استفاده از دستگاه استخراج ارز دیجیتال برای تامین گرمایش منزل

یکشنبه 20 اسفند 1396 فناوری
استفاده از دستگاه استخراج ارز دیجیتال برای تامین گرمایش منزل

 

به تازگی دستگاه دومنظوره‌ای به نام QC-1 رونمایی شده است که می‌تواند علاوه بر استخراج ارزهای رمزپایه، گرمایش خانه را نیز تامین کند.

استخراج ارزهای رمزپایه مستلزم مصرف مقادیر زیادی از انرژی است و هر چیزی هم که انرژی زیادی مصرف کند، گرمای زیادی نیز تولید خواهد کرد. به همین دلیل است که برای کامپیوترهایی که از کارت‌های گرافیک پیشرفته استفاده می‌کنند، سیستم‌های خنک‌کننده نقشی حیاتی دارند. اما به جای خنک کردن تجهیزات استخراج، می‌توان از گرمای مازاد تولید شده توسط آن‌ها به طور مثال برای گرم کردن منزل استفاده کرد.

مقاله‌های مرتبط:

QC-1 محصولی از شرکت Qarnot، یک دستگاه گرمایشی مبتنی بر رمزارز است که به نظر می‌رسد توانسته از پس این کار بربیاید. این دستگاه، ترکیبی از تجهیزات استخراج رمزارز با یک رادیاتور دیواری است که علاوه بر اینکه می‌تواند منزل شما را گرم کند، قادر است به طور هم‌زمان کام شما را با استخراج ارزهای دیجیتالی، شیرین کند. سوالی که احتمالا اینجا مطرح می‌شود این است که چه میزان استخراج رمزارز، خرید این دستگاه را توجیه می‌کند. پاسخ‌های منطقی بسیاری برای این پرسش وجود دارد. دستگاه‌های گرمایشی یکی از گران‌ترین دستگاه‌های برقی در منازل هستند و اگر بتوان مقداری از پولی را که قبلا برای خریداری آن‌ها صرف شده، در آینده در قالب ارزهای رمزپایه به دست آورد، بی‌شک سرمایه‌گذاری معقولانه‌ای انجام پذیرفته است. این اولین باری نیست که ما شاهد تلاش شرکت‌ها برای استفاده از گرمای مازاد تجهیزات رایانشی برای گرم کردن خانه‌ها هستیم. پیش‌تر هم در سال گذشته استارتاپی هلندی به نام Nerdalize، یک برنامه آزمایشی را کلید زد که از سرورها برای تامین گرمایش منازل استفاده می‌کرد.

qc-1

حتی اگر از کارکرد دوگانه QC-1 صرف‌نظر کنیم، شکل و شمایل این دستگاه گرمایشی آن را تبدیل به یکی از زیباترین‌ها در نوع خود کرده است. رویه چوبی شکیل این دستگاه همراه با پوشش مشکی مات زیبایی که روی آن کشیده شده، آن را فرسنگ‌ها جلوتر از رادیاتورهای آهنی زمختی قرار می‌دهد که در کنج اتاق‌های ما جا خوش کرده‌اند. علاوه بر این، QC-1 کاملا بی‌صدا کار می‌کند؛ چرا که هیچ فنی برای خنک‌سازی ندارد و تمامی گرمای تولید شده را به محیط می‌دهد.

مطابق آنچه شرکت سازنده این دستگاه ادعا کرده است، QC-1 دو کارت گرافیک سافایر نیترو پلاس رادئون RX 580 دارد که می‌توانند تا ۶۰ مگاهرتز بر ثانیه کار استخراج را انجام بدهد. مطابق بررسی سایت تک‌کرانچ، این مقدار توان پردازشی برای کسب درآمدی معادل با ۱۲۰ دلار در ماه (با قیمت فعلی اتریوم) کافی به نظر می‌رسد. البته گفتنی است که این مقدار بدون احتساب هزینه برق مصرفی محاسبه شده است.

qc-1

شرکت Qarnot ادعا کرده است که تمامی فرآیند نصب و راه‌اندازی QC-1 را می‌توان در کمتر از ۱۰ دقیقه انجام داد. کافی است شما این دستگاه را به پریز برق و سوکت شبکه متصل و آدرس کیف پول اتریوم خود را در اپلیکیشن موبایلی آن اضافه کنید. علاوه بر این اگر جزو مشتاقان اتریوم نیستید، می‌توانید QC-1 را برای استخراج سایر رمزارزها تنظیم کنید. کاربران همچنین می‌توانند از طریق اپلیکیشن مربوطه، بر روند استخراج نظارت و در صورت پایین آمدن دمای اتاق، حالت افزایش توان گرمایشی دستگاه را فعال کنند.

قیمت QC-1 حدودا ۳۵۷۰ دلار تعیین شده است و امکان پیش سفارش آن در حال حاضر وجود دارد. اولین سری از این دستگاه هم پیش از بیستم ژوئن سال میلادی جاری تحویل مشتریان خواهد شد.

منبع : زومیت

۳۶ ژن جدید مرتبط با بیماری قلبی شناسایی شد

۳۶ ژن جدید مرتبط با بیماری قلبی شناسایی شد

فروش انحصاری جدیدترین محصولات برند Mi در نوروزبازار بامیلو

فروش انحصاری جدیدترین محصولات برند Mi در نوروزبازار بامیلو

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا