برنامه‌ی هیوندای برای تولید شاسی بلند‌های سازگار با محیط زیست – فناوری

پنج‌شنبه 25 خرداد 1396 فناوری

هیوندای به‌عنوان مهم‌ترین خودروساز کره‌ای، سیاست‌های کلان خود در مورد تولید خودروهای شاسی‌بلند الکتریکی و هیدروژنی را تشریح کرد. 

هیوندای موتورز، خودروساز برجسته کره‌ای بیش از هرزمان دیگری نیاز به تولید خودروهای شاسی‌بلند و البته الکتریکی در خط تولید خود احساس کرده است. از این‌رو، این شرکت بودجه بخش شاسی‌بلندهای خود را تا سال ۲۰۲۰ افزایش چشمگیری خواهد داد. این بدان معنا است که این شرکت نه‌تنها به دنبال اضافه کردن خودرویی جدید در سگمنت شاسی‌بلندهای گروه A است، بلکه نیم‌نگاهی به ساخت خودرویی تمام سایز و بزرگ‌تر از سانتافه دارد. از طرف دیگر، مدل جدید کنا که چند روز پیش به‌صورت رسمی در سئول کره‌ی جنوبی رونمایی شد، همراه با چند شاسی‌بلند مدرن با پیشرانه هیدروژنی در سال آینده از طرف این خودروساز در بازار عرضه خواهد شد.

سیاست جدید هیوندای یک تغییر استراتژی ضروری به نظر می‌رسد. فروش جهانی این برند با کاهش جزئی مواجه شده است؛ چرا که خودروهای این شرکت متناسب با نیاز بازار امروز طراحی و تولید نمی‌شوند؛ بازاری که بیش از پیش به سمت خودروهای شاسی‌بلند فول‌سایز و پیک‌آپ تمایل دارد و هیوندای که تمرکز اصلی خود را بر  خودروهای سدان قرار داده، ناچار به تغییر استراتژی است.  

سان چانگ، معاون شرکت هیوندای موتورز، در مراسم رونمایی از جدیدترین کراس‌اوور این شرکت با نام کنا به خبرنگاران گفت:

فروش محصولات ما با کاهش روبه‌رو شده است؛ اما این رویداد را به چشم فرصت نگاه می‌کنیم تا با تغییر در محصولات خود، مجددا حضوری قدرتمند در بازارهای جهانی داشته باشیم.

hyundai

به گفته وونهای لی، مدیرعامل هیوندای، بخش شاسی‌بلندهای بزرگ هیوندای دارای پلتفرم اختصاصی خواهد بود و تا اواسط سال ۲۰۱۹، اولین محصول این پلتفرم جدید به بازارها عرضه خواهد شد. از طرفی خودروهای کراس‌اوور سگمنت A که در آینده تولید خواهد شد، برای بازاری مانند آمریکا بیش از اندازه کوچک هستند. از این‌رو، تنها خودروی جدید و ساب‌کامپکت کنا به‌عنوان کوچک‌ترین عضو خودروهای شاسی‌بلند هیوندای در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد.

جونگ کوک بائه، معاون بخش فروش بین‌الملل هیوندای، می‌گوید:

اولین محموله خودروی کنا در اسفندماه وارد بازار آمریکا خواهد شد. برنامه هیوندای تولید ۲۰۰ هزار دستگاه از این خودرو برای عرضه به بازارهای جهانی است که از این تعداد ۸۰ هزار دستگاه با هدف عرضه در اروپا، ۶۰ هزار دستگاه برای فروش در آمریکا و مابقی جهت فروش در کره‌ی جنوبی خواهد بود. پیش‌فروش این خودرو در این کشور هم‌اکنون آغاز شده است.

وونهای لی می‌گوید:

 کنا در کره‌ی جنوبی ساخته خواهد شد؛ اما اگر تقاضا برای این خودرو در سطح جهانی بالا باشد، تیراژ تولید به‌سرعت از طرف هیوندای افزایش خواهد یافت. شرکت‌های کره‌ای که در ساخت خودرو ما را یاری می‌دهند، قادر خواهند بود متناسب با تقاضای بازار انعطاف‌پذیر باشند و به‌عنوان مثال، کارخانه‌های دخیل در تولید خودروی النترا تغییر موضع دهند و در ساخت شاسی‌بلندهای جدید ما را یاری رسانند.

خودروی جدید دیگری که هیوندای در حال کار روی آن است، پیک‌آپ سانتا کروز نام دارد که دارای پلتفرم مشترک با خودروی توسان است و انتظار می‌رود سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شود.

hyundai

از سویی دیگر، هیوندای در حال تمرکز بر ساخت خودروهای پاک است. چانگ در این باره می‌گوید:

طبق برنامه‌ریزی هیوندای، این شرکت باید تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۴ مدل خودروی پاک هیبریدی و الکتریکی وارد بازار کند. گروه خودروسازی هیوندای متعهد شده است تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۸ نوع خودروی الکتریکی تحت برندهای هیوندای، کیا و جنسیس در بازار عرضه کند. دو نوع خودروی تماما برقی و هیدروژنی در سال آینده رونمایی خواهد شد.

یکی از خودروهای الکتریکی که معاون هیوندای به آن اشاره می‌کند، نسخه‌ای از کنا خواهد بود که در ابتدا با تیراژ بالا و تنها جهت فروش در کره‌ی جنوبی تولید خواهد شد. کنا با هر بار شارژ قادر خواهد بود بیش از ۳۹۰ کیلومتر را طی کند که در مقایسه با دیگر خودروی الکتریکی هیوندای یعنی آیونیک، گزینه بسیار جذاب‌تری به شمار می‌آید؛ مخصوصا اگر بدانیم هیوندای اعلام کرده است که برنامه‌ای برای افزایش قابلیت آیونیک و طی مسافت بیشتر آن ندارد.

هیوندای همچنین تا اواسط سال ۲۰۱۸ یک خودروی شاسی‌بلند هیدروژنی تولید خواهد کرد تا در المپیک زمستانی سال آینده‌ی سئول کره‌ی جنوبی به کار گرفته شود. این خودروساز کره‌ای نسخه هیدروژنی توسان را نیز از سال ۲۰۱۳ تولید کرده است؛ اما خودروی تولیدی در سال آینده، شاسی‌بلند کاملا متفاوتی خواهد بود که به گفته مدیرعامل هیوندای، دارای پلتفرمی مستقل و البته نامی جدید است.

 hyundai

چانگ در رابطه با تعامل هیوندای موتوز با دیگر شرکت‌های خودروساز معتقد است:

هیوندای به همکاری با شرکای تجاری خود و دیگر خودروسازان جهانی و بازیگران صنعت خودرو ادامه خواهد داد. هیوندای بسیار مشتاق است که در تولید خودروهای کوچک و مدل‌های اسپرت با دیگر شرکت‌ها همکاری داشته باشد؛ اما تمایلی به خرید دیگر برندهای خودروساز ندارد. تمرکز ما از طرفی بر تعامل با شرکت‌های صاحب تکنولوژی مانند سیسکو و بایدو است و از طرف دیگر به دنبال تعامل هرچه بیشتر با کمپانی‌های فعال در حوزه حمل و نقل مانند اوبر هستیم و معتقدیم این همکاری‌ها در آینده وارد مراحل تازه و مهم‌تری خواهند شد.

نظر شما درباره سیاست‌های جدید شرکت هیوندای چیست؟ 


منبع : زومیت

گوشت آزمایشگاهی؛ آینده‌ی احتمالی صنایع غذایی و راهکاری برای حفظ محیط زیست - فناوری

اطلاعات جدیدی از آیفون 8 اولد فاش شد؛ ابعاد نهایی و دوربین دوگانه پشتی عمودی - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا