بیوگرافی هرمان ملویل

پنج‌شنبه 11 اسفند 1401 بیوگرافی

چکیده ای از بیوگرافی هرمان ملویل

متولد : ۱ اوت ۱۸۱۹

زادگاه : نیویورک سیتی، نیویورک، ایالات متحده آمریکا

درگذشت : ۲۸ سپتامبر ۱۸۹۱ (۷۲ سال)

پیشه : رمان‌نویس، آموزگار، ملوان، مربی، شاعر، نویسندهٔ داستان‌های کوتاه و افسر گمرک

ملیت : آمریکایی

سبک نوشتاری : سفرنامه، روایت اسارت، داستان‌های دریایی، رمانتیسم گوتیک، تمثیل، داستان بلند، رمانتیسم

همسر : الیزابت شاو

هرمان ملویل کیست ؟

هرمان ملویل نویسنده ی بزرگ آمریکایی در نخستین روز از ماه اوت در سال ۱۸۱۹ در شهر نیویورک دیده به جهان گشود. خانواده ی وی خانواده ی مرفه بودند و از طبقه ی تحصیل کرده و روشنفکر آمریکا محسوب می شدند. آنچه که مشخص است ، او پدری سرمایه دار داشته است و در یک خانواده ی بسیار بزرگ و پرجمعیت زندگی می کرده است .

هرمان ملویل اهل کجا بود ؟

او در نیویورک، ایالات متحده آمریکا متولد شد

هرمان ملویل متولد چه سالی بود ؟

وی زاده ی ۱ اوت ۱۸۱۹ بود.

 

بیوگرافی هرمان ملویل

هرمان ملویل سومین فرزند خانواده‌ی ملویل بود. اجداد او از مهاجران اسکاتلندی و هلندی نیویورک بودند و نقش مهمی در انقلاب آمریکا و رقابت‌های تجاری و سیاسی ایفا کرده بودند. هرمان شش‌ساله بود که پدرش را از دست داد. پس از مرگ پدر، برادرش امور خانواده را در دست گرفت و کسب‌و‌کار پدر را ادامه داد. بحران‌های زندگی هرمان ملویل از زمان ورشکستگی این پیشه‌ی موروثی که تمام خانواده را در تنگنا قرار داد، آغاز شد.

برادرش ترتیبی داد تا او را در میان خدمه‌ی یک کشتی که از نیویورک به لیورپول می‌رفت، به کار گیرند. این سفر اما نه به او و نه به خانواده‌اش کمکی نکرد. پس از جست‌وجو برای یافتن شغل، هرمان ملویل مدتی به تدریس در مدرسه‌ای مشغول شد که بدون پرداخت پولی به او تعطیل شد.

بیوگرافی هرمان ملویل

بیوگرافی هرمان ملویل

زندگی شخصی هرمان ملویل

در ۱۸۴۷ ازدواج کرد و در نیویورک مقیم شد، در حالی که آثار وی که مربوط به حوادث و ماجراهای مختلف بود برایش شهرتی فراهم آورده بود، چنانکه درباره او می‌گفتند: «مردی که میان قبایل آدمخوار زیسته است.» در مجامع نیویورک پذیرفته شد و به محافل ادبی راه یافت، اما چیزی نگذشت که با اندوه فراوان پی برد که میان زندگی مردمی که با آنان رفت و آمد دارد و زندگی درونی او به هیچ وجه مشابهت و هدف مشترک وجود ندارد.

معرفی بهترین کتاب‌ هرمان ملویل

کتاب موبی دیک 

موبی دیک داستان جست‌وجو برای یافتن نهنگ سفیدی است که باعث غرق شدن کشتی و قطع پای ناخدای آن، ناخدا آهاب، شده است. راوی این داستان ملوانی به نام اسماعیل است. «مرا اسماعیل صدا کنید» که جمله‌ی آغازین این کتاب است از مشهورترین سطور آغازکننده‌ی آثار ادبی جهان به شمار می‌آید. جزئیات شگفت‌آور و توصیفاتی که هرمان ملویل از شخصیت‌ها و رویدادها ارائه می‌دهد از تجربیات شخصی او نشئت گرفته است. شخصیت‌های نمادین حاضر بر عرشه‌ی کشتی تجسدی واقع‌گرایانه از انسان‌های هم‌عصر هرمان ملویل هستند. هرمان ملویل فرای روایتی ماجراجویانه و شرح افسانه‌های مرتبط با دریانوردی و صید نهنگ، به تقابل میان خیر و شر در بستری از پرسش‌های فلسفی می‌پردازد.

هرمان ملویل

هرمان ملویل

بخشی از جملات زیبای هرمان ملویل

«ما نمی توانیم فقط برای خودمان زندگی کنیم. هزاران تار ما را به همنوعان مان متصل می کنند و در میان این تارها، پودهای مهربانی نیز هست، اعمال ما مانند علت عمل می کنند و به شکل اثر و واکنش به سوی ما بازمی گردند.»

«بهتر است با منحصر بفرد بودن شکست بخوریم تا با تقلید برنده شویم.»

«امید تقلای روح است که از آنچه فانی است رها می شود و بر ابدیت خود شهادت می دهد.»

«بگذارید سخن بگوئیم، حتی اگر اشتباه و ضعف از خود نشان دهیم – زیرا ضعیف بودن و علم به آن و نشان دادن آن، نشانه ای از قدرت است، نه به نحوی مشخص و خودنمایانه، بلکه به طور تصادفی و بدون فکر از قبل بر روی آن.»

«آنکه هرگز در جایی شکست نخورده است، آن فرد هرگز نمی تواند انسان بزرگی شود.»

«آشنایی با خطر مرد شجاع را شجاع تر می کند، ولی از جسارت او می کاهد.»

«لبخند وسیله برگزیده تمام ابهامات است.»

«سرنوشت من هرچه باشد، خندان به سوی آن خواهم رفت.»

«قدرت و توانایی واقعی هرگز زیبایی یا هارمونی را خدشه دار نمی کند، بلکه اغلب به آن می افزاید و در هر چیزی که فوق العاده زیبایی وجود دارد، قدرت با جادو ارتباطی تنگاتنگ دارد.»

آثار هرمان ملویل

بیوگرافی اینیاتسیو سیلونه

بیوگرافی هریت بیچر استو

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا