آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان

چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401 بیوگرافی
آنگلا مرکل

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان

 آنگلا مرکل کیست؟

 آنگلا مرکل قدرتمندترین زن جهان است.آنگلا مرکل یک سیاستمدار آلمانی است که از سال 2005 به عنوان صدر اعظم آلمان خدمت می کند.او همچنین از سال از 2000 تا 2018. به عنوان رهبر دلفریب اتحادیه اروپا ،رهبر حزب راست میانه‌گرای اتحادیه دموکراتیک مسیحی (CDU) بوده‌است. مرکل، رهبر واقعی اتحادیه اروپا، و قدرتمندترین زن جهان خوانده شده، و بسیاری از مفسران، او را رهبر جهان آزاد توصیف کرده‌اند.

خانواده آنگلا مرکل

آنگلا مرکل که اولین فرزند خانواده بوده است،در سال ۱۹۵۴ در هامبورگ، از پدری کشیش و مادری معلم، زاده شد خانواده او اندکی پس از تولد وی، به شهر کوچک تمپلین در نزدیکی برلین در جمهوری دمکراتیک آلمان (آلمان شرقی) مهاجرت کردند. خانواده وی مسیحی و مخالف دولت کومونیستی آلمان شرقی بودند. او ساخت دیوار برلین را یکی از نخستین خاطرات کودکی خود می‌داند

آنگلا مرکل

آنگلا مرکل

همسران آنگلا مرکل

آنگلا مرکل زمان زندگی در آلمان شرقی برای تأمین مخارج تحصیل خود در یک رستوران به عنوان کارگر مشغول به کار بوده و پس از جدایی از همسر اولش به آپارتمان کوچک خود در برلین باز می گردد. آنگلا مرکل، همه ی مراحل تحصیلی خود را در شرایط نظام سوسیالیستی به پایان رساند و دارای دکترا در رشته های فیزیک و شیمی است.

او در دانشگاه با اولریش مرکل، دانشجوی فیزیک آشنا شد و در ۱۹۷۷پس از ازدواج با او، نام خانوادگی خود را از «کاسنِر» به «مِرکِل» تغییر داد

آنگلا مرکل طی دوران تحصیل فیزیک و تبادلات دانشگاهی دانشگاه لایپزیک در مسکو و لنینگراد، با مردی به نام اولریش مرکل آشنا شد و این دو 1977 در کلیسا به عقد رسمی یکدیگر درآمدند. آنگلا مرکل با مهاجرت به برلین شرقی در سال 1978 به همراه همسرش، فعالیت علمی خود در آکادمی علوم شهر برلین را آغاز کرد. در سال 1982 ازدواج بدون فرزند وی، به طلاق انجامید.

 وی در سال ۱۹۸۸ در مرکز آکادمی علوم با همسر دوم خود، یواخیم زاور (Joachim Sauer) آشنا شد. آن‌ها پس از مدتی با هم ازدواج کردند. آنگلا مرکل که از دو ازدواج خود فرزندی نداشته‌ است،با فرزندان همسر دوم خود که حاصل ازدواج قبلی او هستند، زندگی می‌کند.

 

آنگلا مرکل

آنگلا مرکل

 

تحصیلات  آنگلا مرکل

آنگلا در سال ۱۹۷۳ در دانشگاه لایپزیگ به تحصیل فیزیک پرداخت و در سال ۱۹۷۸ به پایان رساند.

 وی در سال 1986 دکترای شیمی کوانتومی را بدست آورد و تا سال 1989 به عنوان دانشمند علوم تحقیقات مشغول به کار شد.
مرکل پس از انقلابهای 1989 وارد سیاست شد و مدت کوتاهی به عنوان معاون سخنگوی نخستین دولت منتخب دموکراتیک آلمان شرقی به سرپرستی لوتار د مایزیر خدمت کرد در سال 1990. پس از اتحاد مجدد آلمان در 1990 ، مرکل برای ایالت مکلنبورگ-وورپومرن به بوندستاگ انتخاب شد و از آن زمان دوباره انتخاب شد.
مرکل به عنوان مدافع صدراعظم هلموت کوهل ، در سال 1991 به عنوان وزیر فدرال زنان و جوانان در دولت کوهل منصوب شد و در سال 1994 وزیر فدرال حفاظت از محیط زیست ، حفاظت از طبیعت و امنیت هسته ای شد. پس از حزب وی انتخابات فدرال را از دست داد. در سال 1998 ، مرکل به عنوان دبیرکل CDU انتخاب شد و دو سال بعد به عنوان اولین رهبر زن حزب در پی رسوایی کمک های مالی که سرنگون ولفگانگ شوبل شد.
آنگلا مرکل

آنگلا مرکل

نگاهی به زندگی شخصی آنگلا مرکل

مرکل  از سال 2005 ردای صدراعظمی را به تن کرده است و به‌عنوان رئیس اتحادیه دموکرات مسیحی ها(CDU) و اولین زن صدراعظم در تاریخ آلمان ، دولت ائتلافی با حزب همپیمانش اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن (CSU) و حزب سوسیال دموکرات آلمان(SPD) را تا سال 2009 رهبری کرد. این ائتلاف پس از دو ماه مذاکره در پی انتخابات فدرال آلمان در سال 2005 تشکیل شد. پس از انتخابات فدرال در سال 2009 و خروج سوسیال دموکرات‌ها از دولت، مرکل دولت ائتلافی جدید را با مشارکت حزب لیبرال دموکرات تشکیل داد.

به عنوان یک سیاست‌مدار پرمشغله زمان وی بسیار محدود است. او شخصا در روزهای شنبه و یکشنبه نشست‌های مهم و مطبوعاتی برگزار می‌کند، تصمیم‌های مهم می‌گیرد و جلسه‌ها را برنامه ریزی می‌کند. اما شب‌های یکشنبه تلاش می‌کند وقت آزاد برای خود و خانواده‌اش داشته باشد. آنگلا مرکل بدون اینکه از دو ازدواج خود فرزندی داشته باشد، با فرزندان همسر دوم خود که از ازدواج قبلی خود دارد، ‌زندگی می‌کند. او اعتقاد دارد غذا باید طعم غذاهای روستایی بدهد. سوپ سیب زمینی، شینسل یا ماهی قزل آلا را می‌پسندد.. گاه به گاه او با همسر و دوستانش به کنسرت‌های موسیقی می‌رود. وی معتقد است که زندگی کردن فقط در شهر غیر ممکن است؛ به محض اینکه جلسات کاری وی تمام شوند،‌ او به دامان سبز طبیعت می‌رود!

حالا آلمان در آستانه شروع چهارمین دور صدر اعظمی مرکل قرار دارد و وی با این موفقیت علاوه بر رکورد اولین زن صدر اعظم آلمان رکورد طولانی ترین دوران صدر اعظمی همراه با هلموت کهل را هم به دست خواهد آورد.

 

بیوگرافی رضا رویگری

بیوگرافی رضا رویگری بازیگر ، خواننده و نقاش ایرانی

دریا دادور

بیوگرافی دریا دادور

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا