افزایش قد با ورزش

دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 ورزشی

افزایش قد با ورزش

کودکان و نوجوانان باید به ورزش و فعالیت بدنی تشویق شوند، نه فقط به خاطر شادی و نشاطی که ورزش به آنها می‌بخشد، بلکه به دلیل تاثیرات مثبتی که بر روی رشد و سلامتی آنها دارد. انجام تمرینات ورزشی منظم به تحریک هورمون رشد کمک می‌کند و به رشد باکیفیت کودکان و نوجوانان کمک می‌کند. در ضمن، ورزش باعث می‌شود مواد مغذی بهتر و بیشتری به بدن جذب شود و در نتیجه به رشد بهتر کمک می‌کند.

علت علمی تاثیر ورزش بر رشد کاملاً ساده است. ورزش منظم با تحریک هورمون رشد کمک می‌کند که در نتیجه، باعث رشد با کیفیت بیشتری می‌شود. همچنین، ورزش باعث می‌شود مواد غذایی بهتر و بیشتری در بدن جذب شود که نیز به رشد و توسعه کودکان و نوجوانان کمک می‌کند. بنابراین، تشویق کودکان و نوجوانان به ورزش و تمرینات منظم، علاوه بر ایجاد شادی و نشاط، به رشد و سلامتی آنها نیز کمک می‌کند. با این حال، باید توجه داشت که ورزش باید با فراگیری درست و به دستور پزشک یا مربی صورت گیرد تا به نتایج مطلوب دست یافته شود.

افزایش قد با ورزش

افزایش قد با ورزش

روشهایی برای افزایش قد با ورزش

در ادامه، برخی حرکاتی را برای افزایش قد معرفی می‌کنیم که بهتر است ۲ تا ۳ بار در هفته، بعد از گرم کردن بدن، انجام دهید تا بعد از یک یا دو ماه شاهد افزایش قد خود باشید. البته برای بلند شدن قد، لازم است تلاش و پشتکار پی‌درپی را همراه با این حرکات داشته باشید.

بارفیکس

یکی از اولین وسایلی که می‌تواند به شما در رشد قد کمک کند، زمین و نیروی گرانش است. استفاده از بارفیکس می‌تواند تا حد زیادی به افزایش قد شما کمک کند و تأثیر فوق‌العاده‌ای داشته باشد. برای انجام این کار، شما می‌توانید از یک میله بارفیکس آویزان شوید تا وزن پایین‌تنه شما روی ستون فقرات و مفاصل بیفتد. این اولین حرکت از حرکات کششی برای افزایش قد است و می‌تواند به شما در رشد قد کمک کند.

بارفیکس

بارفیکس

کشش گردن

این حرکت شامل چرخش گردن به سمت چپ و راست، خم کردن گردن به جلو و عقب و کشیدن سر به سمت شانه‌ها می‌شود. هفته‌ای حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه برای این کار اختصاص دهید.

کشش ستون فقرات

در این حرکت، شما باید با نشستن روی زمین و پایهایتان راه رفتن، ستون فقرات خود را کشیده و به آرامی به عقب انحنا دهید. هفته‌ای حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه برای این کار اختصاص دهید.

کشش ستون فقرات

کشش ستون فقرات

کشش ران

در این حرکت، شما باید با نشستن روی زمین، یکی از پاهایتان را به سمت جلو برداشته و با دست‌های خود از زانو به سمت شانه‌های خود کشیده و به آرامی نگه دارید. هفته‌ای حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه برای این کار اختصاص دهید.

کشش انعطاف‌پذیری

در این حرکت، شما باید با نشستن روی زمین، پایهایتان را به سمت بالا برداشته و به آرامی خم شده و سپس به حالت اولیه بازگردانید. هفته‌ای حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه برای این کار اختصاص دهید.

کشش انعطاف‌پذیری

کشش انعطاف‌پذیری

 پلانک

این حرکت شامل ایستادن در حالت پشت به پایین روی دست‌ها و پاها با بالا بردن شکم و به آرامی نگه داشتن آن به مدت چند ثانیه است. هفته‌ای حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه برای این کار اختصاص دهید.

افزایش قد با ورزش والیبال

اگرچه حرکات کششی می‌تواند برای رشد قد موثر باشد، اما هیچ ورزش خاصی شما را به صورت مستقیم قدبلند نمی‌کند. با این حال، در برخی ورزش‌های حرفه‌ای (به خصوص والیبال و بسکتبال) ورزشکاران قدبلند موفق‌تر عمل می‌کنند. به همین دلیل، مربیان و مدیران تیم‌های بزرگ برای به دست آوردن نتیجه بهتر تیم خود، به دنبال ورزشکارانی با قد بلند هستند.

افزایش قد با ورزش والیبال

افزایش قد با ورزش والیبال

سخن پایانی …

در این مقاله، حرکات کششی برای افزایش قد و بلند شدن قد را معرفی کردیم. افزایش قد، به نظر ممکن نیست، اما در واقعیت، حتی بعد از سن ۲۵ سالگی نیز می‌توان به آن دست یافت. با این حال، اغلب پزشکان و متخصصان معتقدند که پس از سن ۲۲ یا ۲۵ سالگی، صفحات رشد بسته شده و تغییری در بلند شدن قد ایجاد نخواهد شد. با این حال، انجام حرکات کششی برای افزایش قد همچنان می‌تواند به شما کمک کند تا از فواید آن بهره‌مند شوید. به همین دلیل، این حرکات هنوز هم ارزش انجام دارند و می‌توانند به بهبود سلامتی و وضعیت فیزیکی کمک کنند.

حرکات ورزشی صورت

درمان پا درد با ورزش

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا