راهنمای انتخاب کیف مجلسی متناسب با استایل و اندام شما

پنج‌شنبه 14 مهر 1401 بازار

شاید یکی از سخت ترین انتخاب ها برای داشتن یک استایل بی نقص انتخاب و خرید کیف باشد. این روزها کیف های متعددی در بازار و متناسب با سلیقه و انتخاب های مختلف وجود دارند. در انتخاب کیف متناسب با استایل و اندام خود، علاوه بر ست کردن لباس هم باید دقت کنید که ما در ادامه به چند نکته در این زمینه اشاره می کنیم. پس با ما همراه باشید.

کیف برای خانم های قد بلند و لاغر

بهتر است خانم های قد بلند و لاغر اندارم از کیف های کوله پشتی بزرگ یا کیف دوشی و دستی برای خود استفاده کنند. نکته مهمی که این افراد باید در ذهن خود داشته باشند آن است که به هر میزان که اندازه کیف کوچکتر باشد، قد آن ها هم بلندتر به نظر می رسد پس بهتر است سراغ کیف هایی با سایز متوسط و یا طرح های بزرگ بروید.  کیف های دوشی بلند را می توانید حتی با مدل های شیک لباس مجلسی زنانه هم ست کنید. انواع مدل شیک و جدید ایرانی یا خارجی این لباس ها و کیف ها را با  قیمت ارزان می توانید به صورت اینترنتی خریداری کنید.

کیف برای خانم های ریز اندام

انتخاب کیف مجلسی

اگر شما اندام ریزی دارید باید کمی هوشیار باشید و کیفی را انتخاب کنید که خیلی بزرگ نباشد. بهتر است این کیف ها بر روی کوچک ترین قسمت از بدن شما قرار بگیرد تا دید کمتری داشته باشد. سایز کیف علاوه بر اندام شما به این نیز بستگی دارد که می خواهید چه چیزهایی در آن قرار دهید. شما به راحتی می توانید این کیف ها را با  تونیک دخترانه  کوتاه ست کنید. شیک ترین  مدل تونیک های کوتاه برای افراد ریز اندام گزینه خوبی بوده و انواع  جدید و  خانگی آن جنس نخی  دارند که برای موقعیت های رسمی از جنس های حریر می توان استفاده کرد.

کیف مناسب اندام ورزشی

اگر در زمره افراد ورزشکار هستید و بدن شما حالت زاویه دار و برش خورده دارد بهتر است از مدل کیف مربع، مستطیل و هر شکل هندسی دیگری با زاویه‌ های تند برای خود استفاده نکنید. در صورتی که از این مدل ‌ها استفاده کنید به نظر  می رسد که آدم خشک و خشنی هستید. بهتر است در مقابل  از مدل ‌های گرد و بیضی برای خود استفاده کنید تا استایل شما کمی متعادل شود. ضمن این که کیف یا حتی کوله ورزشی گرد شما می ‌تواند انواع و اقسام جزییات و تزیینات را بر روی خود داشته باشد.

کیف برای اندام کوتاه قد

بهترین مدل کیف برای افرادی که جثه و قد کوتاهی دارند کیف های کوچک و به خصوص مدل دوشی است. بهتر است این افراد به سراغ کیف های بزرگ نروند. برای مثال این خانم ها بهتر است از کیف های کوچکی که بر روی آرنج دست قرار می گیرند استفاده کنند. البته باید توجه داشته باشید که زنجیر یا بند کیف نباید خیلی بلند باشد که کیف خیلی پایین قرار بگیرد. زیرا با این کار قد کوتاه نشان داده خواهید شد.

کیف مناسب اندام گلابی شکل

اگر پایین تنه شما درشت تر از بالا تنه شما است و فرم بدن شما گلابی است بهتر است از کیف هایی استفاده کنید که حواس بیننده را به سمت بالا تنه جلب می کند. کیف هایی با سایز متوسط و رنگ های شاد و روشن که بندی کوتاه هم دارند گزینه های خوبی خواهند بود. همچنین بهتر است به سراغ کیف های خیلی بزرگ با جزئیات زیاد هم نروید.

کیف مناسب اندام سیبی شکل

اگر بالا تنه شما بزرگ است و شانه های شما عریض است یعنی اندام شما سیبی شکل است. بنابراین شما می توانید از کیف های دوشی، مدل کیف پستچی یا هر کیفی با دسته یا بند بلند انتخاب کنید تا حواس بیننده از سرشانه بزرگ شما دور شود. مدل کیف پستچی را با این روش‌ها می‌توانید ست کنید.

کیف هایی که روی آرنج دست شما قرار می گیرند  هم برای شما مناسب خواهند بود اما هیچ وقت کیف های کوچک با دسته های کوتاه را انتخاب نکنید.

انتخاب کیف مناسب با کفش

در انتخاب کیف باید به استایل خود هم در کنار اندامتان توجه داشته باشید. برای مثال لازم نیست کیف و کفش شما از یک نسخه مشابه باشند. اما متضاد با یکدیگر هم نباید باشند. کفش و کیف شما نباید از دو رنگ متضاد باشند. برای مثال می توانید از دو رنگ نزدیک به هم استفاده کنید. شما می توانید یک کفش به رنگ بنفش را با کیفی به رنگ مشکی، نارنجی یا زرد روشن و یا پاستلی هماهنگ کنید. قطعا یک کیف دستی به رنگ قرمز تیره اصلا انتخاب مناسبی نیست. زیرا رنگ هایی متضاد خواهند شد.

نویسنده: وحیده امینی

چرا مردان ثروتمند از زنجیر استفاده می کنند؟

بی اختیاری ادرار در سالمندان: علت و روش درمان آن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا