اردور گوجه

چهارشنبه 3 آذر 1400 آشپزی

اردور گوجه از مجموعه دستورغذایی هایی است که ما، طرز تهیه آن را برای شما آماده کرده ایم. شما میتوانید برای زیبا کردن سفره خود از اردور گوجه استفاده نمایید این سالاد طعم بسیار جدیدی دارد مدت آماده سازی ۱۵ دقیقه میباشد. اگر مواد مصرفی این سالاد خوشمزه در صورت امکان تازه باشد سالاد لذیذ تر میشود.

 مواد لازم برای اردور گوجه :- 

  •     گوجه فرنگی ۱ کیلوگرم
  •     شوید ۳۰۰ گرم
  •     پنیر خامه ای  ۱ بسته
  •     تره فرنگی برای تزیین
اردور گوجه

اردور گوجه

گوجه فرنگی منبع ویتامین های آ ، ب ، ث و کا است . دانه های گوجه فرنگی هضم غذا را راحت می کنند و در پاکسازی روده موثرند.برای تسهیل هضم مواد نشاسته ای هم مفید است . گوجه فرنگی به علت دارا بودن ویتامین های B۱ و B۲ در آرام بخشیدن به دردهای عصبی هم موثر است . پنیر نیز جز لبنیات می باشد و درای کلسیم قابل توجهی می باشد. گردو دارای امگا ۳ فراوان می باشد. برای درست عمل کردن مغز، به امگا ۳ نیاز داریم.

شوید پائین آورنده چربی خون : با اثر وابسته به مقدار مصرف باعث کاهش کلسترول تام،کاهش LDL ، افزایش HDL و کاهش تری گلیسرید TG می گردد . سوء هاضمه و نفخ : دفع باد را از روده تسهیل می کند و لذا نفخ را کاهش می دهد . محرک ترمیم سلولهای کبدی : موجب افزایش بازسازی سلولهای آسیب دیده کبدی می گردد.

گوچه سرد و تر می باشد ولی گردو و شوید داری طبعی گرم و خشک می باشند.

 

طرزتهیه :

1- ابتدا گوجه فرنگی های یک اندازه را انتخاب کرده و و با چاقوی تیز به حالت بعلاوه ( + ) ، از بالای گوجه چاقو زده و به شکل گل همانند عکس در آورید.

2-در ظرفی پنیر را با شوید و گردو خرد شده خوب مخلوط کنید و مقدار آب لیمو تازه روی آن بریزد.

3-سپس با قاشق به آرامی طوری که گوجه ها له نشوند مواد را در گوجه ها قرار دهید و با تره فرنگی یا کرفس و یا هر آنچه که دوست دارید ساقه آن را تزیین و نوش جان کنید.

 

رول لازانیای پپرونی

سالاد سیب زمینی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا