انواع قفل دیجیتال، مزایا و ویژگی‌های آنها را بشناسید

یکشنبه 27 تیر 1400 بازار

قفل دیجیتال محصولی امنیتی است که نه تنها بر روی درب‌های ورودی ساختمان برای دسترسی سریع، افزایش امنیت، زیبایی و قفل درب‌ها به کار می‌رود، بلکه برای تامین امنیت درب ورودی منازل و دفاتر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از قفل دیجیتال می‌توان امنیت و آرامش شما بیش از پیش تامین می‌شود. این نوع قفل‌ها را می‌توان سیستمی به حساب آورد که با استفاده از سیستم‌های شناسایی رمزی، کارت مغناطیسی، اثر انگشت، تشخیص چهره یا ورودی‌های نرم افزاری باز و بسته می‌شوند.

نه تنها استفاده از قفل‌های دیجیتال در سازمان‌ها و موسساتی که امنیت آنها مهم است رو به رشد است و این قفل‌ها در مجتمع‌های مسکونی و تجاری هم رو به رشد است.  میزان امنیتی که این قفل‌ها ایجاد می‌کنند نسبت به امنیتی که مردم برای حفاظت از اموال خود در نظر می‌گیرند بیشتر است. از آنجایی که تامین امنیت محلی که در آن زندگی یا کار می‌کنید بسیار مهم است و اگر دیده باشید قفل‌های دیجیتال در این زمینه پیشرو هستند؛ به طوری که در سازمان‌های امنیتی تا حتی منازل مسکونی از این سیستم‌ها استفاده می‌کنند. در ادامه با آریا یراق همراه باشید تا به جزئیات قفل دیجیتال بپردازیم.

قفل دیجیتال چیست؟

قفل دیجیتال یک سیستم قفل کننده و امنیتی است که از جریان الکتریکی و سیستم الکترونیکی برای باز و بسته کردن درب ورودی استفاده می‌کند. قفل دیجیتال انواع مختلفی دارند و هر کدام از این نوع قفل‌ها کاربردهای متفاوتی دارند که آنها را برای کاربران خاصی ایده‌آل می‌کند. قفل‌های دیجیتال به راحتی به سیستم‌های کنترل دسترسی و تردد وصل می‌شوند و از این طریق کنترل ورود و خروج را برای کاربران تسهیل می‌کنند.

این قفل‌ها زمان و نحوه ورود و وخروج را ثبت می‌کنند و به هنگام خطرات مختلف، می‌توانند آلارم ایجاد کنند و با سرعت عمل بالا شما را از مطلع کنند. یکی از مهم‌ترین مزایای این قفل‌های دیجیتال این است که توسط سیستم مرکزی کنترل می‌شوند که تنها شما به آن دسترسی داید و از راه دور می‌توانید آن را کنترل کنید. به طور کُلی این محصولات هوشمند هستند و سطح بالایی از تکنولوژی را درگیر می‌کنند؛ پس برای افرادی که با تکنولوژی راحت نیستند، توصیه نمی‌شوند؛ اگرچه امروزه کسی را نمی‌بینیم که با تکنولوژی مشکل داشته باشد!

مزایا و ویژگی‌های قفل دیجیتال چیست؟

شما با نصب قفل دیجیتال هیچ نگرانی بابت سپردن کلید منزل به افراد مسن یا فرزندان خود ندارید و نیز هیچگاه بابت گم شدن کلید دچار استرس نمی‌شوید. با این قفل‌ها هیچگاه کسی پشت در نمی‌ماند، مگر اینکه کاربر بخواهد. شناسایی اثر انگشت یا تشخیص چهره به این قفل‌های هوشمند کمک می‌کند تا تنها اجازه عبور افراد خاصی را مورد توجه قرار دهند.

حتما تا الان برای شما پیش آمده است که نگران افتادن کلیدتان به دست افراد دیگر باشید و بعد از یکبار استفاده از کلید، نتوانید دوباره قفل را تعویض کنید؛ اما با استفاده از قفل دیجیتال شما به راحتی می‌توانید بعد از یکبار استفاده رمز قفل را عوض کنید یا دسترسی به آن را تغییر دهید. همچنین زمانی که به مسافرت می‌روید می‌توانید به جای دادن کلید به افراد خاص، برای انجام کارهای ضروری اجازه دسترسی به قفل را به آنها بدهید تا حتی در ساعت مشخصی از شبانه روز اجازه تردد داشته باشند.

یکی دیگر از مزایای قفل هوشمند این است که لازم نیست نگران بسته نشدن درب باشید و می‌توانید قفل را در حالتی قرار دهید که به صورت خودکار درب را قفل کند. این قفل‌ها با انواع رمزها و فاکتورها باز می‌شوند و نیازی به دسته‌ کلیدهای سنگین ندارند. شما می‌توانید با استفاده از رمز، کارت، اثر انگشت یا حتی یک کلیک درب را باز کنید. ضمن اینکه ممکن است مایل باشید تا با نصب یک برنامه موبایل، قفل را از راه دور باز و بسته کنید. حتی دیده شده است که برای برخی افراد استفاده از ریموت برای باز و بسته کردن راحت درب آسان‌تر است.

از دیگر مزایای قفل دیجیتال می‌توان به سهولت در استفاده، در عین امنیت و استحکام بالای آن اشاره کرد. باتری‌ها دستگاه هم به صورت دائمی و هم به صورت قلمی دیده می‌شوند و شما می‌توانید تا مدت طولانی از آنها استفاده کنید. قفل کودک و سالمند از ویژگی‌های منحصر به فرد این قفل‌هاست که برای حفظ امنیت افراد درون منزل بسیار مهم است. همچنین این قفل‌ها با انواع سیستم‌های دزدگیر و سیستم‌های امنیتی هماهنگ می‌شوند و امنیتی دو چندان به ساختمان ارائه می‌کنند.

انواع قفل‌های دیجیتال در فروشگاه آریا یراق موجود است که به صورت ضمانتی به مشتریان گرامی ارائه می‌شوند. کاربردهای خاص قفل‌های هوشمند بسیار متنوع هستند و شما برای اطمینان از کامل خریدتان، باید بهترین محصول را از بهترین فروشگاه انتخاب کنید؛ پس با ما همراه باشید.

انواع قفل دیجیتال

انواع قفل دیجیتال را می‌توان از لحاظ فاکتورهای مختلفی دسته‌بندی کرد و تنها راه حل تقسیم‌بندی آن هم همین است. به طور کُلی این قفل ها را از لحاظ تامین انرژی، نوع دسترسی و نوع دستگیره تقسیم‌ می‌کنند.

انواع قفل هوشمند به لحاظ تامین انرژی شامل:

قفل دیجیتال آفلاین

برق این نوع از قفل‌های دیجیتال توسط باتری تامین می‌شود و از کارت و اثر انگشت برای باز کردن آنها استفاده می‌شود. امروزه استفاده از این نوع قفل‌های هوشمند بسیار متداول شده و در مجموعه‌های ورزشی، تاسیسات، ساختمان‌ها، منازل و … معمولا از این نوع قفل استفاده می‌کنند.

قفل دیجیتال آنلاین

برق قفل آنلاین از طریق کابل‌های برق و شبکه تامین می‌شود. این مدل از قفل‌ها به باتری نیاز ندارند ولی معمولا از باتری برای استفاده از آنها در شرایط اضطراری (مثل قطع برق) استفاده می‌شود. قفل‌های آنلاین توسط در پنل مرکزی کنترل می‌شوند و تا 1000 درب را به صورت هماهنگ کنترل می‌کنند. استفاده از اثر انگشت، کارت، ریموت، کامپیوتر، تشخیص چهره و رمز در انواع این قفل‌ها دیده می‌شود.

در هنگام استفاده از قفل آنلاین می‌توان برای هر فرد چهره، کارت یا رمز اختصاصی تعریف کرد تا کاربر در زمان خاص و محل خاصی بتواند از سیستم استفاده کند.

انواع قفل دیجیتال به لحاظ دسترسی

قفل‌های دیجیتال به لحاظ دسترسی با روش‌های زیر مورد استفاده قرار می‌گیرند:

  • رمز، کارت و اثر انگشت
  • رمز و کارت
  • رمز و اثر انگشت
  • رمز و قطعه
  • رمز و ریموت
  • و …

معمولا نوع دسترسی به قفل به شرکت سازنده و برند آن وابسته است و نمی‌توان تعریف خاصی از این مسئله داشت. اما به هر حال باید بدانید که قفل‌های هوشمند مختلف به روش‌های مختلف در دسترس قرار می‌گیرند. شایسته ذکر است که هر چه قفل فاکتورهای بیشتری را زیر مجموعه خود قرار دهد، قیمت بالاتری دارد.

انواع قفل دیجیتال به لحاظ نوع دستگیره

قفل‌های دیجیتال ممکن است دستگیره‌‌های مختلفی داشته باشند یا اصلا دستگیره نداشته باشند. به طور کُلی دستگیره‌های قفل‌های هوشمند شامل موارد زیر است:

  • دستگیره فشاری
  • دستگیره کششی
  • دستگیره مخصوص شیشه سکوریت
  • بدون دستگیره

بیشتر بخوانید:  انواع دستگیره درب ورودی

بهترین برند قفل دیجیتال را از کجا بخریم؟

شرکت آریا یراق صنعت با ارائه انواع مختلف قفل دیجیتال در بالاترین سطوح، یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای خرید این نوع از قفل‌ها می‌باشد. سال‌ها تجربه این فروشگاه در تامین یراق آلات به این تیم کمک می‌کند تا بهترین برندهای قفل هوشمند را بشناسد و به مشتری ارائه کند. بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از هرگونه خرید، با دفتر شرکت آریا یراق تماس حاصل فرمایید. از توجه شما متشکریم.

آنچه باید قبل از خرید روغن حیوانی بدانید

راهنمای جامع استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا