آفتاب سوختگی پوست

چهارشنبه 27 بهمن 1400 آرایش پوست ومو
آفتاب سوختگی پوست

آفتاب سوختگی پوست

آفتاب شدید در تابستان به غیر از آفتاب سوختگی مشکلات زیادی ایجاد می کند. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب ممکن است منجر به چندین بیماری پوستی مانند لکه های قهوه ای ، لکه های قرمز و پوسته پوسته ، چین و چروک ، خشک شدن و سرطان پوست شود. برای شما مهم است که از بروز چنین اثرات مضر خورشید در پوست خود جلوگیری کنید.

اشعه خورشید بیشتر از آنچه تصور می کنید به پوست آسیب می رساند. با پیروی از این اقدامات پیشگیرانه ، می توانید زمانی را در معرض نور آفتاب و بدون تأثیر قرار دهید.

آفتاب سوختگی پوست

آفتاب سوختگی پوست

 10 نکته وجود دارد که باید برای محافظت از آفتاب سوختگی پوست

۱-از ضد آفتاب استفاده کنید:

قبل از بیرون آمدن در زیر آفتاب شدید باید یک لایه ضخیم از لوسیون ضد آفتاب روی پوست خود بزنید ، زیرا پوشش نازک باعث کاهش اثر می شود.

۲-خودتان را بپوشانید:

برای شما مهم است که قبل از بیرون رفتن در معرض آفتاب ، به درستی بپوشانید. لباس از مواد تیره و کاملاً بافتنی اشعه ماورا بنفش را بیشتر از پارچه های نخی سایه روشن جذب می کند. از این رو ، شما باید از لباس های تیره خودداری کنید و لباس های روشن بپوشید. هنگامی که خورشید بسیار شدید است ، یک کلاه لبه دار نیز برای محافظت از سر شما توصیه می شود.

۳-در خانه بمانید:

باید از آفتاب در اوج و شدیدترین ساعات ، بخصوص بین 10 صبح تا 4 عصر خودداری کنید. اگر نمی توانید از بیرون رفتن اجتناب کنید ، سعی کنید در این ساعت ها در خانه بمانید و از چتر استفاده کنید.

۴-از عینک آفتابی استفاده کنید:

قبل از بیرون رفتن در یک روز شدید آفتابی ، عینک آفتابی ضروری است. آسیب دیدگی خورشید در چشم می تواند شرایطی مانند آب مروارید و ناخنک را در پی داشته باشد. برای ایمن نگه داشتن چشم خود از عینک آفتابی با 99٪ تا 100٪ UVB و UVA محافظت کنید.

۵-از سطوح بازتابنده خودداری کنید:

سعی کنید در حوالی آب ، شن و ماسه یا برف که سطوح بازتابنده هستند احتیاط کنید. آنها پرتوهای مضر خورشید را منعکس می کنند ، در نتیجه احتمال آفتاب سوختگی را افزایش می دهند.

آفتاب سوختگی پوست

آفتاب سوختگی پوست

۶-از آفتاب گرفتن خودداری کنید:

در شرایط سخت آفتاب باید از آفتاب گرفتن خودداری کنید. افراد با پوست روشن باید حتی بیشتر از آفتاب گرفتن خودداری کنند. وقتی مشاهده می کنید که سایه شما کوتاهتر از شما است ، باید سایه ای پیدا کنید.

۷-گول هوا نخورید:

فکر نکنید که آسمان ابری احتمال آسیب به خورشید را کاهش می دهد. با وجود یک پوشش ابر ضخیم ، اشعه ماورا بنفش می تواند به پوست شما نفوذ کند ، در نتیجه آسیب قابل توجهی می رساند.

۸-حساسیت به نور:

چندین دارو و دارو باعث حساسیت فوق العاده پوست به آفتاب شده و خطر آفتاب سوختگی را افزایش می دهد. برخی از داروهای گیاهی نیز مسئول هستند. از مصرف این داروها دور باشید.

۹-از تخت های برنزه کننده خودداری کنید:

اشعه UVA موجود در تخت های برنزه می تواند کاملاً عمیق به پوست شما نفوذ کند. در واقع ، قرار گرفتن منظم در معرض اشعه UVA منجر به خشک شدن پوست و ایجاد چین و چروک می شود.

۱۰-آنتی اکسیدان مصرف کنید:

آنتی اکسیدان ها از اشعه خورشید محافظت می کنند. در طول تابستان باید مصرف سبزیجات ، میوه ها را افزایش داده و چای سبز بنوشید.

انواع ماسک درخشان کننده پوست

انواع ماسک درخشان کننده پوست

ماسک ماست برای پوست

ماسک ماست برای پوست

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا