دست رفته
۳. تجارت ننگ
۴. میکده ژامائیک
۵. ربه‌کا

آثار دافنه دوموریه

بیش‌تر آثار دوموریه در تئاتر و سینما مورد اقتباس قرار گرفته‌اند. اورسون ولز با نمایشنامه‌ی رادیویی خود از ربه‌کا در سال ۱۹۳۸ که به نوبه‌ی خود الهام‌بخش نسخه‌ی سینمایی برنده‌ی اسکار هیچکاک از این رمان در سال ۱۹۴۰ بود، این جریان را باب‌کرد. در سال ۱۹۷۳ «نیکولاس روگ» یکی از آخرین داستان‌های کوتاه این نویسنده را به تریلری متافیزیکی به‌نام «حالا نگاه نکن» تبدیل‌کرد؛ درحالی‌که از یکی دیگر از داستان‌های کوتاه او به نام «پرندگان» توسط یکی از استادان برجسته سینما «آلفرد هیچکاک» فیلم معروف و تأثیرگذاری به همین نام در سال ۱۹۶۳ ساخته‌شد.

دافنه دوموریه

دافنه دوموریه

کودکی دافنه دوموریه

دوران کودکی «دوموریه» در خانواده ای طی شده که از دوستی با ادیبان برجسته ای چون «ادگار والاس» و «جی ام باری» بهره مند بود و بدین ترتیب او از همان دوران نوجوانی قلم به دست گرفت. اولین اثر مکتوب او داستانی کوتاه بود که به دست عمویش که سردبیری مجله ای را بر عهده داشت به چاپ رسید. «دوموریه» تحصیلات ابتدایی خود را در شهرهای مختلفی چون لندن ؛ مودون و پاریس گذراند. او که کتابخوانی مشتاق بود،

بیش از هر چیز با تصور عوالم خیالی داستان ها به وجد می آمد و در خیال پردازی آنچنان پیش رفت که برای خود شخصیتی ثانوی و مردانه نیز ساخته بود. شاید به همین دلیل است که اکثر راویان آثار او را مردان تشکیل می دهند. او اولین رمانش را در سال ۱۹۳۱ منتشر کرد و رمان بعدی او درباره قاچاقچیان در قالبی تاریخی به نگارش درآمد و پس از مدتی امتیاز آن را برای ساخت فیلمی به همین نام به کارگردانی آلفرد هیچکاک فروخت.

دافنه دوموریه

دافنه دوموریه

درگذشت دافنه دوموریه

دافنه دوموریه نویسنده و هنرمند کشورمان سرانجام با کوله‌باری از تجربه، در سال 1368 و در سن 82 سالگی پس از فعالیت در 6 اثر سینمایی چشم از جهان بست.

 

شارلوت برونته

بیوگرافی شارلوت برونته

بیوگرافی ساموئل بکت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا