بیوگرافی جنیفر موریسون

یکشنبه 23 بهمن 1401 بیوگرافی
جنیفر موریسون

چکیده ای از بیوگرافی جنیفر موریسون

نام :جنیفر ماری موریسون(جنیفر موریسون)

تولد:   12آوریل 1979 ‏(۴۳ سال)

محل تولد:شیکاگو، ایلنویز

ملیت: ایالات متحده آمریکا آمریکا

پیشه :بازیگر، مدل تهیه‌کننده فیلم

سال‌های فعالیت :۱۹۹۴-اکنون

همسر:جراردو سلاسکو(۲۰۲۲_اکنون)

از مهم‌ترین آثار جنیفر موریسون: می‌توان به بازیگری در سریال دکتر هاوس، سریال روزی روزگاری و فیلم مبارز اشاره کرد.

 

جنیفر موریسون

جنیفر موریسون

جنیفر موریسون کیست؟

جنیفر ماری موریسون مانکن، تهیه‌کننده فیلم و بازیگر حرفه‌ای آمریکایی است که بیشتر وی را با بازی در در سریال دکتر هاوس و سریال روزی روزگاری می‌شناسند.

جنیفر موریسون متولد چه سالی است

موریسون متولد ۱۲ آوریل ۱۹۷۹ در شیکاگو، ایلینوی به دنیا آمد و در آرلینگتون هایتس، ایلینوی بزرگ شد.

 

خانواده جنیفر موریسون

جنیفر ماری موریسون در شیکاگو، ایلینویز، بزرگترین فرزند معلمان دیوید و جودی موریسون متولد شد.

او بزرگترین فرزند از سه فرزند است. خواهر او، جولیا، خواننده، ترانه سرا و درمانگر گروه موسیقی است، و برادرش، دانیل، یک مدیر گروه موسیقی دبیرستانی است. پدر او، دیوید، یک معلم موسیقی بازنشسته و مدیر گروه موسیقی دبیرستانی است که در سال 2003 توسط هیئت آموزش ایالت ایلینویز به عنوان معلم سال انتخاب شد.

 

جنیفر موریسون

جنیفر موریسون

تحصیلات جنیفر موریسون

موریسون در مدرسه متوسطه جنوبی تحصیل کرد و سپس در سال 1997 از دبیرستان پراسپکت فارغ التحصیل شد. او نوازنده کلارینت تمام ایالتی در گروه مارش مدرسه بود، در گروه کر آواز می خواند و تشویق کننده در گروه موسیقی مدرسه بود.او در دانشگاه لویولا شیکاگو تحصیل کرد، جایی که در رشته تئاتر تحصیل کرد و در سال 2000 فارغ التحصیل شد.

 

شروع فعالیت جنیفر موریسون

جنیفر موریسون نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1373 در 15 سالگی در فیلم Intersection به کارگردانی Mark Rydell بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال دکتر هاوس، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای جنیفر موریسون محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون ریچارد گی یر، شارون استون، مارتین لاندو و David Selby را تجربه کرد.

ر سال ۲۰۰۴، موریسون نقش ایمونولوژیست دکتر آلیسون کامرون را در سریال هاوس به دست آورد. او این نقش را برای شش فصل اول نمایش، از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ بازی کرده‌است.

در سال ۲۰۰۹ در قسمت «کار گروهی» از سریال رفت، اما در قسمت ۲۰۱۰ «قفل کردن» بازگشت تا پایان داستان کامرون را به ما نشان دهد. موریسون در سال ۲۰۱۲ به فینال سریال با عنوان «همه می‌میرد» بازگشت.

در سال ۲۰۰۶، موریسون فیلم مستقل شکوفا را تولید کرد و در آن بازی کرد.

در سال ۲۰۰۷، موریسون به عنوان کریس جیمز در بازی رایانه ای Command & Conquer 3: Tiberium Wars ظاهر شد،

در سال ۲۰۰۹، موریسون به صفحه نمایش بزرگ بازگشت و در صحنه افتتاحیه بازی J. J. Abrams ‘Star Trek دوباره به عنوان مادر جیمز تی کرک، وینونا ظاهر شد. پس از تمدید قرارداد وی با سریال دکتر هاوس، در دسامبر ۲۰۰۹ اعلام شد موریسون نقش کیت کلر مادر هلن کلر در فیلم احیاگر محدود در برادوی به دست آورده‌است.

در پاییز سال ۲۰۱۰ موریسون به عنوان ستاره مهمان در قسمت چهارم Chase NBC ظاهر شد.

در سال ۲۰۱۱، موریسون در Warrior ظاهر شد،در آوریل سال ۲۰۱۶، موریسون شرکت تولیدی فیلم خود، آپارتمان 3C Productions را با نام آپارتمانی بازی کرد

در مارس ۲۰۱۷، اعلام شد که موریسون به عنوان نقش استفانی در برادوی از نمایشنامهٔ The End of Longing بازی می‌کند

در ژوئن ۲۰۱۹ موریسون به بازیگران سریال this is us پیوست. او در فصل چهارم نقش کسیدی شارپ یک الکلی و تفنگدار ایالت متحده آمریکا را بازی می‌کند که با بازگشت به زندگی غیرنظامی خود دست و پنجه نرم می‌کند.

 

جنیفر موریسون

جنیفر موریسون

آثار جنیفر موریسون

. در واقع جنیفر موریسون از مجموع 21 اثری که در کارنامه دارد، در 19 اثر در سینما با نام‌های فیلم آمیتی ویل (نام یک روستا): بیداری، فیلم تاریکی، فیلم Albion: The Enchanted Stallion، فیلم The List، فیلم Some Girl(s)، فیلم Event 15، فیلم Knife Fight، فیلم مبارز، فیلم پیشتازان فضا، فیلم Table for Three، فیلم Big Stan، فیلم آقا و خانم اسمیت، فیلم Mall Cop، فیلم Surviving Christmas، فیلم Grind، فیلم Girl Fever، فیلم Urban Legends: Final Cut، فیلم بهم خوردن از انعکاس ها و فیلم Intersection به ایفای نقش پرداخته و در 2 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال روزی روزگاری و سریال دکتر هاوس بازی کرده است.

 

زندگی شخصی جنیفر موریسون

جنیفر در سال ۲۰۰۴ در سریال دکتر هاوس با جسی اسپنسر آشنا شد و دوستی اش با او آغاز شد. اسپنسر در ۲۳ دسامبر سال ۲۰۰۶ بر روی برج ایفل به جنیفر پیشنهاد ازدواج داد اما آنها در سال ۲۰۰۷ از هم جدا شدند.

در سال ۲۰۰۹ با ستارهٔ سریال prison break آمائوری نولاسکو وارد رابطه شد و این رابطه سه سال دوام داشت اما بالاخره جدا شدند

جنیفر و سباستین استن در سریال روزی روزگاری با هم آشنا شدند و از سال ۲۰۱۲ با هم بودند اما در سال ۲۰۱۳ از همدیگر جدا شدند

جنیفر در سال ۲۰۲۲ با جراردو سلاسکو، بازیگر، ازدواج کرد.

 

بیوگرافی جنیفر آنیستون

بیوگرافی الکساندر دوما

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا