بیوگرافی اینیاتسیو سیلونه

پنج‌شنبه 11 اسفند 1401 بیوگرافی

چکیده ای از بیوگرافی اینیاتسیو سیلونه

متولد : ۱ مهٔ ۱۹۰۰

زادگاه : روستای پِشّینا، بخش ابروتزو، استان لاکویلا، ایتالیا

درگذشت : ۲۲ اوت ۱۹۷۸ (۷۸ سال)

لقب : سکوندینو ترانکیلی

پیشه : نویسنده و روزنامه‌نگار

ملیت : ایتالیا

اینیاتسیو سیلونه کیست ؟

اینیاتسیو سیلونه، زاده‌ی ۱ می ۱۹۰۰، رمان‌نویس ایتالیایی، لیدر سیاسی و نویسنده‌ی داستان‌های کوتاه بود که به دلیل رمان‌های قدرتمند ضدفاشیستی خود شهرت جهانی داشت. او ده بار نامزد جایزه نوبل ادبیات شد و در سال ۱۹۷۱ جایزه‌ی معتبر چینو دل دوکا را از آن خود کرد.

اینیاتسیو سیلونه اهل کجا است ؟

او اهل روستای پِشّینا، بخش ابروتزو، استان لاکویلا، ایتالیا بود.

اینیاتسیو سیلونه متولد چه سالی است ؟

وی زاده ی ۱ مهٔ ۱۹۰۰ بود.

بیوگرافی اینیاتسیو سیلونه

اینیاتسیو سیلونه با نام اصلی «سکوندینو ترانکوییلی» در خانواده ی خرده مالکی متولد شد. به هنگام جوانی والدین خود را در زلزله «مارسیکا» (۱۹۱۵) از دست داد و نزد دهقانان روستایش ناگزیر به کار شد. در این دوره به سیاست تمایل یافت و به جنبش سوسیالیستی پیوست. در هفده سالگی در رأس اتحادیه های کارگری «ابروتزو» قرار گرفت و در بیست و یک سالگی به همراه «آنتونیو گرامشی»، از موسسین حزب کمونیست ایتالیا گردید و با ظهور فاشیسم به فعالیت مخفی پرداخت.

بیوگرافی اینیاتسیو سیلونه

بیوگرافی اینیاتسیو سیلونه

آغاز فعالیت اینیاتسیو سیلونه

فعالیت ادبی او با رمان «فونتامارا» (۱۹۳۰) آغاز شد. این رمان در زوریخ به زبان آلمانی منتشر گردید و بلافاصله به ترجمه ی دیگر زبان ها در آمد. سیلونه شرایط سخت و جانکاه دهقانان «نوچینو» را با رئالیسمی بی رحمانه که نقاب از چهره ی فاشیسم برمی دارد باز می گوید. همین گرایش به مردم زحمتکش و ستمدیده و انزجار از فاشیسم و حکومت های دیکتاتوری، دستمایه ی آثاری چون «نان و شراب» (۱۹۳۷)، «دانه‌ی زیر برف» (۱۹۴۱) می گردد که روشنفکری بورژوا، در سال های جنگ اتیوپی، شخصیت اصلی آنهاست.

معرفی معروف ترین کتاب اینیاتسیو سیلونه

نان و شراب‌ اوّلین‌ کتابی است که از سیلونه به‌ فـارسی ترجمه شده است‌. چاپ‌ اوّل‌ این رمان در زبان‌ فارسی‌ در قطع جیبی در سال ۱۳۴۵ توسط انتشارات روزنامه اطلاعات‌ مـنتشر شد. در واقع، این مشهورترین کتاب سیلونه‌ نـزد مـا ایـرانیان است و ما بیشتر سیلونه‌ را‌ با نان و شـراب مـی‌شناسیم.

نان و شراب‌ ماجرای‌‌ روشنفکرانی است‌ که‌ می‌خواهند‌ راه به جایی برند‌ و نیز روشنفکرانی سرخورده، روشنفکران‌ مأیوس و روشنفکران سازشکار و از آن مهمتر، ایـن رمـان بیان کشمکش‌های درونی‌ انـسان‌هایی‌‌ است که در جستجوی جهانی بهتر‌ و انـسانی‌ترند‌ و در‌ این‌ میان‌، موقعیت روشنفکر از‌ همه‌‌ حساس‌تر است.

نان و شراب‌

نان و شراب‌

آثار اینیاتسیو سیلونه

  • فونتامارا (۱۹۳۱)
  • نان و شراب (۱۹۳۷)
  • مدرسهٔ دیکتاتورها یا مکتب دیکتاتورها (۱۹۳۸)
  • دانهٔ زیر برف (۱۹۴۰)
  • خروج اضطراری (۱۹۵۱)
  • یک مشت تمشک (۱۹۵۲)
  • خروج اضطراری (۱۹۶۵)

 

استاندال

بیوگرافی استاندال

بیوگرافی هرمان ملویل

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا