آیا واقعا پایان جهان نزدیک است؟-فناوری

سه‌شنبه 10 مرداد 1396 فناوری

مجلات و وب سایت‌های پرشماری با تیتر هایی نظیر “پایان جهان، فقط چند هفته دیگر”، یا “ساعاتی تا پایان جهان” آخرالزمان را نزدیک می‌پندارند. تمام این تیترهای عجیب و غریب در حالی مطرح می‌شوند که هیچ برهان علمی یا ثابت شده‌ای مبنی بر این قضیه وجود ندارد. هر چند این مقالات، بسیار پربازدید هستند و صحبت‌های فراوانی پیرامون آن‌ها مطرح می‌شوند، ولی با توجه به اتفاقات مختلفی که در دنیا در جریان است، بعید است که آخرالزمان به این زودی‌ها اتفاق بیفتند.

آیا واقعا پایان جهان نزدیک است؟

فرادید| به تازگی برخی وب سایت‌ها بیان می‌کنند که دنیا رو به پایان است، اما همه می‌دانیم که چنین نیست.

به گزارش فرادید به نقل از ایندیپندنت، مجلات و وب سایت‌های پرشماری با تیتر هایی نظیر “پایان جهان، فقط چند هفته دیگر”، یا “ساعاتی تا پایان جهان” آخرالزمان را نزدیک می‌پندارند. تمام این تیترهای عجیب و غریب در حالی مطرح می‌شوند که هیچ برهان علمی یا ثابت شده‌ای مبنی بر این قضیه وجود ندارد. هر چند این مقالات، بسیار پربازدید هستند و صحبت‌های فراوانی پیرامون آن‌ها مطرح می‌شوند، ولی با توجه به اتفاقات مختلفی که در دنیا در جریان است، بعید است که آخرالزمان به این زودی‌ها اتفاق بیفتند.

تمامی گزارشاتی که در این باره نوشته شده اند، به نوعی گنگ هستند و به درستی بیان نمی‌کنند که چرا و چگونه جهان رو به پایان است. بیشتر آن‌ها به سخنان دیوید مید اشاره می‌کنند. دیوید مید در کتابی با عنوان “سیاره ایکس، در سال ۲۰۱۷ وارد می‌شود” بیان می‌کند که جهان در ماه اکتبر (ماه مهر) امسال به پایان می‌رسد.

آقای مید در کتابش گزارش کرده است که سیاره ایکس یا همان نیبیرو – سیاره عظیمی که ظاهرا در منظومه شمسی قرار دارد – در حال نزدیک شدن به کره زمین است و با برخورد به آن، همه چیز را از بین می‌برد. نکته‌ای که در این جا وجود دارد این است که اصلا وجود همچون سیاره‌ای تا به حال اثبات نشده است، چه رسد به آنکه در حال نزدیک شدن به سیاره ما نیز باشد.

وجود همین گمانه زنی‌ها در سال ۲۰۱۲ نیز، ناسا را مجبور به واکنش کرد. ناسا در آن سال در وب سایت رسمی خود چنین نوشت: “چنانچه نیبیرو یا سیاره ایکس وجود خارجی داشته باشد و با سرعت بالایی در حال برخورد به زمین باشد، به قطع و یقین فضانوردان در یک دهه گذشته آنرا مشاهده کرده بودند و اگر آنقدر نزدیک است که تا چند ماه آینده این برخورد صورت می‌گیرد، حتما بایستی که بتوان آنرا با چشم غیر مسلح از سطح زمین دید. پس، نتیجه می‌گیریم که چنین سیاره‌ای وجود ندارد. “

این اتقاق قرار بود که در ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۲ رخ دهد، ولی هیچ گاه این گونه نشد. از این نوع پیش بینی‌ها بار‌ها در تاریخ تکرار شده است، ولی طبیعتا هیچ کدام از آن‌ها به حقیقت نپیوسته اند، هر چند که کماکان بعضی از مردم به نوشتن درباره روز موعود یا همان پایان جهان می‌پردازند.

حال، سایت دیلی استار به مردم می‌گوید که اینبار قضیه جدی‌تر از قبل است، زیرا بعضی از نشانه هایی که در انجیل از آن‌ها با عنوان نشانه‌های آخرالزمان یاد شده اند، دیده شده اند.

یکی از این نشانه‌ها حمله وسیع ملخ‌ها به جنوب روسیه است که تصاویر آن به طور گسترده در اخبار و شبکه‌های اجتماعی مخابره شدند. اما، این مساله به دفعات در نقاط مختلف دنیا اتفاق افتاده است و هیچ گاه پس از آن دنیا به آخر نرسیده است. بطور کلی، امروزه حمله ملخ‌ها به دلیل تغییرات آب و هوایی به پدیده‌ای رایج بدل گشته است. هر چند برخی بر این عقیده هستند که رایج شدن این حملات، خود به عنوان یک عامل بالقوه جهت نابودی دنیاست.

نشانه دیگری که آن‌ها بدان استناد می‌کنند، پدیده خورشید گرفتگی است که در تاریخ ۲۱ اوت امسال اتفاق خواهد افتاد و سراسر آمریکا را در بر خواهد گرفت. از دیرباز، از پدیده‌های خورشید گرفتگی یا ماه گرفتگی در برخی از فرهنگ‌ها به عنوان نشانه‌های وقوع یک اتفاق بد یاد می‌کردند، اما اینکه بخواهیم در عصر علم و فناوری از پدیده خورشید گرفتگی با عنوان نشانه‌ای از پایان جهان نام ببریم، بسیار مسخره به نظر می‌آید، چرا که بار‌ها و بار‌ها این اتفاق در گذشته رخ داده و ما هنوز اینجاییم.

البته که جهان روزی به پایان خواهد رسید، ولی عملا پیش بینی آن روز محال است. پس به جای ساختن این گونه شایعات و ترویج ناامیدی در جامعه، بهتر است که سعی کنیم روز به روز برای خود و اطرافیانمان زندگی بهتر و شیرین تری بسازیم.

منبع : فرادید

طرح شماتیک ال‌ جی وی 30 حذف نمایشگر ثانویه را نشان می‌دهد - فناوری

ده برند برتر خودرو از نظر رضایت مشتری-فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا