از متخصصان دربارهٔ بادمجان بشنوید!

یکشنبه 4 تیر 1402 سلامت

از متخصصان دربارهٔ بادمجان بشنوید!

در اینجا نظریه برخی از کارشناسان باتجربه تغذیه را برای شما جمع آوری کرده ایم. فواید و ضرر های مصرف بادمجان را مورد بررسی قرار داده ایم.این مطلب از سایت ام سی ان ( MSN ) برای شما عزیزان ترجمه شده است.

از متخصصان دربارهٔ بادمجان بشنوید!

از متخصصان دربارهٔ بادمجان بشنوید!

مزایای بادمجان توسط رزانه ام. سیلوا

(کارشناسی ارشد علوم بهداشتی، کارشناسی تغذیه، ۷ سال سابقه کار، برزیل)

بادمجان سبزی است که حاوی آنتی‌اکسیدان‌های زیادی از جمله فلاوونوئیدها، ویتامین C و ناسونین است. ناسونین مهمترین آنتی‌اکسیدان موجود در پوست بادمجان است که با جلوگیری از ابتلا به بیماری قلبی و کاهش سطح کلسترول در بدن اثر می‌گذارد.

عوارض جانبی توسط رزانه ام. سیلوا

علائم حساسیت به بادمجان شبیه به علائم حساسیت به دیگر غذاها هستند. شخصی که به بادمجان حساسیت دارد ممکن است در هنگام مصرف یا کمی پس از مصرف بادمجان، علائم زیر را مشاهده کند: خارش دهان، گلو یا لب، آنتیل درمانی، تهوع و اسهال. بادمجان به خانواده‌ای از گیاهان معروف به گیاهان شبانه‌روزی تعلق دارد.

اگر شخصی نیز به سایر گیاهان شبانه‌روزی از جمله گوجه فرنگی، سیب زمینی و فلفل حساسیت دارد، احتمالاً حساسیت به بادمجان را نیز دارد.بادمجان همچنین شامل مواد شیمیایی به نام سالیسیلات است که یکی از مواد تشکیل دهنده آسپرین است. این بدان معنی است که افرادی که به آسپرین یا حساسیت سالیسیلات دارند، ممکن است حساسیت به بادمجان یا حساسیت به مصرف بیش از حد سالیسیلات داشته باشند.

توصیه مقداری توسط رزانه ام. سیلوا

برای حفظ خواص سلامتی بادمجان، باید به صورت تازه و خام، داغ یا پخته شده مصرف شود. همچنین می‌توان از آن در غذاهای مختلف به عنوان جایگزینی برای پاستا استفاده کرد، مانند لازانیا، سالاد یا پیتزا.

از متخصصان دربارهٔ بادمجان بشنوید!

از متخصصان دربارهٔ بادمجان بشنوید!

مزایای بادمجان توسط مدیسون شاو

(کارشناسی ارشد علوم تغذیه و رژیم‌های غذایی، ۴ سال سابقه کار، ایالات متحده آمریکا)

بادمجان حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی و آنتوسیانین‌ها است که می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌های مزمن مانند سرطان کمک کند و به بادمجان رنگارنگ خود ببخشد. بادمجان شامل فیبر است که به کنترل سطح قند خون کمک می‌کند و سلامت روده را ترویج می‌دهد.

عوارض جانبی توسط مدیسون شاو

اگرچه رخداد حساسیت به بادمجان کم نیست، اما به ندرت اتفاق می‌افتد. افرادی که حساسیت یا ناحیه خاصی از بدنشان به گیاهان شبانه‌روزی دارند، باید مراقب باشند.

توصیه مقداری توسط مدیسون شاو

بادمجان حاوی فیبر و پلی‌فنل‌ها است و خوب در رژیم‌های غذایی سالم و توصیه‌های کنترل قند خون قرار می‌گیرد که می‌تواند به کنترل دیابت کمک کند.

 

نوشیدن شیر گاو

آیا نوشیدن شیر گاو برای سلامتی مفید است؟

فواید هندوانه و خربزه برای شما

فواید هندوانه و خربزه برای شما

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا