بهبودی التهاب سیاهرگ های واریسی با سرکه سیب

سه‌شنبه 16 اردیبهشت 1399 سلامت
درمان واریس با سرکه سیب

سیاهرگ های ملتهب یا متورم که معمولا به نام سیاهرگ های واریسی شناخته می شوند، می توانند ظاهری نازیبا به پاهای انسان ببخشند. ، می توانند موجب احساس سنگینی در پاها نیز می شوند. سیاهرگ های واریسی می تواند انجام فعالیت های روزانه را دشوار سازد. با انجام عمل جراحی می توانید این شرایط را درمان کنید، اما روش های دیگر نیز ممکن است کارایی لازم را در این زمینه داشته باشند. یکی از گزینه های خوب استفاده از سرکه سیب است.

استفاده از سرکه سیب می تواند به بهبودی سیاهرگ های واریسی کمک کند، اما باید با چگونگی استفاده درست از این ماده آشنا باشید.

 Image result for واریس

1- چند قطره سرکه سیب را به صورت مستقیم روی ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته با سیاهرگ های واریسی بریزید. اکنون، این ناحیه را با حرکات دایره ای ماساژ دهید تا ناراحتی تسکین یابد.

2- گاز استریل را در سرکه سیب خیسانده . آن را برای چند دقیقه روی سیاهرگ های واریسی قرار دهید. این کار به تسکین ناراحتی و فروکش کردن برجستگی رگ ها کمک می کند.

3- سه قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، نصف یک هویج، و نصف لیوان سرکه سیب را با یکدیگر ترکیب کنید تا یک ماده خمیری شکل بگیرد. این ترکیب را به صورت مستقیم روی سیاهرگ های واریسی خود قرار دهید.

4- ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته را با حرکات ضربه ای به سمت بالا ماساژ دهید تا گردش خون تحریک شود. پس از گذشت نیم ساعت خمیر را با آب ولرم پاک کنید. 

5- یک باند پزشکی را در سرکه سیب خیس کنید. سپس، آن را دور قسمت پایینی پای خود یا ران ها ببندید. پس از گذشت 30 دقیقه، پارچه را باز کرده و پاها را به آرامی شستشو دهید. انجام منظم این کار به بهبود شرایط سیاهرگ های واریسی کمک می کند.

6-  نسبت 1 به 2 سرکه سیب و آب را مخلوط  کرده و آن را پیش از وعده های غذایی خود بنوشید. همچنین، شما می توانید یک قاشق چایخوری عسل به این ترکیب اضافه کنید تا مزه آن بهتر شود. نوشیدن سرکه سیب به بهبود شرایط سیاهرگ های ملتهب کمک می کند. استفاده منظم و پایدار از سرکه سیب بهترین نتایج را به دنبال خواهد داشت.

مواد غذایی که سالم نیست

برای حفظ سلامتی بیشتر آب لیمو بخورید

حمله قلبی

اقدامات حیاتی که هر فرد در مورد سکته و ایست قلبی باید بداند

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا