اقامتگاه بومی کلبه کوهسار

چهارشنبه 9 فروردین 1402 جاذبه های گردشگری
اقامتگاه بومی کلبه کوهسار

اقامتگاه بومی کلبه کوهسار

افراد زیادی برای رسیدن به کمی آرامش از جاهای لوکس و مدرن دست کشیده و به مکان هایی که فضای گرمی دارد را انتخاب می کنند .یکی از این مکان ها که ما سعی داریم به شما معرفی کنیم کلبه کوهسار است ، یک اقامتگاه قدیمی آرام که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

کلبه کوهسار

از شهر زیبای شیراز، اگر به سمت کوه بیل برویم در منطقه ارژن، یکی از بهترین روستاهای استان فارس را می بینیم . روستای پرشکفت که در دامنه کوه بیل قرار گرفته است. خانه های محلی های این روستا که خانه هایی است از جنس سنگ و چوب، روی شیب تند این کوه سال هاست که برقرار هستند. ویژگی اصلی این خانه ها روش ساخت آنهاست بطوریکه دیواره های سنگی این خانه ها بدون ملات و به روش خشکه چین بنا شده است. در میان این خانه های سنگی اقامتگاه بوم گردی بوم کلبه، خانه سنتی است که درهای خود را به روی مشتاقان طبیعت بکر منطقه پرشکفت گشوده و با آداب و رسوم محلی از آنها میهمان نوازی می کند.

مشخصات کلی اقامتگاه بومی کلبه کوهسار

کاربری : اقامتگاه

  • حمام
  • سرایدار/نگهبان
  • سرو غذا
  • توالت ایرانی
  • سیستم گرمایشی
  • آب لوله کشی
  • برق و روشنایی
  • ضدعفونی

فاصله (تقریبی) این اقامتگاه تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم شهر شیراز:

50 دقیقه55.3 کیلومترchev_leftمرکز شهر شیراز
52 دقیقه60.3 کیلومترchev_leftفرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز
49 دقیقه59.2 کیلومترchev_leftایستگاه راه آهن شیراز
47 دقیقه50.9 کیلومترchev_leftپایانه مسافربری شیراز
20 دقیقه24.6 کیلومترchev_leftمنطقه محافظت شده ارژن
23 دقیقه15.1 کیلومترchev_leftدریاچه ارژن
اقامتگاه بومی کلبه کوهسار

اقامتگاه بومی کلبه کوهسار

مقررات اقامتگاه کوهسار :

آوردن حیوانات خانگی به این اقامتگاه ممنوع است. اقامتگاه کلبه کوهسار در یکی از روستاهای نزدیک شیراز در استان فارس و به نام پرشکفت از توابع خان زنیان وجود دارد.این روستا با آب و هوای کوهستانی در دامنه کوه بیل واقع است.

درباره اقامتگاه کوهسار

در این اقامتگاه برای نشان دادن فرهنگ کهن این روستا سنگ ها به روش خشکه چین روی هم قرار گرفتند یعنی در ساختن خانه ها از سنگ و چوب تنها استقاده شده بدون هیچ ملاتی.این اقامتگاه محل بسیار آرامی برای دوری از زندگی شهری و استرس زا و زندگی در طبیعت به دلیل وجود فضایی سرسبز و درختانی همچون انگور ، به و سیب میباشد.همچنین به دلیل قرار گرفتن روی تپه ، منظره ای بسیار زیبا به دره و کوه ها دارد.

در این اقامتگاه غذاهای محلی لذیذی سرو میشود.البته باید بگویم که به عنوان عصرانه آش و شیرینی محلی همه روزه به صورت رایگان سرو میشود .مساحت زمین کلبه کوهسار 1500 مترمربع و زیربنای آن 200 متر مربع است. همانطور که گفتیم معماری این اقامتگاه سنتی میباشد و به همین علت 3 سرویس بهداشتی و 2 حمام این اقامتگاه به صورت مشترک در حیاط واقع است.حتی میتوانید به عنوان سوغات زرشک کوهی یا سبد هایی که با چوب درختان بادام کوهی به عنوان صنایع دستی بافته میشوند و آلو بخارا ببرید.

اقامتگاه بومی کلبه کوهسار

اقامتگاه بومی کلبه کوهسار

 

طاق کسری

طاق کسری

شیراز

همه دیدینهای شهر شیراز/22 دیدنی های شیراز

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا