بیوگرافی بیل گینس ثروتمند ترین مرد جهان

دوشنبه 9 بهمن 1402 بیوگرافی
بیل گینس

چیده ای از بیوگرافی بیل گینس

نام: بیل گیتس

متولد:۲۸ اکتبر ۱۹۵۵

محل زندگی:مدینا  واشینگتن

ملیت:آمریکایی

حرفه:مدیریت

سال فعالیت:۱۹۷۵ تا  کنون

دارای خالص:۱۰۵/۶ میلیار دلار

همسر:ملیندا فرنچ گیتس

فرزند:جنیفر/  روی/فوبی

بیوگرافی بیل گیس

بیل گیتس کیست؟

ویلیام هنری گیتس سوم، متولد ۲۸ اکتبر ۱۹۵۵ در سیاتل، یک برنامه‌نویس، کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌دار، نیکوکار، و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است. او در سال ۱۹۷۵ با همکاری پل آلن، شرکت مایکروسافت را تأسیس کرد. گیتس تا دسامبر ۲۰۲۲ به‌عنوان پنجمین فرد ثروتمند جهان شناخته شد با دارایی خالص تخمین زده شده حدود ۱۰۷ میلیارد دلار.

او از زمان تأسیس مایکروسافت تا سال ۲۰۰۰، ۲۵ سال به‌عنوان مدیرعامل این شرکت خدمت کرد و در مجموع، تا سال ۲۰۱۴، ۳۹ سال ریاست هیئت مدیره مایکروسافت را بر عهده داشت. در مارس ۲۰۲۰، او از هیئت مدیرهٔ شرکت بازنشستگی گرفت. گیتس هنوز با داشتن ۱٫۳٪ از سهام مایکروسافت، به‌عنوان سهام‌دار عمدهٔ این شرکت شناخته می‌شود.

بیل گینس:شاید به جرئت بتوان بیل گیتس را پدر موفقیت های بزرگ افراد موفق جهان نامید. او راز موفقیت را در پشتکارو تلاش و هدفگذاری می داند.

بیل گیتس، یکی از تأثیرگذارترین کارآفرینان و مدیران معاصر در دنیای فناوری است. بیل گیتس کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌دار، نیکوکار و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی، که در سال ۱۹۷۵ با مشارکت پل آلن شرکت مایکروسافت را تأسیس نمود.

 

بیل گیتس متولد چه سالی است؟

بیل گیتس متولد  ۲۸ اکتبر ۱۹۵۵ در شهر  سیاتل، واشینگتن متولد شد. در سیاتل، واشینگتن رشد کرد.

بیوگرافی بیل گیس

خانواده بیل گیتس

پدرش ویلیام هنری گیتس دوم وکیل دادگستری و یکی از سرشناسان شهر سیاتل، واشینگتن بود و مادر او آموزگار مدرسه و یکی از اعضای هیئت مدیرهٔ یونایتد وی اینترنشنال بود که در امور خیریه نیز فعالیت داشت.گیتس در خانواده‌ای به دنیا آمد که از تاریخی غنی در تجارت و سیاست و خدمات اجتماعی سرشار بود.

بیل گیتس دو خواهر دارد

تاسیس مایکروسافت 

بیل گیتس،  او با تأسیس مایکروسافت و عرضه محصولات پرطرفدار، به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شد. گیتس از ابتدای تأسیس مایکروسافت، تا سال ۲۰۰۰ برای مدت ۲۵ سال، به‌عنوان مدیرعامل مایکروسافت فعالیت کرد و تا سال ۲۰۱۴ در مجموع ۳۹ سال، ریاست هیئت مدیره مایکروسافت را برعهده داشت. او در مارس ۲۰۲۰ از هیئت مدیرهٔ این شرکت کناره‌گیری کرد.گیتس کماکان با در اختیار داشتن ۱٫۳٪ درصداز سهام این شرکت، سهام‌دار عمدهٔ مایکروسافت است.

بیلگیتس,داستان زندگی بیل گیتس

زندگی شخصی

همسر بیل گیتس

بیل گیتس در ژانویه ۱۹۹۴ میلادی با ملیندا فرنچ از کارمندان مایکروسافت ازدواج کرد. ملیندا اهل دالاس در ایالت تگزاس آمریکا است.

فرزندان بیل گیتس

این زوج دارای سه فرزند به نام‌های جنیفر کاترین گیتس (۱۹۹۶ میلادی)، روری جان گیتس (۱۹۹۹ میلادی) و فوب ادل گیتس (۲۰۰۲ میلادی) هستند.

 

جدایی بیل گیتس از همسرش

بیل گیتس و همسرش ملیندا با انتشار توییتی مشابه در صفحه‌هایی شخصی خود، از پایان زندگی مشترکشان پس از ۲۷ سال خبر دادند

 

بیوگرافی بیل گیس

خانه رویایی بیل گیتس

خانه بیل گیتس یکی از مدرن‌ترین و گران‌ترین خانه‌های جهان بوده که در کنار تپه می‌باشد و منظره‌ای رو به دریاچه واشینگتن در مدینا واقع در واشینگتن دارد.

بر طبق برآورد مجموعه خانه و زمینش معادل ۱۲۵ میلیون دلار ارزش دارد و مالیات آن در حدود ۱ میلیون دلار در سال می‌باشد.

همچنین در بین دارایی‌های بیل گیتس، مجموعه‌ای از نوشته‌های لئوناردو دا وینچی موجود می‌باشد که او در سال ۲۰۰۴ به مبلغ ۳۰٫۸ میلیون دلار در یک حراجی خریداری کرده‌است.

 

بیل گیتس

دارایی بیل گیتس 

در اوت ۲۰۱۸، بیل گیتس با دارایی خالص ۹۵٫۱ میلیارد دلار، پس از جف بیزوس (مؤسس آمازون) دومین فرد ثروتمند جهان به‌شمار می‌آید.

وی نخستین بار در سال ۱۹۹۴ در رتبه نخست از فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت و برای ۱۵ سال پیاپی در صدر این فهرست قرار داشت،

وی تا مارس ۲۰۱۷ با دارایی خالص ۸۶ میلیارد دلار، به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته می‌شد،

ولی در تاریخ ۶ مارس ۲۰۱۸، جف بیزوس مدیرعامل و مؤسس شرکت آمازون، با ۱۱۲ میلیارد دلار دارایی ثبت‌شده، از وی پیشی گرفت و به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته شد.

در مجموع، ثروت خانواده گیتس بعد از خانواده والتون، وارثان شرکت وال‌مارت و فرزندان بنیان‌گذارش، سام والتون، در رتبه دوم قرار دارد.

بیوگرافی بیل گیس

جوایز و دستاوردهای بیل گیتس

بیل گیتس در سال ۲۰۰۵ نشان افتخاری KBE یا Knight Commander of the Order of the British Empire را از دست ملکه‌ی انگلستان دریافت کرد. بسیاری از جوایز دیگری که گیتس دریافت کرده است، به خاطر فعالیت‌های بشردوستانه بوده و این جایزه‌ها را با همسرش ملیندا تقسیم کرده است.
بیل گیتس در سال 2015 بعد از اینکه جایزۀ لسکر * در سال ۲۰۱۶، رئیس جمهور آمریکا، باراک اوباما «نشان افتخار آزادی از طرف ریاست جمهوری» را به بیل و ملیندا گیتس اهدا کرد. فرانسیس اولاند، رئیس جمهور فرانسه نیز بالاترین نشان افتخار این کشور را در سال ۲۰۱۷ به این زوج اهدا کرد. * خدمات عمومی بلوبرگ میلینیوم * را دریافت کرد، جایزۀ پادما بوشان را نیز به دست آورد. در سال 2010 نیز به خاطر کمک‌هایش به صنعت آی.تی جایزۀ بوفالوی نقره ای را دریافت نمود. گیتس جوایز متعددی را به خاطر مسائل مختلف به دست آورده است.
مکالی کالکین

بیوگرافی مکالی کالیکن بازیگر نقش کوین تنها در خانه

بیوگرافی توماس آندرس

بیوگرافی توماس آندرس خواننده ی مدرن تاکینگ

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا