آیا نوشیدن آب مس برای شما مفید است؟

شنبه 28 آبان 1401 سلامت
نوشیدن آب مس

نوشیدن آب مس می تواند برای سلامتی شما مفید باشد؟

در شیوه های سنتی هند، آب اغلب در گلدان های سفالی یا ظروف فلزی (اغلب مسی) ذخیره می شد تا برای نوشیدن و پخت و پز استفاده شود. می‌گفتند نگهداری آب به این صورت خنک‌کننده است و آب از آلودگی پاک می‌شود و برای سلامتی شما بهتر است.

آب مسی یا آب مسی که از ذخیره آب آشامیدنی در ظرف مسی یا کوزه مسی در طول شب به دست می آید، به دلیل ادعاهای بهداشتی فراوانی که دارد، محبوبیت پیدا می کند. در از بین بردن باکتری های عامل بیماری، به ویژه آنهایی که باعث اسهال و مشکلات معده می شوند، موثر است.

مس یک ماده معدنی ضروری است که در عملکرد صحیح بسیاری از اندام ها مانند ریه ها، مغز، اندام های گوارشی و حتی پوست نقش دارد.

آب شارژ شده با مس اغلب حاوی مس در مقادیر توصیه شده است و به طور کلی مصرف آن بی خطر است. با این حال، این ایده خوبی است که سطح مس را در بدن بررسی کنید تا از سمیت مس جلوگیری شود.

با این حال، تغییر اخیر در روند سلامت باعث شده است که مردم به آب مسی یا آب مسی برای مزایای سلامتی مختلف روی بیاورند.

 

نوشیدن آب مس

نوشیدن آب مس

آب مس چیست؟

هنگامی که آب مقطر در ظروف مسی بزرگ از جمله گلدان ها و کوزه ها ذخیره می شود، مقداری از مس از ظرف به آب آشامیدنی شسته می شود و آب مسی باردار ایجاد می کند.

مقدار مس معمولاً در محدوده توصیه شده برای مصرف افراد سالم قرار دارد و نوشیدن آن بی خطر در نظر گرفته می شود.

مزایای آب مسی

مس یک ماده معدنی مهم است که در بسیاری از عملکردهای بدن انسان نقش دارد. این عملکرد چندین اندام را کنترل می کند و بر آن تأثیر می گذارد و طبق هیئت غذا و تغذیه به مقدار 1.5-3 میلی گرم در روز مورد نیاز است

نوشیدن آب مس می تواند مصرف مس را افزایش دهد و می تواند برخی از عملکردهای بدن را پشتیبانی کند.

 

نوشیدن آب مس

نوشیدن آب مس

1. باکتری ها را از بین می برد

آب مس دارای خواصی است که می تواند به کشتن باکتری ها کمک کند

یکی از رایج ترین فواید نوشیدن آب مس، توانایی آن در از بین بردن باکتری های عامل بیماری است. برای افرادی که در مناطق اقتصادی-اجتماعی پایین زندگی می کنند، این می تواند تمرین خوبی برای ایمن کردن آب آشامیدنی باشد.

مطالعات نشان داده اند که آب ذخیره شده در ظروف مسی به مدت 16 ساعت دارای باکتری کم است که باعث اسهال و سایر مشکلات گوارشی می شود.

مقدار مسی که به آب می ریزد به خوبی در محدوده ایمن تعیین شده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) در نظر گرفته می شود.

2. از سلامت قلب و عروق پشتیبانی می کند

مس یک ماده معدنی ضروری است که از سلامت قلب حمایت می کند. در عملکرد سلولی قلب نقش دارد.

کمبود مس خطر ابتلا به بیماری ایسکمیک قلبی را افزایش می دهد، جایی که انرژی قلب به دلیل تنگ شدن شریان ها کاهش می یابد. این کمبود همچنین می تواند میزان کلسترول بد را افزایش دهد که می تواند شریان ها را مسدود کند و منجر به مشکلات قلبی شدید از جمله حملات قلبی شود.

این احتمال وجود دارد که آب شارژ شده با مس می تواند برای سلامت قلب با مبارزه با کمبود مس مفید باشد.

3. به عملکرد ریه کمک می کند

نوشیدن آب مس می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های ریوی کمک کند

بدن ما پروتئینی به نام TNF-α تولید می کند که باعث افزایش التهاب در بدن می شود. این بیماری به طور خاص با اختلالات ریوی مانند آسم، آمفیزم (تنگی نفس)، فیبروز و بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD) مرتبط است.

در مطالعه‌ای برای ارزیابی اثربخشی ریزمغذی‌ها در مدیریت بیماری‌های ریوی، مس به کاهش التهابی که باعث بیماری‌های ریوی می‌شود، کمک می‌کند.

آب مس ممکن است به عنوان یک استراتژی پیشگیرانه برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های ریوی به دلیل التهاب بیش از حد در بدن مفید باشد.

4. عملکرد تیروئید را بهبود می بخشد

برخی از مواد معدنی کمیاب مانند مس برای عملکرد مناسب غده تیروئید ضروری هستند. غده تیروئید هورمون هایی تولید می کند که متابولیسم و ​​رشد سلول ها را حفظ می کند.

در مطالعه ای روی افراد مبتلا به کم کاری تیروئید، وجود مس و نسبت مس به سلنیوم کافی ممکن است سطح TSH و عملکرد تیروئید را بهبود بخشد.

اگر تیروئید کم کار یا کم کاری تیروئید دارید، می توان از آب شارژ شده با مس برای بهبود عملکرد TSH استفاده کرد زیرا مس را در محدوده ایمن تامین می کند.

 

نوشیدن آب مس

نوشیدن آب مس

5. ممکن است به هضم کمک کند

نوشیدن آب مس می تواند به فرآیند گوارش کمک کند

مس رژیم غذایی می تواند توانایی گوارش را بهبود بخشد و عملکرد سلول های روده را افزایش دهد و جذب مواد مغذی را از غذایی که می خورید افزایش دهد.

مطالعات حیوانی نشان داده است که خوراک‌های غنی از مس فراوانی اسهال را کاهش می‌دهند و برخی از کلنی‌های میکروارگانیسم‌های روده از جمله لاکتوباسیل‌ها و انتروباکتریاسه را بهبود می‌بخشند، که می‌تواند هضم کلی را بهبود بخشد.

6. عملکرد مغز را بهبود می بخشد

مانند بسیاری از اعضای دیگر انسان، مس نیز در عملکرد مغز ضروری است. کمبود مس می تواند باعث اختلالات مغزی مانند بیماری منکس، بیماری ویلسون و بیماری آلزایمر شود.

از آنجایی که آب مس می تواند به دریافت مس در رژیم غذایی کمک کند، می تواند عملکرد مغز را بهبود بخشد و از برخی بیماری های عصبی محافظت کند.

7. ایمنی را بهبود می بخشد

مانند روی و سلنیوم، مس نیز در بهبود پاسخ ایمنی بدن نقش دارد. در یک مطالعه، موش‌های فاقد مس دارای طحال بزرگ و سلول‌های T پایین‌تر بودند که منجر به افزایش التهاب نیز می‌شد.آب شارژ شده با مس می تواند در تامین رژیم غذایی کافی برای بهبود پاسخ های ایمنی بدن مفید باشد.

8. سلامت پوست را بهبود می بخشد

مس برای کمک به سلامت پوست به محصولات آرایشی اضافه می شود

اخیراً مس به محصولات آرایشی برای بهبود ظاهر پوست و افزایش سلامت پوست اضافه شده است. خاصیت ضد باکتریایی دارد، خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می دهد و استحکام و قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد.

همچنین برای درمان عفونت های پوستی مانند پای ورزشکاران و بهبود بهبود زخم استفاده می شود.

آب مس را می توان به طور مشابه به عنوان یک تونر، در ماسک های صورت یا به عنوان یک پاک کننده استفاده کرد.

 

خاصیت ظروف مسی

خاصیت ظروف مسی

اثرات مضر سمیت مس

از آنجایی که مس یک فلز کمیاب است، به راحتی می توان آن را بیش از حد مصرف کرد. کارشناسان در مورد اثرات مضر سمیت مس هشدار می دهند که می تواند شامل ( باشد.

سردرد
دل درد
تشنگی شدید
اسهال
ضربان قلب نامنظم
تهوع و استفراغ
تب
اختلالات خلقی، افسردگی و تحریک پذیری
خستگی و مشکل در تمرکز

اگر روزانه آب مس مصرف می کنید، سطح مس سرم خود را بررسی کنید تا از بروز مسمومیت با مس جلوگیری کنید. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که هرگز غذاهای اسیدی را در ظروف مسی نپزید یا مواد اسیدی (مانند آب پرتقال، آب لیمو و سرکه) را به آب آشامیدنی ذخیره شده در کوزه های مسی اضافه نکنید.

افرادی که علائمی مانند استفراغ، اسهال و درد معده را تجربه می کنند باید از نوشیدن آب مسی خودداری کنند. افراد مبتلا به بیماری ویلسون و نوزادان نیز باید از آن اجتناب کنند.

آیا آب مس به پیشگیری از کم خونی کمک می کند؟

مس به عنوان یک ماده معدنی در تولید گلبول های قرمز نقش دارد. بنابراین، کمبود مس می تواند به صورت کم خونی ظاهر شود که با مصرف مکمل های خوراکی مس برطرف می شود.

آب مس ممکن است به جلوگیری از کم خونی ناشی از کمبود مس کمک کند، اگرچه سطح مس موجود در آب مس کمتر از سطح مورد نیاز روزانه است.

 

 

سم زدایی

راه های سم زدایی بدن و کاهش وزن

شیر مادر

آیا شیر مادر کودک را باهوش می کند؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا