بهمن مفید بازیگر قدیمی تئاتر و سینما بر اثر سرطان درگذشت.

دوشنبه 27 مرداد 1399 گوناگون
بهمن مفید در گذشت

بهمن مفید در گذشت:

بهمن مفید بازیگر معروف پیش از انقلاب که در فیلم قیصر بازی ماندگاری داشت دار فانی را وداع گفت.

یاشار صمیمی مفخم (خواهرزاده بهمن مفید) با تائید این خبر ایسنا گفت: این بازیگر در یکسال گذشته بهمن مفید که به دلیل سرطان ریه تحت درمان بود، در ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ در سن ۷۸ سالگی، در منزلش واقع در تهران درگذشت.

خواهر زاده اش با بیان این که زمان خاکسپاری هنوز مشخص نیست، ادامه داد: ایشان عاشق مردم بود و همیشه ممنون لطف انان بود ولی به علت شرایط فعلی (شیوع بیماری کرونا) امکان دارد، نتوانیم پذیرای مردم برای مراسم خاکسپاری باشیم بنابراین پیشاپیش از آن ها سپاسگذاری می کنیم.

او از ۵ سالگی با نمایش های پدرش وارد عرصه تئاتر شد و از سال ۴۷ تا ۵۹ در سینمای ایران حضور داشت و در بیش از ۷۰ فیلم بازی کرد من جمله فیلم های قیصر، طوقی، داش اکل و بعد از انقلاب “سرودتولد” …. را بازي کرد.

پیکر این بازیگر امروز ( دوشنبه، ۲۷ مردادماه) در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) و در کنار مزار کامبیز صمیمی‌مفخم، دیگر هنرمند تئاتر و تئاتر عروسکی و همسر خواهرش، هنگامه، در خاک آرام گرفت.

مراسم خاک‌سپاری بهمن مفید با حضور خانواده این هنرمند، جمعی از فعالان تئاتر و سینما و هنرمندانی مانند فاطمه معتمدآریا به نمایندگی از خانه سینما، فریبا کوثری، حسام نورانی و پیمان شریعتی برگزار شد.

بیوگرافی بهمن مفید:

بهمن مفید، ۵ مرداد سال ۱۳۲۱ در تهران متولد شد. او برادر بیژن مفید نمایشنامه‌نویس و کارگردان ایرانی و اردوان مفید بازیگر، هنگامه مفید شاعر، ترانه‌سرا، نمایشنامه نویس و کارگردان و فرزند غلامحسین مفید، از هنرپیشگان قدیمی تئاتر و قدسیه فریور است. بهمن مفید بازیگری تئاتر را از کودکی و با بازی در نمایشنامه‌هایی که پدر و برادرش کارگردانی می‌کردند، آغاز نمود. او از ۴ یا ۵ سالگی در نمایش‌های پدرش حضور داشت. «یوسف و زلیخا» نخستین نمایشی بود که وی در کودکی بازی کرد.

با پیمانکاران ایرانی همکاری می کنیم

زنگنه : خارجی ها نامحرمند با پیمانکاران ایرانی کار می کنیم

طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار

جزئیات طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار و شرایط آن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا