آیا میوه ملون تراریخته است ؟

شنبه 17 خرداد 1399 سلامت
آیا ملون میوه تراریخته است

مدتی است که اخبار و شایعه‌هایی مبنی بر وجود میوه‌های تراریخته در بازار کشور می باشد از جمله این میوه ها ملون نوعی خربزه می باشد که در فضای مجازی منتشر شده . این شایعات ملون را میوه‌ای جدید، تراریخته و سرطان‌زا معرفی می‌کنند.

Image result for ‫ملون‬‎

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران در این باره سلامت میوه ملون اظهار کرد:  وی بیان‌ کرد: این گفته مبنی بر تراریخته بودن میوه ملون صحت ندارد . هیچ ملون تراریخته‌ای در بازار مصرف کشور‌های دنیا از جمله ایران وجود ندارد و خانواده‌ها ی ایرانی می‌توانند نسبت به سلامت این میوه و سایر میوه‌های موجود در بازار اطمینان داشته باشند.

معاون غذا بیان کرد:نوع محصولات تراریخته موجود در بازار جهانی کاملا شناخته شده‌ و مشخص هستند و فروش این محصولات به طور مداوم رصد می‌شود؛ از محصولات تراریخته می توان به  سویا، ذرت، کلزا و پنبه  اشاره کرد که اغلب برای استفاده در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند و کم تر شاهد وجود آن‌ها در محصولات غذایی هستیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآوری کرد: محصولات تراریخته فقط در بعضی از کشور‌ها و آن هم در سطوح بسیار ناچیز ارائه می‌شوند؛ محصولات تراریخته‌ای مثل سیب زمینی، یونجه پاپایا یا همان خربزه درختی و چغندر قند هم در برخی کشورها کشت می‌شود، اما همانگونه که اشاره شد در سطح محدود توزیع می‌شود و بیشترین مصرف را در داخل خود کشور‌ها دارند.

ایشان با تاکید بر تراریخته نبودن محصولات موجود در بازار تصریح کرد: در کشور ما تنها محصولات تراریخته موجود ذرت دامی، کلزا و سویا هستند؛ نه تنها ملون بلکه هیچ نوع میوه تراریخته‌ای در بازار کشور وجود ندارد و می‌توانید از سلامت این میوه‌ها اطمینان داشته باشید.

چگونه بینایی خود را تقویت کنیم؟

نیمکره راست مغزتان فعال تر است یا نیمکره چپ

کدام نیمکره مغز شما فعال تر است

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا