زنگنه : خارجی ها نامحرمند با پیمانکاران ایرانی کار می کنیم

دوشنبه 27 مرداد 1399 گوناگون
با پیمانکاران ایرانی همکاری می کنیم
وزیر نفت امروز در خصوص  امضای قرار داد های مرحله دوم طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت بیان کرد  ایران ماندگار است و تحریم ها و بانیانش رفتنی و قدرت یک کشور در مخازن آن نیست بلکه در ظرفیت تولید است و ما می بایست از این فرصت تحریم استفاده کنیم و به افزایش ظرفیت و تولید برسیم .تا با برداشته شدن تحریم ها کمبود ها را جبران کنیم .
آقای زنگنه در این خصوص اعلام کرد : برای اجرای این طرح با پیمانکاران و شرکت های داخلی کار می کنیم و منتظر خارجی های نمی شویم تا اگر نیامدند رو به قبله نشویم .

وی با بیان اینکه بخش‌های عملیاتی به توسعه فناوری کمک می‌کنند، ادامه داد: یک درصد افزایش ضریب بازیافت به معنای افزایش هفت میلیارد بشکه نفت به تولید ایران است که درآمد ۳۰۰ میلیارد دلاری را به دنبال دارد.

زنگنه با اشاره به اینکه رقابت در بازار تحول ایجاد کرده است، گفت: بازار رقابت به کسی رحم نمی‌کند.

برای بقا به رقابت نیاز است و برای رقابت نیاز به افزایش تکنولوژی تا قیمت پایین آمده و کیفیت افزایش پیدا کند.

وزیر نفت با بیان اینکه برای اینکار در اولین گام با دانشگاه‌ها تعامل کردیم، افزود: در هفته‌های آینده شاهد امضای قرارداد‌های جدید با دانشگاه‌ها برای افزایش تولید خواهیم بود.

وی تاکید کرد: شرکت‌های اکتشاف و تولید یک رکن اصلی برای افزایش توانمندی در بخش افزایش ضریب بازیافت هستند.

زنگنه با بیان اینکه برای اجرای پروژه‌های بالا دستی نفت چند طرح و تجربه داریم، گفت: قرارداد‌های بیع متقابل، سنتی است که همچنان اجازه داریم از آن استفاده کنیم.

وی افزود: روش بعدی قرارداد‌های جدید نفتی که در شکل مانند بیع متقابل و عملکرد پیمانکار به میدان واگذار می‌شود و در بازپرداخت پیمانکار، موثر است.

وزیر نفت تاکید کرد: در چند ماه آینده قرارداد‌های جدید با شرکت‌های ایرانی اکتشاف و تولید به امضا می‌رسد که در صنعت نفت تحول به شمار می‌رود.

به گفته زنگنه، روش دیگر برای توسعه میادین نفتی، قرارداد‌هایی است که امروز ۱۳ مورد آن امضا می‌شود و مسئولیت مخزن بر عهده ماست و قرارداد یکپارچه خواهد بود.

وی با بیان اینکه اینکار از سال ۹۵ آغاز شد و در سال ۹۷ مصوبه شورای اقتصاد را گرفت، افزود: از تمام روش‌ها برای افزایش ظرفیت تولید استفاده می‌کنیم.

زنگنه مزیت‌ها در این روش را زمان‌بندی قابل پیگیری و کنترل هزینه‌ها دانست و ادامه داد: مزیت دیگر امکان بهره گیری از بازار سرمایه برای تامین مالی است.

وزیر نفت تاکید کرد: اگر این طرح‌ها را نداشتیم کار نفت متوقف می‌شد، اما با اینکار فعالیت‌ها ادامه پیدا می‌کند و اشتغالزایی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح‌ها یک پیام است مبنی بر اینکه در شرایط تحریم کار می‌کنیم، گفت: تحریم و بانیانش رفتنی هستند و ایران ماندنی است.

زنگنه ادامه داد: باید برای ظرفیت سازی کار کنیم، زیرا قدرت یک کشور در مخازن نیست بلکه ظرفیت تولید است.

وی با اشاره به اینکه اگر در شرایط تحریم نتوانیم ظرفیت سازی کنیم با رفع تحریم نمی‌توانیم سهم خود را از بازار پس بگیریم، افزود: باید در کمتر از سه ماه به ظرفیت پیش از تحریم باز گردیم و با قدرت وارد بازار شویم.

زنگنه تاکید کرد: ایران باید یک تا دومیلیون بشکه ظرفیت مازاد داشته باشد تا در شرایط خاص وارد بازار شود.

به گفته وزیر نفت در شرایط تحریم حتی یک دکل و یک نفر بیکار نشده است و در تلاشیم تا پیمانکاران ضعیف محلی، تقویت شوند.

بیگانه، بیگانه است و هر کسی دنبال منافع خود است. خارجی نامحرم است. ما کار خود را بدون خارجی‌ها ادامه می‌دهیم، البته در صورت حضور آن‌ها کار تسریع می‌شود.»

وزیر نفت با اشاره به اینکه از هر روشی برای توسعه کشور استفاده می‌کنیم، افزود: در تمامی میادین مشترک بزرگ نفتی و گازی در ظرفیت تولید از همسایگان جلوتر هستیم.

وی تاکید کرد: در دسته اول قرارداد‌های نگهداشت تولید در فضای کسب و کار با مشکلاتی رو برو شدیم که این مشکلات را در قرارداد‌های جدید اصلاح کردیم.

منبع : شبکه خبر

عرفان چیست ؟ مراحل عرفان چیست؟

بهمن مفید در گذشت

بهمن مفید بازیگر قدیمی تئاتر و سینما بر اثر سرطان درگذشت.

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا