بالیاژ مو چیست؟ + روش انجام و انواع آن

شنبه 29 بهمن 1401 دسته‌بندی نشده

بالیاژ مو

بالیاژ مو، یک روش رنگ مو است که مدت‌هاست وجود دارد، اما این سبک قدیمی، راه خود را به بهترین آرایشگاه‌ها به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرتقاضاترین تکنیک‌ها باز کرده است. آیا خواهان یک روش جادویی ناب و ملایم هستید؟ ما با برخی از کارشناسان برجسته صحبت کرده‌ایم تا بینش حرفه‌ای در مورد این روش محبوب رنگ مو بدست آوریم.

 بالیاژ مو

برای بالیاژ مو، رنگ موی هایلایت بوسیله یک برس و با تکنیک دست آزاد، اعمال می‌شود، فقط با احساس درونی آرایشگر، که در مورد قرارگیری رنگ‌ها و تغییر آن‌ها بر روی مو تصمیم می‌گیرد. و با اینکه، این روش برای اولین بار توسط آرایشگرهای فرانسوی در دهه 1970 ابداع شد، اکنون نویدبخش بسیاری از مدهای مدرن است که به دنبال دستیابی به موهای رنگ‌شده شگفت‌انگیز هستند!

با گفتن همه اینها، هنوز هم بسیاری هستند که برای درک چگونگی این نوع روش رنگ مو، سوال می‌کنند. به همین دلیل است که ما برخی از مهم‌ترین سوالات در مورد هایلایت‌های موی بالیاژ برای زنان و هایلایت‌های مو برای دختران را انتخاب کردیم و در زیر به آنها پاسخ داده‌ایم.

بالیاژ یک تکنیک رنگ مو با ماندگاری طولانی است زیرا این هایلایت‌های ظریف، موهای رشد کرده از ریشه را کمتر نمایان می‌کند.

چرا بالیاژ اینقدر محبوب است؟

بالیاژ مو

ده سال پیش، بالیاژ، مانند امروز، یک پدیده رنگ آمیزی محبوب نبود، این یک روش کاملاً خاص رنگ آمیزی است که تا همین اواخر در ایران به طور گسترده آموزش داده نشده بود. بالیاژ به خصوص در بین افراد مشهور، محبوب است و یک ظاهر کلاسیک برای افرادی ایجاد می‌کند که به  فرش قرمز، راه می‌یابند. پس از مشاهده این تکنیک در موهای افراد مشهوری مانند Gisele، Chrissy Teigen و Jessica Alba، علاقه به این تکنیک افزایش یافته است زیرا مردم درخواست استفاده از این تکنیک را دارند.

انواع بالیاژ چیست؟

اگرچه رنگ موی هایلایت بلوند طلایی ملایم و بالیاژ عسلی کاراملی، انواع کلاسیک بالیاژ هستند، نوآوری‌های زیادی در این تکنیک صورت گرفته است. به عنوان مثال، اگر شما رنگ یکدست را دوست ندارید، تکنیک بالیاژ سه بعدی می‌تواند به رنگ موی شما ابعاد بیشتری اضافه کند. به جای استفاده از تنها یک رنگ، از دو رنگ استفاده می‌شود که یکی از آنها تیره‌تر است، برای افزودن عمق بیشتر به رنگ اصلی. این تکنیک همچنین سایه‌های بیشتری را به رنگ موی شما اضافه می‌کند و در مقایسه با موهای رنگ نشده، ضخیم‌تر و حجیم‌تر به نظر می‌رسد.

به همین صورت، مدهای جدید هم با رنگ موی بالیاژ، ظاهر می‌شوند. یکی از موارد مورد علاقه اخیر، بالیاژ طلایی دودی بر روی موهای قهوه‌ای تیره است؛ که ترکیبی از رنگ‌های خاکستری و اسپرسو است که بر روی حلقه‌های موی اطراف صورت در جلو و انتهای موهای شما متمرکز می‌شود. این رنگ به‌طور یکپارچه با سطح براق زیادی ترکیب شده است تا آن را به یکی از لوکس‌ترین مدهای بالیاژ که قبلا دیده‌ایم تبدیل کند.

پیشرفت‌ها و نوآوری‌های دیگر، مانند بالیاژ معکوس روی موهای مشکی، همیشه قابل آزمایش هستند. بنابراین حتما” آرایشگر مناسبی را انتخاب کنید که بتواند نوع مناسب بالیاژ را برای شما اجرا کند.

چگونه برای قرار ملاقات با رنگ مو بالیاژ آماده شویم؟

پس تصمیم گرفتید که رنگ بالیاژ را انجام دهید، حالا چه کنیم؟ در اینجا نحوه آماده شدن برای بالیاژ، آمده است:

یک سالن آرایش را انتخاب کنید:

برای انجام بالیاژ، انتخاب آرایشگر مناسب به اندازه انتخاب رنگ مهم است؛ به این دلیل که تجربه و خلاقیت آرایشگر است که مشخص می‌کند کار بالیاژ شما چقدر خوب به نظر برسد. می‌توانید به سراغ آرایشگر همیشگی خود بروید یا در مورد سبک‌هایی که به خلق بالیاژهای زیبا معروف هستند، تحقیق کنید. اینستاگرام می‌تواند برای این کار مفید باشد!

مشاوره:

انتظار نداشته باشید که فقط وارد سالن شوید و با یک بالیاژ خیره کننده از آنجا خارج شوید؛ قبل از اینکه برای بالیاژ، روی صندلی سالن بنشینید، به مشاوره نیاز دارید. این کار برای انتخاب بهترین بالیاژ، به شما انجام می‌شود همچنین قبل از انجام بالیاژ تست مو در صورت نیاز از شما گرفته میشود.

نمونه‌ها را جمع آوری کنید:

فرقی نمی‌کند که روی موهایتان، رنگ‌های گرم را دوست دارید یا رنگ‌های سرد را، حتما تصاویر الهام ‌بخش کافی برای نوع رنگ‌سازی مورد نظرتان را جمع‌آوری کنید. آرایشگر شما همه آنها را در نظر می‌گیرد و مجموعه ای از جزئیات مناسب را انتخاب می‌کند تا به بهترین وجه با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد.

بالیاژ چگونه اعمال می‌شود؟

در بالیاژ، رنگ روی سطح مو، اعمال میشو‌د و هر قسمت تا نوک آن از رنگ اشباع نمی‌شود. این کار، یک حرکت صاف و ترکیبی از رنگ را تضمین می‌کند. همچنین می‌توان آن را تکنیک دست آزاد نامید، زیرا از هیچ فویل یا کلاه مش، برای ایجاد هایلایت استفاده نمی‌شود.

بالیاژ چقدر طول می‌کشد؟

عمق بالیاژ می‌تواند بسیار متفاوت باشد از چند تکه هایلایت کوچک که فقط چند دقیقه طول می‌کشد تا یک هایلایت کامل و سه‌ بعدی که می‌تواند تا 3 ساعت طول بکشد.

انجام یک بالیاژ، با چند توناژ و لایه‌ای در مقایسه با رنگ‌های معمولی ممکن است زمان زیادی طول بکشد. اما مزیت بالیاژ در این است که می‌توانید بین قرار بعدی رنگ موی خود، فاصله بیشتری داشته باشید. اگر چند لایه ظریف بالیاژ بخواهید، این می‌تواند 45 دقیقه طول بکشد.

بالیاژ چه تفاوتی با رنگ موی هایلایت دارد؟

حتی اگر بالیاژ شبیه به ‌هایلایت به نظر برسد، اما در برخی جنبه‌های کلیدی متفاوت است. در حالی که هایلایت‌ها با قرار دادن بخش‌هایی از مو در فویل یا کلاه مش، ایجاد می‌شوند، بالیاژ بیشتر به صورت آزاد است و اصلاً شامل تقسیم بندی مو‌ها نمی‌شود. به دلیل این تفاوت اصلی، هایلایت‌ها به‌جای ظاهر طبیعی‌تر و ملایم‌تر بالیاژ، به‌عنوان نوارهای مشخص رنگ روی موهای شما ظاهر می‌شوند. همچنین، رویکرد رنگ آمیزی معمولی بالیاژ به آرایشگر، فضای بیشتری برای آزمایش رنگ بر روی چهره شما می‌دهد و چهره شما را در این فرآیند کاملاً کادر بندی می‌کند.

بالیاژ چقدر دوام دارد؟

تکنیک رنگ در این روش به این معنی است که می‌توانید فاصله زمانی بیشتری بین قرارهای سالن آرایش خود داشته باشید و بسته به سبکی که دنبالش می‌روید، می‌توانید تا چهار ماه بین شارژ کردن رنگ موی خود، فاصله بگذارید. البته اگر روش نگهداری از بالیاژ مو را به خوبی بدانید می‌توانید برای مدت طولانی‌تری از رنگ‌ موهای خود لذت ببرید.

آیا بالیاژ مو گزینه خوبی برای من است؟

رنگ موی بالیاژ را می‌توان برای تمام اندازه‌های مو طراحی کرد و این امر، آن را به یک سبک همه کاره، با نیاز اندکی به نگهداری تبدیل می‌کند. این به آن دلیل است که رنگ‌ها در مناطق خاصی اعمال می‌شوند که رنگ شناسان فکر می‌کنند این مناطق ویژگی‌های چهره شما را نمایان می‌کند. وقتی صحبت از بالیاژ به میان می‌آید، دو نمونه کاملا مشابه از آن، وجود ندارد زیرا بسته به نوع مو، طول، رنگ مو و تکنیکی که آرایشگر از آن استفاده می‌کند، بالیاژ شما متفاوت خواهد بود.

ویتامین B12

کمبود ویتامین B12 باعث آسیب عصبی می شود

سمبوسه هندی

سمبوسه هندی/ طرز تهیه سمبوسه تندو خوشمزه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا