انواع لیبل + کاربرد های هر یک

سه‌شنبه 2 شهریور 1400 بازار

لیبل یا برچسب چاپی در بسته بندی انواع محصولات بسیار کاربرد دارد و عامل شناسایی محصول و برند شما برای مشتری می باشد. اگر شما هم درباره شناخت انواع لیبل ها یا برچسب های چاپی کنجکاو هستید و یا به دنبال لیبل مناسب برای محصول خود هستید، در این مقاله با ما همراه باشید تا انواع لیبل ها و برچسب های چاپی را معرفی کرده و به توضیح اهمیت لیبل و یکی از بهترین شرکت های تولید کننده و عرضه کننده لیبل یا برچسب چاپی بپردازیم.

لیبل چیست؟

لیبل نوعی برچسب از جنس کاغذ، لاتکس و یا فویل است که بر روی محصول قرار می گیرد و نمایانگر برند شما و اطلاعات مربوط به محصول شما می باشد. اطلاعات چاپ شده بر روی لیبل شامل موارد زیر می باشد:

  • نام برند
  • بارکد (QR code)
  • اطلاعات محصول
  • اطلاعات تماس

چرا زدن لیبل روی محصول بسیار مهم است؟

لیبل در برندسازی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. مشتریان شما با توجه به رنگ و ظاهر لیبل و همچنین لوگوی درج شده روی آن، محصولات شما را شناسایی می کنند و همچنین در شرایط پر رقابت امروز، با توجه به نوع بالای محصولات، لیبل باعث انتخاب شدن شما میان دیگر محصولات نیز می شود. همچنین شما این امکان را دارید که بر روی لیبل محصول خود جملات یا عباراتی را قرار دهید که مشتریان را به تهیه محصولات شما تشویق کند و باعث افزایش فروش شما بشود.

مسئله دیگری که به اهمیت لیبل می افزاید، ویژگی ها و موارد مهم درباره محصول است. ممکن است محصول شما نیازمند توجه به نکاتی احتیاطی جهت استفاده باشد. لیبل این امکان را به شما می دهد که نکات مهم مربوط به محصول خودتان را به مشتری انتقال دهید. همچنین در بعضی از محصولات مانند سیگار، هشدار سلامتی از مواردی است که ملزم هستید آن را بر روی لیبل درج نمایید.

انواع لیبل

لیبل انواع مختلفی دارد که هر کدام برای استفاده در محصولات متفاوتی مناسب هستند و از تکنولوژی های مختلفی در آن ها بهره گرفته می شود. انواع لیبل به شرح زیر می باشد: (منبع)

لیبل امنیتی

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین انواع لیبل، برچسب امنیتی می باشد. همانطور که از نام این نوع لیبل مشخص است، از این نوع لیبل جهت تامین امنیت و پیشگیری از جعل، سرقت و احراز هویت استفاده می شود. از این نوع لیبل در کارت های اعتباری، گواهینامه و محصولاتی که دارای ارزش مالی بالایی می باشند، استفاده می شود. در ادامه با انواع لیبل های امنیتی آشنا می شویم

لیبل گچی

این نوع لیبل در هنگام کنده شدن تکه تکه می شود و از خود ردی برجای می گذارد. از این نوع لیبل معمولا جهت ضمانت استفاده می شود.

هولوگرام امنیتی

هولوگرام امنیتی نوعی برچسب امنیتی می باشد که جهت پیشگیری از جعل اسناد و کپی محصولات استفاده می شود. گواهینامه و اسناد رسمی نمونه هایی از اسنادی هستند که در آن ها از هولوگرام امنیتی استفاده می شود. می توانید با مطالعه مقاله هولوگرام چیست با انواع دیگر هولوگرام آَشنا شوید.

لیبل امنیتی وید (void label)

برچسب وید به معنای باطل شونده، نوعی برچسب است که در صورت کنده شدن، رد و اثری از خود برجای می گذارد. برچسب وید به این صورت عمل می کند که اگر لایه رویی آن برداشته شود بر روی سطح زیرین کلمه void به معنای باطل شده برجای می ماند. این نوع لیبل امنیتی نیز در گارانتی کالا کاربرد دارد.

در مورد لیبل وید بیشتر بخوانید: https://www.labelplanet.co.uk/glossary/void-label/

لیبل های صنعتی

لیبل صنعتی نوعی از لیبل است که برای محصولات متفاوت طراحی و چاپ می شود. این نوع لیبل جهت نمایش لوگوی برند و توضیحات مربوط به محصول کاربرد دارد. در ادامه انواع لیبل های صنعتی را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

برچسب پی وی سی PVC

پلی وینیل کلراید یا به اختصار PVC نوعی ماده انعطاف پذیر و بسیار مقاوم می باشد که به عنوان پایه برچسب پی وی سی به کار می رود. این ماده در لیبل سبب ویژگی های زیر می شود:

  • انعطاف پذیری مطلوب
  • قابلیت مقاومت در برابر حرارت حتی بالای 70 درجه
  • قابلیت سفارشی سازی 100 درصدی
  • قدرت چسبندگی بسیار بالا
  • توانایی مقاومت بالا در برابر آب و سایر مایعات
  • طول عمر بالا
  • حفظ ساختار و رنگ طی گذر زمان

لیبل شیشه ای

لیبل شیشه ای نوعی از لیبل است که بی رنگ می باشد و معمولا بر روی بسته بندی های بدون رنگ و شیشه ای استفاده می شود. نوشته های این نوع لیبل از دو طرف دیده می شود. ویژگی های برچسب شیشه ای به شرح زیر می باشد:

  • قابلیت دید در دو طرف و شفاف
  • برچسب شیشه ای در 5 رنگ میتواند چاپ شود.
  • چسبندگی و مقاومت بالا
  • اشکال گوناگون و حتی با قابلیت شخصی سازی
  • امکان سلفون دار شدن برچسب
  • مقاومت مناسب در برابر حرارت و مواد شیمیایی

لیبل مگنتی

لیبل مگنتی یک تفاوت عمده با انواع دیگر لیبل دارد و این تفاوت، قابلیت جا به جایی آن می باشد. همچنین لیبل مگنتی از مقاومت خوبی نیز برخوردار است.

لیبل کاغذی

لیبل کاغذی یکی از انواع لیبل های بسیار مقرون به صرفه و کاربردی برای محصولات متنوع می باشد. این نوع لیبل در انواع رنگ ها و مدل ها تولید می شود و برای محصولاتی مانند کنسرو، مربا، چای، قهوه، صابون، شمع و… کاربرد دارد. این نوع لیبل در انواع مدل های لیبل کاغذی رنگی، لیبل کاغذی گلاسه، لیبل کاغذی رولی و لیبل کاغذی مات ارائه می شود.

سیناپکینگ، یکی از بهترین شرکت های تولید کننده انواع لیبل

شرکت چاپ و بسته بندی سینا در سال 1378 با تکیه بر نیروی انسان متخصص و تکنولوژی های پیشرفته روز دنیا به جهت افزایش کیفیت بسته بندی در کشور عزیزمان پا به عرصه رقابت گذاشت. سینا پکینگ متخصص در حوزه تولید انواع لیبل و برچسب و همچنین هولوگرام امنیتی می باشد.

سیناپکینگ با بیش از دو دهه تجربه جهت جلب رضایت مشتریان و سهولت در روند سفارس، شعبه اینترنتی خود را راه اندازی کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره به آدرس sinapacking.com مراجعه فرمایید.

۶ اعتیاد خطرناک که زندگی تان را نابود می کند

تعبیر خواب کتاب در خواب چیست

خرید کتاب های عمومی از سایت دوجلدی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا