سرطان پستان

یکشنبه 28 آذر 1400 سلامت
سرطان پستان

سرطان پستان

زنان در بدن شان مشکلات بیشتری نسبت به مردان وجود دارد و به همین دلیل خدمت سربازی برای زنان در نظر گرفته نشده است.سرطان دوم شایع در میان زنان،سرطان پستان میباشد که اکثر افراد از علت های آن باخبر نیستند.در ادامه به 5 مورد اشاره کرده ایم که اگر آن ها را رعایت نکنید به سرطان پستان مبتلا میشوید.

اگرچه بسیاری از افراد می دانند که بزرگ ترین ریسک ابتلا به سرطان پستان فاکتورهای پرخطری نظیر چاقی و داشتن سابقه خانوادگی این بیماری است، اما بسیاری از علل و رفتارهای پرخطر دیگر آگاهی ندارند. در ادامه به موارد افزایش دهنده ریسک ابتلا به این بیماری اشاره می شود.

سرطان پستان

سرطان پستان

۱– نوشیدنی الکلی

مصرف نوشیدنی های الکلی با افزایش ریسک سرطان پستان مرتبط است. طبق گزارش انجمن سرطان آمریکا، زنانی که در روز الکل می نوشند در مقایسه با زنانی که اصلا نوشیدنی الکلی مصرف نمی کنند ۱.۵ درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پستان قرار دارند. به گفته محققان، الکل موجب تغییر نحوه متابولیسم استروژن در بدن زنان می شود و در نتیجه میزان استروژن در خون افزایش می یابد. میزان بالای استروژن علت اصلی ابتلا به سرطان پستان عنوان می شود.

۲– بارداری در سنین بالا (یا بچه دارنشدن)

طبق اعلام انجمن سرطان آمریکا، بارداری بعد از سن ۳۰ سال یا اصلا بچه دارنشدن، می تواند ریسک ابتلا به سرطان پستان را در زنان افزایش دهد. طبق اعلام انستیتو سرطان ملی، بارداری موجب کاهش سیکل ماهانه زنان در طول زندگی شان می شود، در نتیجه تجمع استروژن در بدن کاهش می یابد. ریسک ابتلا به سرطان پستان در زنانی که یک فرزند دارند با بالارفتن سن افزایش می یابد. بعلاوه هرچقدر تعداد فرزندان یک زن بیشتر باشد، ریسک ابتلا به سرطان پستان کاهش می یابد.

۳- شیر ندادن به نوزاد

ارتباط بین شیردادن به نوزاد و سرطان پستان خیلی مشخص نیست، اما به عقیده محققان، شیر دادن به نوزاد تا حدودی ریسک سرطان پستان را کاهش می دهد. طبق اعلام انجمن سرطان آمریکا، هرچقدر مدت زمان شیر دادن به نوزاد بیشتر باشد احتمال ابتلا به سرطان پستان کمتر خواهد بود. بازهم افزایش این ریسک ناشی از میزان استروژن در بدن زنان است.

۴- قرص های ضدبارداری

تا حدودی مصرف قرص بارداری خوراکی مطمئن است، اما مشخص شده است که برخی انواع آن موجب افزایش ریسک سرطان پستان در زنان می شود. طبق اعلام جامعه سرطان آمریکا، نوع تزریقی پروژسترون که هر ۳ ماه یکبار تزریق می شود، ریسک سرطان پستان را افزایش می دهد. بعلاوه، مطالعات نشان داده اند زنانی که قرص ضدبارداری خوراکی مصرف می کنند در مقایسه با زنانی که هرگز قرص مصرف نکرده اند تاحدودی در معرض ریسک ابتلا به سرطان پستان قرار دارند.

۵- کار شیفت شب

تحقیقات نشان می دهد کار شیفت شب با افزایش ریسک سرطان پستان در زنان مرتبط است. به نظر می رسد این افزایش ریسک هم ناشی از هورمون هاست. به گفته محققان، این تاثیر ناشی از تغییر در میزان هورمون ملاتونین است، هورمونی که تحت تاثیر قرارگیری بدن در معرض نور است. محققان می گویند میزان نرمال ملاتونین در شب برای تنظیم تعداد هورمون های طبیعی از جمله استروژن مهم است.

سرطان پستان

سرطان پستان

مشاوره قبل از بارداری

مشاوره قبل از بارداری

بواسیر درطب سنتی

بواسیر درطب سنتی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا